[X360] Alan Wake [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door SHiZ NL, 19 mei 2010.

  1. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel mensen gebruiken tegenwoordig "die" ipv "dat"?... :p Echt slecht, ik zeg er ook wel eens wat van op school ofzo of als ik met vrienden ben.
     
  2. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Zo, volgens mij heb ik het grootste gedeelte van de game gehad. Het was wisselend erg leuk en soms ook gigantisch saai. Weer het zoveelste bos, weer dezelfde wezens afknallen. Veel dingen zijn ook voorspelbaar. Zie je veel gasflessen staan dan weet je dat je weer kunt knokken. Ook een aantal levels raak je al je gear weer kwijt, was ook best vervelend.
    Leuk verhaal verder, boeit zeker. Maar het is zeker niet de topper die ik dacht dat het zou zijn.
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Valt toch mee? Het gaat maar over een vage locatie en niet over het plot. O-)

    Vandaag buiten de 3 missende collectibles eens zien hoe moeilijk de 3 resterende achievements zijn (binnen een half uur naar een bepaalde locatie, niet droppen naar een low health state tijdens een bepaald stuk en niet vuren op weg naar een niet nader te noemen plek)

    Vooral die eerste lijkt me tricky. Denk dat ik maar een stopwatch naast me leg. :+
     
  4. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    ik weet niet waar het over ging, heb niet gekeken, maar ik ben nog helemaal niet ver dus vind spoilertags wel handig
    :+
     
  5. Tits

    Tits Active Member Redacteur

    Berichten:
    365
    Leuk Bevonden:
    36
    Ik kom uit België.

    Daar is "die boek" als spreektaal meer ingeburgerd, maar het blijft fout natuurlijk.
     
  6. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Was geen persoonlijke aanval in jouw richting hoor (ook al kon het zo overkomen). Meer een algemene opmerking richting diegene die onnodig gebruik maken van "die" ;)
     
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.705
    Leuk Bevonden:
    17.923
    Wait, wut? Je verbeterde hem toch.
    Who cares anyway. 8)
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Voor die achievement waar je een geheel level niet mag schieten, mag je dan wel flasbangs gebruiken? Of telt dat als schieten?
     
  9. planckie

    planckie Morcion

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg dat niet & ben ook uit België (:
    Ik zeg DIEN :D
     
  10. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.705
    Leuk Bevonden:
    17.923
    Nee, die mag je wel gebruiken als het goed is.
     
  11. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Volgens mij mag je alles dat de rechtertrigger gebruikt niet gebruiken, maar ik weet het niet zeker :9
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Heb em inmiddels gehaald. Flashbangs/Flares mogen dus inderdaad.
    Stukje cake.

    Bijna 1000 (G)
     
  13. Unrealist

    Unrealist A Real Unreal Fan

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo net uitgespeeld op hard! Leuke game. Vooral de lange levens waarin je veel moet lopen vind ik geweldig. (er zijn ook veel mensen die dat redelijk saai vinden geloof ik). Ben je bijna bij je doel moet je net nog even dat laatste stukje omlopen omdat er een hek in de weg staat. En dan ben je opeens weer een half uurtje verder om uiteindelijk 3 meter verder te komen. Daar hou ik wel van. Geeft ook een beetje het gevoel van, ja het gaat allemaal niet zo gemakkelijk en opzich wel logisch dat dat hek dicht zit. Helaas waren de paden inclusief omwegen soms toch nog iets te 'obvious' zeg maar. Als ze hem wat meer free roam hadden gemaakt was het helemaal top geweest.

    Verder een heerlijke sfeer. Erg mooie graphics (die goed tot uiting kwamen op m'n nieuwe 40 inch LCD O-) ). Prachtig die bosweggetjes langs bergranden en heuvels en het 'gedrag' van de lichtstraal van de zaklamp is erg realistisch.

    Het einde had wel iets beter gekund. En het zou ook leuk zijn geweest als je gaanderweg wat nieuwere wapens had gevonden. Want vanaf level 2 ofzo ken je ze allemaal al.

    Even een vraagje. Is de DLC het waard? Hoelang ben je met een zo'n episode bezig?
     
  14. norwest

    norwest Active Member

    Berichten:
    310
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren voor 1e keer AW gespeeld, en is spannend :thumbs: Liefst wil ik nu spelen, maar ik kan beter wachten tot het donker is, dan is het sfeer beter.

    Ik speel op Hard, en vond niet super moeilijk :confused: Misschien heb ik toch per ongeluk voor Normal gekozen. Ik kan niet meer terug kijken welke moeilijkheidsgraad ik heb gekozen.

    Bij 5 of 6 snelle klappen gaat je pas dood. Is dat normaal op Hard?

    Ook ben ik erg blij met mijn analoge guide :+ Het geeft duidelijk aan waar de collectible ligt. Ik moet niet denken dat ik elke keer achter PC moet kijken. Heb geen laptop. Als het goed is, heb ik tot nu alle collectible meegenomen ( behalve manuscript op Nightmare ).

    Zit nu bij Episode 2.

    Soms wordt je aangevallen door 4 personen, dan wil ik vluchten. Maar helaas is Alan niet zo fit :mad: Dan krijg ik mes/bijl in mijn rug. Wat is goede manier om te vluchten zonder gewond te raken?
     
  15. Forty

    Forty Guest

    gewoon heletijd dodgen en dan weer rennen als het kan.
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    als deze game in de budget bak ligt ga ik hem maar eens halen
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    dude, je kunt de limited al voor €20 kopen bij bart smit :+ Hoe budget wil je het hebben

    http://www.bartsmit.com/shop/productSearchResult.php?fh_params=fh_location=//bartsmit/nl_NL/$s=alan%20wake
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik ga hem gelijk bestellen :+ en besteld :)
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2010
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ben nu bezig met de laatste achievement voor de DLC. Mooie tijd om me te ergeren aan dingen. :+
    1. Die vogels. De enige keren dat ik af ga is door die krengen.
    2. Bijna nog belangrijker; die stukjes dat meneer Wake de telefoon vast heeft en ik niet alvast door kan rushen. Goddamnit, laat me doorspelen! :mad:
    edit: Natuurlijk bedoel ik ook iedere unskippable cutscene. Bv. dat stukje in de badkamer in het begin.
    3. Flares die te kort op de afgrond tevoorschijn komen en dus gelijk naar beneden vallen.


    Zo moeilijk is het niet, maar om de een of andere reden heb ik hier meer last van de vogels dan in de main game. Flares lijken redelijk nutteloos te zijn.
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2010
  20. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Was eerst begonnen op Medium, maar ga van de week opnieuw beginnen op Hard denk ik. Zo te lezen is dat verstandiger..
     

Deel Deze Pagina