[Algemeen] Popcorn Hour

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Xboxgamernr1, 10 jul 2009.

1. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Workgroup van het network goed ingesteld?
    Die moet op beiden hetzelfde staan. File Sharing aanstaan bij Sharing in System Preferences.

2. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb bij bestandsdeling alle mappen aan staan die ik wil delen.

Ik krijg ook geen van deze mappen op mijn mediaspeler te zien. Alleen 'My Shortcuts' en 'My Neighbours'. Het was me gister wel gelukt met NTFS 3G en Macfuse om mijn Macbook met een kabel aan te sluiten op de mediaspeler en een .avi bestand over te zetten. Maar wanneer ik die wil afspelen krijg ik een foutmelding. Mijn interface is ook echt zwaar verouderd en krijg telkens maar geen melding voor een update:x..

Waarom is het allemaal zo omslachtig:x.. En hoe maak ik een workgroup aan?

Laatst bewerkt: 26 dec 2010
  3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Heb je hem via Wifi of via UTP in het netwerk zitten?

4. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Wifi, heb in ieder geval een kabel erin gedaan die ik vaak gebruik als ik met mijn laptop slecht bereik heb, dus verwacht dat dat wifi is?

5. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Heb je wel internetconnectie op je mediaplayer.

6. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Jawel, want internet radio doet het namelijk gewoon.

Maar denk dat het misschien aan mijn router kan liggen. Hebben hier 3 of 4 verschillende routers in huis. En de internetkabel komt gewoon uit de muur en in de meterkast staat dan een router. Moet ik even kijken welke dat is. Kan zo zijn dat mijn Mac telkens verbinding maakt met een andere router.

Laatst bewerkt: 26 dec 2010
  7. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    4 verschillende routers? :{

8. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    1 in de tv kamer, 1 in de keuken, 1 in de meterkast. En we hebben nog een andere provider die ook een router heeft. En dan heb ik soms op mijn kamer nog steeds geen vol bereik:emo:..

9. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    En jij vind het gek dat het het dan niet doet? 8)
    Je moet in ieder geval zorgen dat je mediaplayer en je Mac op hetzelfde netwerk zitten.

10. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Oke, zal zometeen even kijken:).

11. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom 4 routers in huis?

12. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Omdat 1 router niet voldoende is voor vol bereik in huis. en 2 ook niet, en 3 ook niet, dus 4. Vroeg het vanmiddag aan mijn vader waarom we eigenlijk 2 providers hebben. Kreeg het antwoord: Als de ene weer eens uitvalt, hebben we altijd nog 1 over8).. Maar dat ter zijde. Hoe is de Popcorn Hour qua gebruiksgemak. Vind namelijk de PlayOn HD erg kut tot nu toe. Zal wel omdat ik het niet werkende krijg maar het is wel erg klote om te regelen met netwerken enzo.

Heb trouwens toen straks geprobeerd om mijn Mac op hetzelfde netwerk te krijgen als mijn Mediaspeler, maar toen vond hij 'm ook niet:confused:.. Morgen maar eens bellen naar de helpdesk. Mocht het dan nog steeds niet lukken, maar inruilen voor een andere mediaspeler.

13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Maar als jullie netwerk zo omslachtig is, dan gaat het met de PCH ook niet werken. Eerst maar 's het netwerk op orde hebben.
    En wat voor huis woon je in, als 4 routers net genoeg is! 8)

14. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Even crossposten vanaf een ander forum, omdat ik mijn mediaspeler even wil promoten. Wellicht is er hier al over gesproken, maar ik heb hem in huis staan en ben razend enthousiast..

De Boxee Box.

Mediaplayer. Klein, mooi design (al is dat natuurlijk per persoon verschillend), en zéér functioneel..
    Heb er een 1,5 tb schijf aan hangen, met een zéér grote diversiteit aan films en muziek, en het kreng speelt álles vloeiend. Van 1:1 bluray-rips tot divx, MKV's tot video_ts bestanden en iso's. Geniaal! Ook foto's en muziek gaat vlekkeloos. Tevens functies om audio en subtitles synchroon te leggen, hetgeen voormij de reden was om voor dit bakkie te gaan. Ding trekt indien gewenst zelfs automatisch subtitles van het internet en zet ze onder je film.. Interface werkt ook mooi, ding haalt per film een synopsis, IMDB rating, speelduur en wat andere informatie van het internet waardoor je makkelijk kunt vinden wat je zoekt..

Heeft ook een stuk online functionaliteit. Youtube, uitzending gemist, SBS & RTL gemist, allemaal via een eigen app. Op het internet zijn al diverse apps te vinden waarmee je materiaal van diverse sites kunt bekijken.

Handig is ook de afstandbediening, die heeft namelijk aan de achterkant een volledig qwerty-toetsenbord waarmee browsen en zoeken makkelijk gaat..

Echt internetten is door gebrek aan een muis niet enorm handig (al kun je er ook een muis op aansluiten), maargoed, daar heb ik 2 laptops voor.. Voor even gauw iets opzoeken werkt het prima!
    Kunt het ding ook instellen als server waardoor je hem via je netwerk kunt benaderen om data op je harde schijf te zetten. Draadloos zelfs (Wireless-N).. Uiteraard werkt dat ook de andere kant op waardoor je draadloos films kunt streamen vanaf je PC of netwerk-schijf/NAS.

Voor iedereen die een fatsoenlijke media-player zoekt: Dit is hem. En nee, ik heb geen aandelen ofzo. Heb weet-ik-veel hoe lang gezocht naar een apparaat wat precies kan wat ik wil, en die heb ik nu eindelijk gevonden.. Moet 229 euro kosten.

15. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Heb er nu voor gezorgd dat mijn Mac en AC Ryan op 1 router zijn aangesloten. Nu heb ik via deze link alle stappen gevolgd. Hij heeft nu mijn Mac gevonden:)! Bedankt voor de hulp!

EDIT: Nu probeer ik een volledige Full HD film af te spelen maar hapert als de tering:confused:.. Toch maar even zo die helpdesk bellen als ze een keer niet bezet zijn:x!

Laatst bewerkt: 27 dec 2010
  16. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Mik dat ding de deur uit en koop een PCH. :+
    Dan gaan we tenminste ook weer ontopic.

Deel Deze Pagina