1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Gamecube] Is deze console nog de moeite waard?

Discussie in 'Nintendo Hardware' gestart door Kevf, 22 apr 2008.

  1. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Volgens mij kon je een 'kale' Gamecube 2e hands bij Nedgame voor 35,- halen. Zoiets kreeg ik in een e-mail. Maar verder kost die nog steeds 100,- net zoveel als een paar jaar terug.
     
  2. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ooit een Cube erbij gekocht omdat ik wat andere games wilde. Toppers die ik heb gespeeld:

    F-Zero GX
    Mario Golf: Toadstool Tour (Vergelijkbaar met Everybody's Golf, alleen iets meer Arcade)
    Mario Kart: Double Dash!!
    Metal Gear Solid: The Twin Snakes
    Star Wars Rogue Squadron II: Rogue Leader
    Star Wars Rogue Squadron III: Rebel Strike
    Super Smash Bros. Melee
    The Legend of Zelda Collector's Edition (die zat bij mijn Mario Kart Double Dash pack)

    Ik heb ook nog wat andere games liggen, o.a. The Wind Waker, Metroid Prime en Mario Sunshine. Geen van allen gespeeld, maar mijn broertje vond het topspellen.



    Maarre, mijn tip, koop een GBA (liefst een Micro, geweldig apparaat). Toppers die ik erop heb gespeeld.

    Advance Wars
    Advance Wars 2: Black Hole Rising
    F-Zero GP Legend
    Fire Emblem
    Golden Sun (1 van de leukste spellen die ik ooit heb gespeeld)
    Golden Sun: The Lost Age (het betere vervolg)
    Mario & Luigi: Superstar Saga
    Mario Kart Super Circuit
    Metroid Fusion
    Metroid Zero Mission
    Pokémon Leaf Green
    Super Mario Advance 2: Super Mario World
    Super Mario Advance 3: Yoshi's Island
    Super Mario Advance 4: Super Mario Bros. 3
    The Legend of Zelda: A Link to the Past
    The Legend of Zelda: The Minish Cap
    Wario Ware Inc.: Minigame Mania

    Mocht je dit setje hierboven bij mekaar kopen, heb je alleen maar topgames in huis.
     
    Laatst bewerkt: 1 mei 2008
  3. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Weet iemand een fijne gamecube controller (voor zover die bestaan:9) die een beetje lijkt op een xbox(360) controller? Heb een spierziekte en mijn duim schiet steeds van de linker analoge af. Dus weet iemand iets?

    PS: kevf: Paper Mario The Thousand Year Door beste mario game die ik gespeeld heb:+ En ook ik houd niet zo van mario maar wel heel erg van rpg's, en het is gewoon een hele goede rpg.
     
  4. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, specs vergelijken kan iedereen, maar als je zegt dat de Xbox in de praktijk een noemenswaardig grafisch overwicht had ten opzichte van de Gamecube hou je jezelf voor de gek. Ik heb beide nog steeds en het heeft heel lang geduurd voordat ik een spel op de Xbox vond dat kon tippen aan de grafische kwaliteit van de GC-titel Starfox Adventures, die nota bene in 2002 is uitgebracht. Qua graphics gaat het er niet alleen om wat een console kan, maar ook om wat de ontwikkelaars eruit halen, en gebaseerd op dat laatste vind ik de GC zeker niet onderdoen voor de Xbox.

    Wat spellen betreft:

    [​IMG]
    F-Zero GX

    F-Zero GX is een meesterwerk en als je van het genre (futuristische racer) houdt een absolute must. Voor mij het spel van de GC dat het dichtst bij perfectie kwam.

    [​IMG]
    Starfox Adventures

    [​IMG]
    Starfox Assault

    Daarnaast ben ik een grote liefhebber van de Starfox reeks. Starfox Adventures is een vrij simpele maar zeer vermakelijke en goed uitgewerkte adventure game in de geest van Zelda (en heeft tevens wat mij betreft de mooiste graphics van welk GC spel dan ook en zou er ook vandaag de dag nog best puik uitzien), en Assault is een wat obscuurder spel waar een groot arcade-element in zit en dus een hoge replay waarde aanzit hoewel je de story mode wel in één dag uithebt net zoals met Lylat Wars op de N64. Je moet er natuurlijk wel van houden, maar fans van de traditionele SF spellen zullen dit over het algemeen wel waarderen.

    [​IMG]
    The Legend of Zelda: The Wind Waker

    The Legend of Zelda: The Wind Waker is een aardig spel, maar het voelt af en toe een beetje raar aan op één of andere manier. Het spel zit niet zo sterk en logisch in elkaar als Majora's Mask (N64) en is dus ook bij lange na niet zo goed. Grafisch gezien wel een hoogstandje.

    [​IMG]
    Metroid Prime

    Metroid Prime is een zeer goed uitgewerkt spel, qua gameplay en in grafisch opzicht, maar ik vond er persoonlijk niet al te veel aan. Het biedt wel een unieke ervaring die het shooter-genre combineerd met wat elementen uit avonturen-games, dus ook met veel backtracken om bepaalde dingen te halen.

    [​IMG]
    Super Smash Bros. Melee

    Super Smash Bros. Melee is een absolute must en er is geen enkel excuus voor welke GC-bezitter dan ook om dit spel niet te hebben. Het aantal uren dat ik hieraan heb versleten is volgens mij groter dan het aantal studielast uren voor het komende schooljaar.

    [​IMG]
    Mario Kart: Double Dash!!

    Mario Kart Double Dash boeide me in het begin niet al te erg, maar toen ik het spel laatst weer eens intensief ging spelen naast Mario Kart 64 zag ik pas hoe DD was verbeterd qua besturing. Ook de graphics zijn, hoewel cartoony, erg goed en gepolijst.

    [​IMG]
    Paper Mario: The Thousand Year Door

    TTYD boeide me niet zo erg als zijn voorganger maar was desondanks toch één van de leukste GC titels. Onder de wat kinderlijke (maar wat mij betreft toch vermakelijke) vormgeving gaat een erg grappig spel schuil, soms met complexe humor en goed uitgewerkte conversaties tussen de karakters (iets waarin het met kop en schouders uitsteekt boven de originele Paper Mario) wat aangeeft dat dit niet alleen een spel voor de jongere gamer is.


    En met de Gamecube controller vind ik niks mis. Samen met de Xbox S-controller toch de meest comfortabele reguliere controller tot op heden. De PS Dualshock doet pijn aan m'n poten en de meesterbreinen van Sony zijn er in drie consolegeneratie niet in geslaagd om een leuke opvolger te vinden. De GC controller volstaat echter nog prima, ik speel er nog regelmatig nieuwe Wii-games mee waar mogelijk en het bevalt me prima.
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2008
  5. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb ook nog een gamecube in de kast staan. De enige games die ik heb behoren tot de "her-uitgebrachte" Resident Evil serie en inderdaad Mario, Starfox en wat andere exclusieve GC titels. Dit was de eerst console die ik zelf kocht, dus die gaat echt niet de deur uit.
     
  6. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.686
    Leuk Bevonden:
    568
    Ik had eerst ook een gamecube :). Was wel een top dingetje :), maar had gewoon een X360 bij kerst 2005 nodig dus moest wel mijn gamecube verkopen+xbox1. Door het verkopen van die xbox1 heb ik nog nooit spijt van gehad, maar van de gamecube toch wel een beetj :mad:. Weet iemand misschien waar je nog ergens een nieuwe gamecube kan kopen????

    Alvast bedankt

    @tediz

    Ik vond bijv. Black of Doom 3 of natuurlijk Halo 3 toch wel ff een stukkie mooier dan games van GC. Resident Evil 4 voor de gamecube vond ik trouwens wel een pareltje om naar te kijken als ik zo de screens destijds bekeek.
     
  7. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Wat betaal je vandaag de dag nog voor een Gamecube met benodigdheden?
    En hoe gaat dat in zijn werk op een HDTV?

    Wil er misschien een voor kerst vragen, want mis al die games van vroeger <3
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Voor 30 a 40 euro moet je zo'n dingen kunnen vinden.
     
  9. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Een Wii is wat duurder ook niet al te duur, garantie en alles erbij en je kunt alle NGC spellen ook spelen.

    Maar als je alleen een NGC wilt heb ik er nog wel 1 staan op zolder. ;)
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2010
  10. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    @ Tco:

    Ja alleen interesse in een NGC :)

    Hoe zit het trouwens met het beeld? Zit ik dan op mijn breedbeeld TV met van die zwarte balken? Of is dat te verhelpen?
     
  11. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Geen idee meer. :+
    Je overschat me geheugen.
     
  12. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Och :+
    Misschien dat ik wat op internet kan vinden (tot nu toe nog niks nuttigs) :)
     
  13. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Misschien een rare vraag maar zou het mogelijk zijn om de scart kabel van de NGC op een scart -> VGA converter te zetten en dan via de VGA aansluiten?

    Anders weet ik echt niet wat ik moet doen om acceptabel beeld te krijgen op mijn HDTV...
     
  14. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Je bron signaal wordt er niet beter door hoor... Dus nee het zal er niet geweldig uit zien, ook niet via vga.. ;)
     
  15. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Ah okeej thanks.
    Dan ga ik maar voor een RGB kabel :) Alleen moet ik dan weer een officiele van Nintendo vinden.
     
  16. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    Spellen die je gespeeld moet hebben bij je gamecube:

    Super Mario Sunshine
    Zelda the Windwaker
    Super Smash Bros Melee
    Mario Party 5/7
    Paper Mario the thousand year door
    Prince of Persia the sands of time / the two thrones (warrior within viel tegen)
    Mario Kart Double Dash
     
  17. Fergie

    Fergie FR vak W1

    Berichten:
    938
    Leuk Bevonden:
    0
    Voeg daar Resident Evil 4 en Star Fox Adventures maar gerust aan toe.
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    En Zelda: The Twilight Princess.

    En dan vergeten jullie nog een van de beste games van de vorige generatie:

    Metroid Prime.
     
  19. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Ik vind Fire Emblem Path of Radiance ook super tof!

    Maar kan ik die officiele Nintendo RGB kabel nog ergens vinden? :)
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijk eens bij een gameshop die ook 2de handse console/games verkoopt.

    Zag vanavond een nieuwe Nintendo GC RGB-kabel liggen voor € 19,50
    Een gebruikte RGB kabel koste nog geen € 10.
     

Deel Deze Pagina