[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 16]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zal Animal Kingdom eens checken, vond Winters Bone erg mooi, met vooral een goede hoofdrolspeelster en "geweldige" plaatjes.
     
  2. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Skyline
    Ben een harde film kijken en ik beoordeel als ik naar een sci-fi kijk vooral op special effects en acteer werk. Verder natuurlijk de setting en of het origineel is enz. Er is maar 1 punt waar het uitstijgt. Dat zijn de effects, die zijn gewoon super! De rest is zo dergelijk onder de maat dat ik het met veel pijn en moeite kon afkijken...Kijk al vanaf jongs naar aliens etc, maar hier zat toch zoveel gejat spul in :F:

    4/10 omdat de vrouwelijke hoofdrolspeelster er wel mag zijn :+

    Trouwens ik vond The Bucket list helemaal super! Echt geweldig, en ik kijk over het algemeen actie of wraak films als ik geen sci-fi kijk, maar wat is een goede wraak film? Eentje waar de hoofdrol speler ook echt bad-ass is. The Punisher films ken ik al :+
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2010
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Man On Fire? Die vind ik wel aardig.
     
  4. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Taken...
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Edge of Darkness (Taken rip-off :p)
     
  6. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk one flew over the Cuckoo's nest gezien!

    Topfilm. Geweldige acteerprestaties en veel lachmomenten. Leuk om te zien dat McMurphy langzaam steeds meer sfeer op die afdeling bracht. Vond alleen het einde een beetje rot :'-(

    8.5/10
     
  7. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Eerder andersom ;)
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Hoezo dat?
    Ik heb het over de film uit 2010?
    Taken was toch iets eerder denk ik.
    Of misschien is er een boek die ik vast niet ken :p
     
  9. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    [​IMG]

    The Town

    Deze film gisteravond samen met wat maten gekeken. Ik vond het zeker een erg goede film, hij stijgt toch net een beetje boven andere actiefilms uit. En ook al heb ik normaal een hekel aan Ben Affleck vond ik hem in deze film niet vervelend.

    8/10


    [​IMG]

    Alice in Wonderland

    Wat een film zeg.. ik heb deze film vroeger een paar keer gezien, maar toen altijd als kinderfilm. Maar wát een trip is dit zeg, fantastisch. De animaties zijn ook echt fantastisch, al helemaal als je bedenkt dat deze film uit 1951! We hebben hem expres met Nederlandse spraak gekeken, voor dat extra nostalgische gevoel :D

    9/10
     
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Taken.
     
  11. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959

    Oldboy is de beste wraakfilm ever _O_ Sympathy for mr vengeance en Sympathy for Lady Vengeance zijn ook erg dope. Lucky Number Slevin vond ik ook erg cool btw.
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    O het gaat om het origineel, ik schrok al.. De versie uit 2010 was echt drama-tisch, beetje mislukt sprookje van Burton.

    O btw, Once Upon A Time In The West is ook een wraakfilm ;)

    Anders:
    Shogun Assassin
    Irreversible
    Elephant
    Unforgiven
    Leon
    Death Wish
    21 Grams
    Sin City
    Munich
    Memento


    Maar de ultieme wraak blijft zoals gezegd Oldboy, daar is het ook echt het hoofdthema.
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2010
  13. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Die met Gibson is een remake. Eerste deel scoort hoog op imdb zag ik trouwens.
     
  14. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Mr. Nobody


    Nemo Nobody is in het jaar 2092 op 120-jarige leeftijd de laatste sterfelijke persoon op aarde, in een wereld waar iedereen onsterfelijk is. Hij kijkt terug op zijn leven en de keuzes die hij heeft gemaakt. Met de vraag of hij wel de juiste heeft gemaakt. Je ziet de verschillende mogelijkheden die er zijn die horen bij bepaalde keuzes, en keuzes die anderen maken weer enorme invloed hebben op jouw leven. Wat als hij bij zijn vader was blijven wonen na de scheiding van zijn ouders, of toch met zijn moeder was meegegaan. Wat zou er zijn gebeurd?

    Het is een interessant concept dat erg matig is uitgewerkt. Het idee van gevolgen na bepaalde keuzes staat mij zeer aan. Toch miste de hele film een spanningsboog en was het al snel een herhalingsoefening. Dat toekomstbeeld van onsterfelijkheid was erg interessant, maar daar werd vervolgens niks mee gedaan. Alles gaat tergend langzaam en je hebt als snel de film in de gaten, terwijl er nog anderhalf uur film je te wachten staat. De film zakt in als een slecht gebakken soufflé.

    Leuk concept. Matige uitwerking en tergend langzaam.

    Cijfer: 5,5
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Remake van wat? Die mini serie?
     
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Oldboy is echt ongelooflijk goed.
     
  18. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    heb je een mediabox? (van upc, ziggo, etc.) ik vind die dingen ideaal, film begint en je zet em op pauze, ga ff een tijdje iets anders doen en je kan de reclames doorspoelen.
     
  19. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    En dat maakt 'm ook meteen (met afstand) de beste wraakfilm :+
     
  20. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Kan ik inzien. Maar wat maakt een wraakfilm goed?
    Dead Mans Shoes en het Australische The Horseman (niet die boutfilm met Dennis Quaid) zijn ook wraakfilms. Niet te vergelijken met Once Upon maar wel stukken bevredigender in mijn ogen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina