[XOne] Gray Matter

Discussie in 'Games' gestart door fredfenster, 5 jun 2010.

1. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Voor mij is het em niet... ik kanpte er gelijk op af ...

2. GUITAR HERO

GUITAR HERO Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat scherm vond ik ook een beetje vreemd. Wat me echter nog meer irriteerde was het zachte geluid van de stemmen. ik heb de muziek al op 50% gezet, de soundeffecten ook iets lager en mn stereo harder gezet, nog steeds zacht.. wtf? Dat is echt slecht geprogrammeerd.
    Verder vind ik het lettertype zwaar irritant, heb net nieuwe sony LED tv 46 inch en kan gewoon de woorden bijna niet lezen op 2-3 meter afstand?! Erg jammer want het wiel en de sfeer zijn inderdaad geweldig. Nog even over nadenken.

3. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

jazeker,de sfeer is zwaar nice. En het verhaal lijkt echt goed te zijn, ik vond vooral dat je de wanhoop of....het verdriet heel goed kon merken/voelen van die gast. Al is het wel een flinke zuurpruim met zijn gezeur over een motor in zijn garage, lol. Maar het uitzoeken hoe het zit met je vrouw's ongeluk vind ik echt cool en hield me absoluut bezig.

Met veel adventure games kwam ik vaak vast te zitten en waren er naar mijn mening ook vaak onlogische oplossingen voor puzzels, en vreemde combinaties van items. Heb nu ineens zin in een goeie adventure game gekregen, gewoon lekker puzzels oplossen en noem maar op. Welke (point&click) adventures zijn er voor 360?

4. GUITAR HERO

Leuk Bevonden:
    0
    Monkey Island SE als arcade game schijnt hilarisch te zijn. Ik heb m zelf op mn iphone, nog maar eventjes gespeeld maar erg leuk. Voor de rest ben ik niet zo thuis in de adventure games. Ik weet nog wel dat ik vroeger het spel pc spel REAH heb gespeeld, zullen denk ik niet veel mensen kennen, maar ik vond die toentertijd echt geweldig :D! (sorry offtopic)

Wel leuk als je neuropsychologie studeert en je dus alle teksten van de wetenschapper in Gray Matter begrijpt :)

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.721
    Daarom ben ik ook een veel grotere fan van first-person adventures. Die zijn tenminste grotendeels gebaseerd op logica ipv een aap te combineren met een tuinsland en een houten stok om zo een helikopter te maken. :+

6. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Ja ik heb de demo gespeeld van de eerste net, deze is absoluut leuk. Ik heb ook de review van Sherlock Holmes vs Jack The Ripper op IGN gelezen en zij geven het een 8.0, en het klinkt goed. Ondanks dat er vele negatieve reviews zijn behalve IGN en misschien twee anderen..ben ik toch benieuwd naar de game.

7. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.721
    Die is toch niet op de 360?

Monkey Island is qua sfeer etc. superleuk, maar de puzzels zijn precies zoals jij ze omschrijft: Onlogische combinaties van items.

8. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ah dat is jammer, de demo van de eerste was te kort om erover te kunnen oordelen, je krijgt er gewoon geen enkele puzzel. Echt leuk van Gray Matter dan dat alles heel logisch was...(in de demo dan he ) :).

Sherlock vs Jack the ripper review X360

http://uk.xbox360.ign.com/objects/143/14332528.html

Heeeeele vette game op PC is trouwens Machinarium, jammer die nooit voor 360 is gekomen. Sowieso jammer dat er zo weinig adventures zijn op 360, het kan juist een erg vet genre zijn.

Laatst bewerkt: 16 dec 2010
  9. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.721
    Ik wil gewoon eens een lekkere logische first-person adventure op de Xbox 360, zoals Myst III en IV op de Xbox:

[yt]PO0pZ_JtBvY[/yt]

10. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik weet nog een flinke tijd geleden dat je Day of the Tentacle en Sam & Max Hit the road op pc had, geweldige tijden, daar hebben ik en mijn broer ons prima mee vermaakt. Legend of Kyrandia: Malcolm's revenge was ook geweldig.

11. GUITAR HERO

Leuk Bevonden:
    0
    Zien er nog goed uit die xbox beelden 8) beter dan sommige games nu....

12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.721
    Maar de Myst games zijn dan ook allemaal prerendered. ;)

13. Frangster

Frangster Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Ok, deze game wil ik hebben.

Vond de demo erg goed en het geheel is onwijs sfeervol. Het is weer eens wat anders tussen al dat race en schiet geweld door.

14. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Preciesssss, een goeie vriend van me is ook om, die vond de demo ook hardstikke tof. Dus hij gaat de game ook halen in februari. Ik las in een review dat de game ook zo'n 15 uur duurt, lang genoeg, nice dus!!!

Je kunt de demo niet volledig uitspelen volgens mij, op een gegeven moment kun je nog maar weinig dingen doen en dan stopt de demo er ook gewoon mee. Jammer dat het me niet lukte de chapter af te maken.

15. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Ik heb de tutortial even door gelopen maar ik vond de besturing nogal brak en de lettertjes te klein, ik speel dit soort games het liefst languit op m'n nest maar volgens jullie is de game dus goed genoeg om hier door heen te prikken?

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Was dit spel bijna vergeten. Zal de demo zo eens aanzwengelen :)

17. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.721
    Ik vond de besturing best simpel, maar van mij hadden ze het real-time lopen er gewoon uit mogen halen, aangezien je alsnog de ring gebruikt. De lettertjes heb ik echt totaal geen last van gehad.

18. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Ik zal de game nog eens een kans geven als ik wat meer tijd heb.

19. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik kan wel een volledig nieuwe thread beginnen over de game, omdat die er nog niet is, maar ik verwacht niet dat er veel naar gekeken zal worden, plus ik geen idee heb hoe ik die nice layouts kan maken zoals altijd het geval is met game-threads.

Hoe dan ook, ik heb vandaag een nieuwe game gekocht. Een echte adventure game die je zowel in third als first person kunt spelen. Sherlock Holmes VS Jack The Ripper, en de game bevalt mij verassend goed. De puzzels zijn echt tof en logisch, maar zeker wel pittig ook!!!!!

Super tof vind ik hoe je echt een moord moet naspelen en daaruit alle clues halen, en op een soort prikbord al die clues bij elkaar leggen en uiteindelijk daar je conclusie uit maken, heel erg tof gedaan dat. Ik vermaak me er prima mee.

20. GUITAR HERO

Leuk Bevonden:
    0
    Joepieie binnen \o/ Later vandaag maar eens uitproberen ... :D

Deel Deze Pagina