IGN heeft een lijstje met top 10 games van 2011. ME3 staat op 1, maar ze hebben een stuk waar ik het zwaar mee eens ben:
"Succeeds if your decisions from Mass Effect and Mass Effect 2 actually matter and drastically change the way the game plays.
Fails if the Reapers only threaten humanity and you're stuck on Earth for the majority of the game."
Ben ik het echt mee eens, belangrijkste wat ik vind is dat de keuzes echt belangrijk gaan zijn in deel 3. Al die shit die je hebt kunnen doen zodat je tegen het einde aan alles goed doet of alles slecht gaat. Het helpen van de Rachni, virus van de Geth verhelpen of niet in de sidemissie van Legion, helpen met de genophage. Puur als ik nu zou nadenken met wat ik allemaal heb gedaan en als Bioware daar echt werk van maakt dan zal als het kan de Rachni meehelpen, de Geth en shitload aan perfect Krogans zoals Grunt.
Dat de Reapers alleen mensen aanvallen zit ik niet zo over, was in deel twee ook overduidelijk. Shepard is tenslotte een mens en hij is diegene die achter het falen van Sovereign zit. Zolang alles maar niet op aarde afspeelt, eindbattle mag wel maar that's it wat mij betreft.
Laatst bewerkt: 23 dec 2010