[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 16]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Je werd ook wel gewoon om de tuin geleid. Na een uur in de film dacht ik ook van: misschien is hij die Laeddis zelf wel, maar toen kwam hij zelfs nog in beeld geloof ik(was in een droom, maar toch). En die bootscene in het begin kon ik ook niet echt plaatsen in het uiteindelijke einde.
     
  2. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    De laatste zin van je spoiler ben ik het overigens wel mee eens.
    Dat vind ik ook nog steeds vreemd.
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik vond Un Prophete minder goed dan ik verwacht had eindelijk.

    Ow wacht ik moet mijn top 3 aanpassen bedenk ik me net

    1) Winter's Bone
    2) Animal Kingdom
    3 ) Ajami

    Eervolle vermeldingen voor:

    1) How to train your dragon
    2) Shutter Island
    3 ) Inception

    Lijkt er al meer op :)
     
  4. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik ook, maar ik heb dus maar 8/9 films gezien uit 2010 dit jaar. :) En ik vond Un Prophete beter dan de rest (dan Shutter Island/Inception/enz.).
     
  5. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door Tyrant
    Is echt geen pure kinderfilm.. Film is nog best 'diep' over een kind dat zijn verschillende karaktertrekken leert kennen en tot harmonie probeert te komen (ten minste, dat was mijn interpretatie toendertijd )


    Nice niiiiiiiice, dan ga ik die zeeeekerste weten checken!!!


    Moet je zeker doen. Misschien helpt het als je beseft dat ie geregisseerd is door Spike Jonze - Three Kings, Being John Malkovich. Als Spike Jonze iets regisseert weet je eigenlijk dan je iets 'aparts' qua film kunt verwachten. Geen run-of-the-mill Hollywood film dus.

    Hoewel je ze niet met elkaar kunt vergelijken deed de film me het meest denken aan Big Fish, ook al zo'n aanrader_O_

    En hij is behoorlijk diep inderdaad, wat Tyrant uitlegt had ik ook. Ik vond de soundtrack er ook helemaal bij passen, krijg nu weer kippevel als ik aan het einde denk. (geen spoilers :))
     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2010
  6. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Jonze had een rol in Three Kings, regie was onder David O. Russell.
     
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    The Imaginarium of Doctor Parnassus

    Dit is nou mijn soort film! Een heerlijk sprookje. Fijne muziek, veel kleuren, mysterieus, een verhaal dat mij constant geboeid hield! Ik wilde constant weten hoe het verhaal verder zou gaan, als dat gebeurt in een film, is het een goed teken. De film wist mij van begin tot eind te boeien.

    De cast is goed en perfect voor hun rol(len). Het is zonde dat Heath Ledger zelfmoord heeft gepleegd terwijl de opnames nog niet waren afgerond, maar de manier waarop Terry Gilliam het gaat dat Ledger heeft achtergelaten weer heeft opgevuld, is fantastisch. Jude Law, Johnny Depp en Colin Farrell leveren echt puik werk, heb genoten van hun acteerwerk.

    Tom Waits als de duivel, Verne Treyor als dwerg Percy en Christopher Plummer als oude tovenaar (soort van) maken het plaatje compleet. Ik heb gelachen, ik ben geroerd, ik heb genoten. Ik was echt in het sprookje, super.

    Met andere woorden, geweldige film! 8,5/10

    [​IMG]
     
  8. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Net Serenity gezien en ik moet zeggen dat ik hem toch wel tof vond. Ik heb helemaal niets met sci-fi films en normaal gesproken zet ik ze al af zodra ik het eerste ruimteschip zie maar deze was toch wel vet. Weinig overbodige dialogen, op dingen zoals "we are not alone" na wanneer ze door hele troepen werden achtervolgt, en genoeg actie samen met degelijke acteurs (Castle :cool:). Ook wel fijn dat ze niet een half uur bleven hangen wanneer er weer iemand het loodje legde, een paar seconde elke keer en het ging weer verder. Een lekkere vlotte film die er (imo) ook nog eens goed uitzag met een aardig verhaal.

    8/10
     
  9. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oef, die film vind ik vreselijk. Kon hem echt niet afkijken, met name door die waardeloze acteur (Castle :'-( ). Sorry. :'-(
     
  10. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Niks mis met Nathan/Castle/Buck(Halo Reach) en uiteraard Johnny :mad: Ik vind het altijd wel een goede acteur en dan met die bekken die hij trekt en de droge opmerkingen die eruit komen, zo ook met deze film. Hij is één van de weinige "komieken" waarvan ik ook de wat meer serieuze films kan kijken zonder elke keer te wachten op een grap. Bij acteurs als Jim Carrey lukt dit me bijvoorbeeld niet meer, ondanks dat hij het in The Number 23 ook goed deed, ik zie toch altijd weer Ace Ventura en Bruce voor me. Vooral de gedeeltes met de reavers vond ik tof, met bijvoorbeeld dat stuk dat ze langs die schepen voeren, zag er erg tof uit.
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik vind hem echt vreselijk. Die smoel van hem en z'n flauwe grapjes kan ik dus gewoon niet uitstaan, terwijl jij dat aan hem wel waardeert. Als stemacteur voor Buck (Halo 3: ODST ;) ) vind ik hem tof, maar meh, ik kon Serenity gewoon niet afkijken door zijn aanwezigheid.
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Imaginarium was zeker een gave film! Met veel plezier naar gekeken.

    Net 1 van de mafste films van dit jaar gezien.

    Shinboru (Symbol):

    Weird maar wel hilarisch. Mijn zoon lag letterlijk dubbel van het lachen, verstikte zich, kreeg de hik etc. :+

    Zaten echter zeker nog meer betekenissen achter dan alleen komische :)
    Net onder een 8 omdat het verder niet echt mijn soort film is.

    7,8

    [​IMG]
     
  13. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Je hebt gelijk inderdaad, thanks:thumbs:
     
  14. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Waarom dan als nog slechts een 8,5?
     
  15. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Absoluut niet vervelend bedoelt maar nou ben ik toch wel benieuwd hoe oud je zoon is. Destemeer omdat je - volgens je profiel - uit 1980 komt.
     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2010
  16. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Een 8,5 is toch al hartstikke hoog? Dan is het dus écht een heel goede film. Ik ga pas een negen geven als een film echt geniaal is denk ik, en dat is de film dan weer niet. Hij is een beetje braaf, bevat weinig risico's die je als filmmaker kan nemen. Dingen die je wel terugziet in andere films van Terry Gilliam bijvoorbeeld.
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Daar is toch niks vervelend aan, ben alleen maar trots op die jongen! Mijn zoon is 12 jaar :)

    hier op een rock-optreden van Therion met zijn opa :cool:

    [​IMG]

    en ja dat houdt in dat ik 17 was toen mijn toenmalige vriendin zwanger was en 18 toen ik vader werd :b: (ben niet meer bij de moeder maar hij is de helft van de week bij mij)

    iets meer on-topic: en nu ie ouder wordt kunnen we steeds meer films samen zien!

    @ Willem: helemaal mee eens. Er wordt veel te veel met hoge cijfers gestrooid! Een leuke actiefilm krijgt al snel een 8 bijvoorbeeld.
     
  18. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    @Kevf
    Cool verhaal, bedankt voor het delen. Stoere gozer hoor:)

    Ik ben een paar jaar ouder dan jij, en heb twee gozers van 1 en 3. Momenteel is het 'Cars' en 'Ice Age' wat de klok slaat...en op z'n tijd Teletubbies natuurlijk;) Erg leuke films maar ik kan niet wachten om mijn favoriete films met ze te bekijken. Niks opdringen natuurlijk, alleen benieuwd hoe ze de oude Star Wars t.o.v. de nieuwe vinden. Dat soort dingen.
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Teletubbies trok ik echt voor geen meter. Maar Pokemon, Yugi-Oh en vooral Avatar waren goed te doen! Toen ie oud genoeg was (6 jaar oid) natuurlijk de oude transformer film gekeken en tegenwoordig veel anime en behoorlijk wat films. Resultaat is dat zijn Engels echt bizar goed is geworden (vooral door de anime met Engelse ondertiteling) en dat hij nu op het gymnasium een 10 staat (sorry even patsen).

    Veel van het Pixar geneuzel ed ben ik wel een beetje klaar mee, het is echt zo vaak hetzelfde concept! Dit jaar wel aangenaam verrast door 'How to train your dragon', echt een super animatie film! Maar voor 1 en 3 ws nog niet helemaal geschikt.
     
  20. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Rabbit Hole (2010)

    Kidman en Eckhart zijn een getrouwd stel die steeds verder van elkaar raken na het verlies van hun zoon. Typisch Oscar-happig materiaal maar niet minder indrukwekkend, paar erg sterke scènes en goede dialogen, dat dit voorheen een theater-stuk was is duidelijk te merken.

    Kids Are All Right, The (2010)

    Twee kinderen (Wasikowska en Hutcherson) besluiten contact op te nemen met hun sperma-donor zonder hun lesbische moeders (Bening en Moore) in te lichten. Heerlijke filmpje met een all-around geweldige cast, Wasikowska gaat een grote carriere tegemoet en Moore blijft lekker op haar leeftijd.

    Cyrus (2010)

    Held John C. Reilly stuit op een alleenstaande vrouw die nogal geheimzinnig is over haar privéleven. Blijkt dat zij en haar veels-te-oud-om-nog-thuis-te-wonen zoon een nogal erg dichte moeder-en-zoon relatie erop nahouden. Hill ligt me vaak niet vanwege zijn über aanwezigheid, maar hier werkt het perfect in zijn voordeel. En Tomei blijft maar lekker, ziet er nog even goed uit sinds '92 My Cousin Vinny.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina