1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mediaplayers

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door SyKeS1, 28 dec 2010.

  1. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een mediaplayer welke aangesloten op mijn full hd tv minimaal de volgende functionaliteiten heeft:

    • Afspelen Full HD bestanden zonder enige vorm van 'hickups' via netwerk (sitecom 300n router), USB flashdisc of een eigen interne schijf
    • Afspelen bestanden welke op mijn laptop staan via thuisnetwerk
    • Audio output welke kan worden aangesloten op mijn logitec z5500. Image met aansluitingen: http://www.gadgetdeluxe.be/wp-content/gallery/Z5500/z5500back.jpg. De optical input wordt al gebruikt door mijn xbox. Dus liefst een media player met coax of componenten audio output. Of bestaat er ook een manier om optical input te splitten zodat xbox en mediaplayer op deze set kunnen worden aangesloten?
    • Liefst met eigen interne harde schijf aangezien ik toch op zoek ben naar meer ruimte. 1TB of meer in de player is meer dan welkom.
    • HDMI output voor beeld naar de TV

    Verder zijn er nog een aantal 'optionelere' eigenschappen welke ik belangrijk vind:

    • Eenvoudig kunnen bekijken van youtube filmpjes. Bekijken van internetpagina's is verder leuk meegenomen.
    • Stijlvol HD navigatie is welkom. Gebruikservaring is me ook wat waard. Ooit in de begindagen een Xtreamer geprobeerd, zelden zo'n lelijk en onhandelbare navigatie gezien :9

    Ik heb even rondgekeken naar o.a. de xtreamer pro, asus playhd, AcRyan PlayON! HD. Qua prijs is alles onder de €200 acceptabel. Eigenlijk zoek ik de player welke bovenstaande punten het beste afhandelt. Ik heb in een ver verleden een xtreamer geprobeerd, maar deze was met de firmware van toen gewoon nog niet wat ik zocht. Buggie en afspelen van HD films was nog niet te doen.

    Hopelijk kunnen jullie me in de goede richting sturen.
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2010
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    200 euro inclusief externe HDD dan?
    Ik heb zelf een Asus Playon, ideaal dingetje voor 80 euro.. Internet tv, internetradio, goede HD streaming..
     
  3. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
  4. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Gewoon Popcorn Hour. Maar daar is al een topic voor. :+
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
  6. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    €200 mag zonder harddisc zijn. ik heb verschillende keuzes gemaakt bij tweakers en kieskeurig zodat ik alleen players overhoud welke aan mijn keuzes voldoen. Alleen vraag ik me af of ze ook daadwerkelijk foutloos HD films afspelen wat de vorige keer bij mijn Xreamer absoluut niet het geval is alhoewel er wel mee werd geadverteerd. Zoek dus kwaliteit.
     
  7. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Hm ok, volgens mij heeft Asus dezelfde chips als de Xtreamer (geloof ik dan, Realtek), dus dan valt die voor jou af (al heb ik nergens last van, zelfs de birdscene doet het hier).

    Over specifieke mediaspelers kun je altijd hier over vragen.
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2010
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    hoor goede dingen over de nieuwe van Western Digital. WD live oid? Ook goed betaalbaar. Kameraad heeft een AS Rock ION met XMBC, dan heb je in principe een ht-pc, echt super slick, na hartelust aan te passen en XMBC werkt gewoon als een tiet:

    [​IMG]
     
  10. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Kan ook zijn dat het aan de firmware lag van toen. Of wellicht werkte de xtreamer nog niet helemaal 100% met mijn sitecom router toendertijd. Over het algemeen zaten er in de firmware erg veel fouten en crashte het xtreamer systeem om de minuut...kunnen kinderziektes zijn geweest. Inmiddels meer dan een jaar geleden..
     
  11. azzkickr

    azzkickr Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet wel 1 ding, ikzelf heb een Iomega Screenplay Director.... Niet doen. Heeft moeite met Vob en MKV's.
    Wel handig is de 1TB hd. Heb er nu maar een goedkope mediaplayer (Emtec € 59.95) tussengezet en deze speelt wel aales af wat ik tot nu toe geprobeerd heb.

    Krijg ook wel goede berichten over de Eminent. Al blijft een hoop afhangen van de firmware.

    Succes!
     
  12. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
  13. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik ben gegaan voor de Ac Ryan PlayON!HD met 1.5TB hardeschijf. KWam overal goed uit de test en heeft alles wat ik beschreven heb. Wellicht niet de goedkoopst mogelijke voor die functionaliteiten, maar volgens mij wel van hoge kwaliteit..
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    En genoeg firmware updates!
     
  15. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Ja dat viel me ook op. En nieuwe firmware updates om youtube filmpjes te streamen.
     
  16. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Laat even weten hoe die bevalt en hoe de interface is (films netjes met posters enzo?!)! Twijfel zelf namelijk tussen de Ac Ryan PlayON!HD en de WD TV Live Hub!
     
  17. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Nou ik heb 'm nu sinds 'n week. Full HD streaming is drama. En interface is niet echt gebruiksvriendelijk.

    @SjaccoPopino, Interface is niet met poster etc. Gewoon in een lijst. Update van Februari schijnt wel mooier te zijn. Maar ben tot nu toe niet echt tevreden over de streaming. .iso's en .mkv (1080p) film bestanden kun je gewoon niet streamen. Alleen de .avi's van 700mb streamen wel goed. En op het netwerk wat ik gebruik zit alleen mijn xbox (die uit staat), mijn eigen laptop en de mediaplayer.
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2010
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Maar ligt dat aan de speler of aan de connectie?
     
  19. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Volgens die helpdesk lag het aan de connectie. Maar als er verder niets is aangesloten dat de snelheid van het streamen weg kan halen wat voor netwerk zou je dan nodig moeten hebben:confused:?!
     
  20. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Draadloos of bedraad streamen scheelt ook. 1080P MKV's kan ik ook niet draadloos streamen...
     

Deel Deze Pagina