[XOne] Tales of Vesperia [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Goiz, 4 nov 2009.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Voor mij zijn veel van de door jou genoemde voordelen bij Sonata juist nadelen. Het is oppervlakkig en veel te eenvoudig (combat wise, JRPG wise, exploration wise) en dit vind ik juist een pluspunt bij Vesperia. Ook heb je maar tien verschillende monster modellen bij Sonata, die eeuwig worden herhaald en herkleurd. Nooit heb ik overigens getwijfeld waar wat ik als volgende objective had bij Vesperia.

    En.... het koken is lastig?

    Het verhaal bij Sonata was wel mooi, maar de cutscenes gingen nergens over. De crew had ook een paar irritante karakters. Ik vond Yuri en zijn hond als main lead erg sterk. De muziek was inderdaad heel sterk en de filmpjes en foto's over de componist waren ook mooi gevonden.
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2010
  2. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het vechten in ToV niet lastig. Je moet het eerst doorhebben, maar veel wordt ook stapsgewijs uitgelegd. Als je het éénmaal doorhebt, is het erg goed te doen. Ik vind het persoonlijk één van de betere vechtsystemen.
     
  3. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij dat van die 10 modellen heb je een heel sterk punt, zeker een minpunt ja. Ik was hem al even vergeten omdat het nadeel voor mij niet zwaar woog. Maar tijdens het spelen had ik aan het einde van ES wel zoiets van, ok wat lame, dit zijn de monsters van wereld 1 met een ander kleurtje en nu doen ze ineens 10 keer zoveel schade.

    Dat lineaire is juist waarom ik Jrpgs speel, ToV was te open en ik kwam er dus niet uit. FF X is één van mijn favoriete rpgs en ik heb het dan ook veel gespeeld tot ik ineens een luchtschip kreeg. Tja toen stopte ik, daar had ik dus echt geen zin in.

    Dat kooksysteem van ToV begreep ik gewoon niet, heb een paar keer de uitleg gelezen enzo maar 't klopte gewoon niet. Steeds kon ik niet koken, en dan kon ik koken en dan leek het niks te doen om even later te zien dat er weer niet kon worden gekookt.
     
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    FFXIII ook iets voor jou? :)
     
  5. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Je zegt het al; je snapte het niet. Dat maakt het niet slecht.....

    En JRPG's linear? Haha, normaal gesproken juist alles behalve dat, dankzij de vele side quests

    FF13 lijkt me inderdaad de perfecte game voor jou. Die is nog rechter dan ES.
     
  6. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    901
    Ik vind ToV zeker beter dan ES onderhand. Al vond ik dat in het begin zeker niet. ToV start zwak en binnen een paar uur heeft de game je helemaal opgezogen in het verhaal en de characters. Die chatfragmenten zijn geniaal.

    Wel zwakt het verhaal nu af, al moet ik zeggen, ik ben gisteren verder gegaan en
    nadat je cumore hebt gedood, wordt het verhaal weer interessanter! Belius had ik niet zien aankomen! geniaal!

    Het koken is toch supersimpel? Je ziet direct welk resultaat welk gerecht heeft! De skills leren is makkelijk en het vechtsysteem is heerlijk!

    Muziek vond ik in ES ook net iets beter, maar de muziek in ToV behoort zeker tot de top in RGP land! FFVIII is verreweg mijn favo RPG ooit, jammer dat niks meer random encounters, turn based is. Maar wat voor mij dus net zo belangrijk is, is de open wereld. Gelukkig is die in ToV redelijk aanwezig.

    De stadjes in ToV zijn wel licht treurig. Vaak maar één of twee routes die je in de "stad" kan lopen. Dat had zeker uitgebreider gekund!
     
  7. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelf vond (mening dus) ik het slecht en dat had er weer mee te maken dat ik er gewoon niet uit kwam. En ik heb er echt even voor gezeten. Het begin van Tales vond ik denk ik juist leuk, je weet niet waar je heen gaat, er is nog zo'n grote wereld te ontdekken. Later ontdek ik dat veel mensen mij niet echt boeien enzo en dan wordt 't voor mij steeds minder.

    Ik heb het spel btw helemaal uitgespeeld en het is zeker een 7 waard, maar das lager dan de 9,5 die ik aan Eternal Sonata zou geven. FF13 heb ik gespeeld maar was niet echt een fan van het combat systeem. Ik wil het later nog eens proberen
     
  8. Lequero

    Lequero Let It Rain

    Berichten:
    733
    Leuk Bevonden:
    0
    FF13 is in het begin erg beperkt qua moves, maar als je wat verder speelt wordt het een stuk beter.
    Zou 'm zeker nog een keer een kans geven iig.

    Was er incl. heel veel levelen in 65 uur doorheen, dus hij is voor FF doen ook niet al te lang.
    Niet de beste FF ooit, maar imo wel stukken beter als X-2 en FF12. :D
     
  9. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    901
    Hoeveel uur besteed jij normaal aan een FF dan als je 65 uur naar FF maatstaven niet lang vindt?

    Ik ben met 7, 8, 9 en 10 denk ik circa 40 - 50 uur bezig geweest. (per deel uiteraard) dan vind ik 65 voor een jRPG best fors!
     
  10. Lequero

    Lequero Let It Rain

    Berichten:
    733
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben met FF10 iets van 150 uur bezig geweest. Had de hele sphere grid voor iedereen vol. :lol:
    Meestal zit ik bij dit soort games zo tegen de 100 uur voor ik er genoeg van heb.

    Monster hunten vond ik in 13 niet leuk en echte sidequest zitten er verder ook niet in, was er na 65 uur gewoon klaar mee...
    Qua content vond ik 'm echt vrij mager om eerlijk te zijn, zeker vergeleken met andere Final Fantasy's.
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.701
    65 uur? Zo lang heb ik er volgens mij in totaal over gedaan om de 1000/1000 te halen. :eek: Weet je zeker dat het geen 45-50 uur is?
     
  12. Lequero

    Lequero Let It Rain

    Berichten:
    733
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan ook, heb games vaak aanstaan terwijl ik er niet ben of tv zit te kijken, dus dan telt 'ie gewoon door.
    Feit blijft dat ik 'm voor FF maatstaven erg kort vond.
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2010
  13. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Weet je, ik vond dat (en die eerste keer) echt heftig; denk niet dat ik zoiets ooit in een RPG ben tegengekomen....

    Ik snap eerlijk gezegt ook niet wat er moeilijk aan is.....:confused:
    Maar goed, hij snapt het niet, dus dan snapt hij het niet.

    Quoted for truth!:thumbs:
    Blijft ook bij mij mijn favo RPG. Maar Tales of Vesperia staat zeker op 2!
    Ik heb echt van begin tot eind enorm genoten van deze game.
    Geen iritante stemmetjes, goede engelse stemmen.
    Goed verhaal, goed uitgebreid battle systeem, leuke karakters, mooie graphix, etc etc.:b:

    Tja, het past niet voor niets op 1 disc. Natuurlijk had het gekunt....maar ik miste het eerlijk gezegt niet tijdens het spelen.

    Same here...of langer.:9

    Is ie ook.
     
  14. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Vanaf vandaag voor €30 te downloaden via Marketplace. Normaal zijn Games On Demand niet boeiend maar deze game is toch volgens mij aardig zeldzaam om te vinden, dus meld het even. :+
     
  15. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Zo dan, dat is goed om te weten. Dan ga ik die absoluut nog een keertje kopen. Moet ik wel eerst een 250GB HDD hebben.
     
  16. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    FFVIII beste rpg ooit kan ik echt niet bij. Maarja meningen verschillen gelukkig.


    TOV is beste games on demand. Puur al om de reden dat hij nergens te koop is bijna en alle andere Games on Demand games wel
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Inderdaad, eerste nuttige toevoeging aan games on demand. Normaal staan daar games voor 30 euro die je voor 15 euro in de winkel koopt.

    ToV moet je blij zijn als je hem uberhaupt kan vinden en dan meestal ligt de prijs ook wel rond die 30 euro
     
  18. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Zeker een nuttige toevoeging aangezien er veel vraag is naar het spel. Vind het altijd vaag dat ze een spel uitbrengen en dan maar een beperkt aantal exemplaren in de winkels leggen. Op marktplaats wordt er gewoon 80 euro gevraagd voor het spel. Die prijs gaat me te ver, maar ik heb het spel altijd wel willen spelen. De mensen die hem hebben zijn meestal enthousiast. En nu voor 30 euro op Games on Demand, zeer interessant. Ik hecht namelijk totaal geen waarde aan doosjes en boekjes. Minpunt is alleen dat je het spel niet kan doorverkopen.
     
  19. Silver92

    Silver92 Active Member

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow, ben ik blij dat ik mijn exemplaar toentertijd voor 20 euro bij de GameMania kon oppikken.
     
  20. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ja, je hebt zeker geluk gehad.
    Zelfs bij Gamemania is die niet meer tweedehands te koop.
     

Deel Deze Pagina