De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Beste Ferry,

Bedankt voor je advies, ik zal vanmiddag even de handyman binnenstappen. Ik heb zelf ook het idee dat het door de straling kan komen. Ik heb namelijk al mijn electrische apparatuur in mijn tv meubel staan (inc. router enz) en al die kabels komen door 1 klein gat in de achterkant van de tv meubel naar buiten richting de stroomverziening.

Maar ik snap niet waarom er dan geen ruis (die witte spikkels) optreed als de resolutie op 420P staat. Ben wel benieuwd, heb jij daar een verklaring voor?

2. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    geen idee nee, maar je bent niet de enige met beeldproblemen icm action hdmi kabels.
    Deze waren meestal verholpen na t gebruiken van n iets betere kabel.

Vaak spikkels inderdaad

3. HArdSoul

HArdSoul GAMER4LIFE...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik volg HD tv's al een aantal jaren. ALs je goed had gelezen staat er wat ik tot nu toe heb gezien. In iedere geval dat zijn dus leuke toestellen maar die kosten natuurlijk ook een vermogen denk dat de gemiddelde gamer niet zoveel centjes heeft?

4. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

5. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is dezelfde TV als welke je eerdere heb aangegeven. Qua specificaties ontlopen de meeste TV's elkaar over het algemeen niet zo heel veel, dit op de uit de lucht gegrepen cijfers na dan he. Er is geen enkele TV op de markt die enigzins in de buurt komt van contrasten die vermeld staan.

Sja het is jouw geld en jij moet zelf weten wat je er mee doet. Ik weet alleen zeker dat geen enkele HDTV guru je aan zou raden voor deze TV te gaan. Het beste wat jij kan doen is gewoon lekker naar de winkel gaan om deze TV in het echt te zien. Indien jij dan tevreden bent over het beeld zou ik gewoon deze kopen en niet meer omkijken tot je volgende TV. Persoonlijk zou ik eerst gaan vergelijken in de winkel met andere merken. Neem dan overigens een winkel waar niet teveel verlichting gebruikt wordt voor een realistisch beeld van jouw thuis situatie. BCC, Expert en EP zijn hier meestal wel goede voorbeelden van. Media Markt en Saturn gebruiken teveel TL verlichting.

Laatst bewerkt: 15 dec 2010
  6. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Inderdaad. Met specs wordt verschrikkelijk gerommeld en daar kan je ècht niet je aankoop op aan laten sturen.

Ga gewoon naar de winkel, liefst met xbox als je m vooral voor t gamen gaat gebruiken, verander alstjeblieft de instellingen van de tv en ga maar s gamen.
    Ook t meenemen van dvd's met films die je goed kent is een goede manier, als je veel dvd's wilt gaan kijken.

Blu-rays en hd demo's zien er voor de gewone consument heel snel al heel mooi uit.

Hardsoul: die Pioneer kost een vermogen, maar in mn huiskamer heb ik een 42 inch hdready Panasonic plasma en geen van de veel duurdere full hd lcd's van mn vrienden en kennissen kunnen aan dat beeld tippen. Je koopt tegenwoordig zo'n ding voor 400-600 euro. Voor 600 heb je een full hd.
    Panasonic TX-P42S10 is er zo eentje bijvoorbeeld.

Maar wat ik vind is niet belangrijk. Gewoon zelf echt gaan testen, beeldinstellingen veranderen en kritisch kijken ;)

7. Munnie

Munnie Guest

Heb zo'n kastje die nodig is om tv te kijken bij me oude tv, maar die wil niet meer aan...
    Alle stekkers er opnieuw ingedaan etc. maar niets werkt.

8. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Om welke kastje gaat het ??

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat zou wel handig zijn inderdaad

zoek even een typenummer of merknaam of wat er ook maar op staat op

Laatst bewerkt: 17 dec 2010
  10. Munnie

Munnie Guest

Digital Satellite Receiv van Philips staat der op.
    Aardig oud kan ik je vertellen. ;)

11. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik heb de Samsung PS42C450 met VGA ingang en ik heb een Acer Aspire One netbook met VGA uitgang. Kan ik shit vanaf mijn netbook bekijken op mijn tv door daar een vga kabeltje tussen te doen en geeft dat een beetje normaal beeld?

12. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Belangrijk is welke resolutie je de Acer moet laten uitsturen. Kijk in de handleiding naar de VGA resoluties die de tv aankan.

Ben benieuwd of dit een beetje mooi is via vga. Bij hdmi zou het zeker mooi zijn, maar vga is weer heel anders. Vooral vanwege 1024x768 reso. Volgens de handleiding moet je deze reso ook naar de tv sturen, maar je acer doet 1024x600.

Laatst bewerkt: 18 dec 2010
  13. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Thanks voor de info.

Ik ga wel ff proberen dan. Die netbook die heeft wel een VGA uitgang, maar niet zo een waar maar je schroefjes in kunt draaien. Moet ik dan nog een specifieke kabel hebben om te voorkomen dat het snel losschiet ofzo :eek:

14. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De VGA-kabel zit behoorlijk stevig vast in mijn Acer notebook.
    Kijk wel even in de gebruiksaanwijzing van de tv welke resolutie+frequentie ondersteund wordt.

15. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Gewoon geen gekke dingen doen. Had vroeger in mijn PC die schroefjes ook nooit vastgedraaid.

16. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Oké relaxt. Zal inderdaad even checken hoe dat zit.

Oké dan komt het wel goed, is toch alleen om films te kijken, dus dan staat mijn lappie gewoon stil :)

17. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Hm, ik zat wat te surfen, maar ik kreeg de indruk dat je dan (dus met die netbook via vga naar tv) niet echt films kan kijken wegens de grafische kaart? Is dat zo, of gaat dat meer om de kwaliteit van 't bestand? Want ik ben niet zo heel kritisch op grafisch gebied ;)

18. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Zolang je dual-screening niet aan hebt staan, dus alleen je televisie als enige bron hebt aan staan, moet je netbook net zoveel kunnen doen als wat die normaal gesproken kan.

19. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Natuurlijk niet.
    Netbook: 1024x600 (600.000 pixels) (of 1366x768 als je geluk heb).
    TV: 1920x1080 (2 miljoen pixels)

Een FullHD film op een netbook gaat bij de meest budget netbooks niet werken. Bij de iets modernere kan het wel werken, maar dat ligt dan aan de grafische chip, dus het is handig het model/type van je netbook even te melden.

20. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Acer Aspire One, max. resolutie is 1024x600, terwijl tv resolutie 1024x768 is. Nou hoef ik de films niet per se op de best mogelijke kwaliteit te zien, maar ik heb dus totaal geen idee wat er gebeurt als ik dan 1024x600 naar die tv stuur? Wat mij betreft kijk ik gewoon avi bestandjes van 1 gig ofzo, hoeft echt niet HD kwaliteit te zijn - of wordt het dan echt te lelijk op zo'n groot scherm? (Ik keek hiervoor altijd op een 32" crt, en dan vond ik die kwaliteit wel acceptabel.)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina