1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 16]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
  2. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    I'll Always Know What You Did Last Summer? 2006. :+
     
  3. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ik heb 'm op een gegeven moment uitgezet.

    Niet omdat ik 'm eng vond maar meer omdat ik er gewoon niet tegen kon wat die kut koters deden. Zat me echt op te vreten :+
     
  4. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.776
    Hahaha ik zat op een gegeven moment ook echt fucking agressief tegen me tv te schreeuwen :+ Deze film maakte echt veel in mij los :eek: Heb de hele aftiteling met open mond naar me scherm zitten staren...
     
  5. Rebby

    Rebby Active Member

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ergerde me vooral aan de domme acties van dat vrouwtje....
     
  6. Hunt3r 410

    Hunt3r 410 Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    45
    Iedereen bedankt staan er genoeg tussen die ik nog niet heb gezien.
     
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb 'm wel afgekeken, maar wat je zegt is wel 100% waar. Argh, wat een eikels!
     
  8. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    Martyrs (2008 )
    toen we het laatst hier over zieke films hadden werden Srpski film en Martyrs wel het vaakst genoemd. De eerste had ik inmiddels gekeken, nu was het tijd voor Martyrs. Het begon gewoon beetje actie/horror, veel bloed, veel gegil. Vond het allemaal niet zo boeiend eigenlijk. Het 2e deel van de film is wat pittiger maar vond het wel erg gemakkelijk (dat martelen door die man). Was alleen benieuwd naar de reden erachter. Het einde vond ik dan wel weer oke.
    Maar heel erg ziek vond ik de film eigenlijk niet. Srpski vond ik een stuk zieker :D
    7-
     
  9. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    De sfeer in die film, pfoei.. Heftig!
     
  10. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556


    Tijdje terug gezien deze film, ik weet even niet meer hoe het einde in elkaar zat, of ik het 100% begreep. Kun je jou kijk op het eind in spoiler tags plaatsen voor mij? :)
     
  11. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    The Black Swan (Darren Aronofsky, 2010)

    [​IMG]

    Het Zwanenmeer, iedereen kent het wel denk ik. Natalie Portman speelt ballerina Nina, een van de gegadigden om de hoofdrol in het stuk te spelen, maar waar het bij haar aan schort is het donkere gedeelte van de rol. Nina is te lief en te gepolijst om de rol van verleidster te spelen volgens regisseur Thomas (Vincent Cassel) en daar dient ze aan te werken. Als kijker volg je Nina's poging om haar rol tot in de perfectie te benaderen, met alle ups en downs die daar bij horen. Een tegenspeelster die een grote rol speelt in dat proces in is Lily (Mila Kunis).

    Ik ben na het zien van Requiem For A Dream en The Fountain alles behalve een Aranofskyfan gebleken, maar kon deze een stuk beter waarderen. Het is allemaal niet zo pretentieus, geforceerd vaag en zweverig en quasidiepgaand als The Fountain, wat ik een walgelijk stuk slijm vond. Daar was ik wel bang voor eigenlijk gezien de setting en het verhaal, maar het is gelukkig veel meer down to earth dan ik had verwacht en eerder het tegenovergestelde. De psychologische inslag van de film boeide me en het wel en wee van Nina is iets waar je voor blijft kijken, dat is het belangrijkste. Dat is in mijn ogen met name te danken aan de prestatie van Portman, want die is simpelweg uitmuntend. Ik concludeer dan dat Aronofsky maar gewoon niet meer moet proberen om al te moeilijke films te maken omtrent grote levensvragen en moralistische vehikels, maar het vooral bij de wat oppervlakkigere, karaktergedreven films moet houden. Dit was prima te pruimen namelijk.
     
  12. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    Martyrs:
    Die Anna werd van d'r huid ontdaan en zij was dus blijkbaar 1 van die personen die het leven na de dood kon zien. Ze vertelde het aan die oude vrouw die het aan dr clubje freaks zou vertellen. Ik denk dat die vrouw zelfmoord pleegde omdat het beter was dat niemand iets over het leven na de dood zou komen te weten. Waarom blijft natuurlijk vrij ter interpretatie
     
  13. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Buried

    Sja, wat moet ik er van zeggen. Gewoon erg goed. Geweldig camerawerk en meeslepende film.

    8.5/10
     
  14. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Vond je Requiem for a Dream ook niet mooi dan? Vindt dat de beste van Aranofsky persoonlijk. Voelde me gewoon helemaal down na het zien van die film, zo erg zat ik erin. Bij de Fountain kan ik je argumenten wel begrijpen, al vond ik zelf die film toch heel mooi op een bepaalde manier.

    Black Swan staat wel nummer 1 op mijn verlanglijste, ben er heel benieuwd naar!
     
  15. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556


    Thanks man.


    Net The Town (2010) gekeken, prima film vond ik het. Goed acteerwerk van Ben Affleck ook, heb hem nooit mega slecht gevonden zoals anderen maar hier was hij toch wel heel ok in. Jeremy Renner die ik vooral ken uit de serie The Unusals speelt ook prima, en John Hamm uit Mad Men had ook een toffe rol.

    Gewoon zéér vermakelijke film.

    http://www.imdb.com/title/tt0840361/
     
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ik ga zo ook eens die Buried kijken. Heb gister trouwens Wall Street: Money never sleeps gezien. Dat was een aanfluiting zeg.
     
  17. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Vond ik ook enorm teleurstellend, terwijl ik deel 1 erg goed vond.
     
  18. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    heb hem (Wall street (2010)) toevallig vanavond ook gezien, tegenvaller van 2010. Wat een flutfilm.
    5,0 / 10

    Als je nog een leuke film over beleggen/traden wil kijken kijk dan Wall street (uit 1987), Boiler Room of Rogue Trader.
    Meer tips zijn welkom :)
     
  19. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Deel 1 was inderdaad erg sterk. De sfeer die daarin zit, toen ik die film keek als kleine jongen die bij wijze van spreken voor het eerst voor het eerst van Wall Street hoorde, toen voelde ik die al... Deze deel 2 heb ik na ruim een uur afgezet. Acteerwerk was gewoon prima, maar je hebt dan een paar verhaallijnen die gewoon helemaal niet pakken... Weet niet waar het aan ligt.

    Buried was inderdaad erg sterk. Knap om met zo weinig middelen zo veel teweeg te brengen en zo veel ruimte open te laten voor speculatie. Aangenaam verrast (deed me trouwens wel aan die CSI aflevering denken).
     
  20. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    De tien van 2010. Aantal heb ik al aangeschreven dus die sla ik ook over.

    -----------

    1. The Social Network (2010)

    Alhoewel ik Sorkin de laatste paar maanden erg hoog heb zitten aanprijzen voor dit scenario was het voorheen niet één van mijn favoriete scenaristen. Charlie Wilson's War, Malice, American President en zelfs West Wing zijn allemaal dingen die mij niet hebben kunnen bekoren als bij het grote publiek. Maar het materiaal dat hij hier voor zijn kiezen kreeg was geknipt voor zijn stijl van schrijven. Briljante dialogen, epische thema's en een veelbelovende cast die de komende decennium ongetwijfeld allemaal een kans krijgen om te glanzen in een eigen hoofdrol. De jaren '70 had All the President's Men, wij hebben The Social Network.

    2. Town, The (2010)

    Heb her en der kritiek opgevangen dat dit een inferieur product is naast Heat. Is het ook. Maar gebruik die onmogelijke meetlat dan ook niet. Want op zichzelf is dit een uitstekende film rijk aan boeiende karakters die het ideale leven al lang niet meer in zicht hebben. Het pad dat dit verhaal afgaat is misschien al veel te vaak bewandeld maar na Takers gezien te hebben besefte ik pas op hoeveel vlakken deze film slaagt- met verve. Nu maar hopen dat Affleck de regiestoel van Gangster Squad aanneemt want magie doen met dit subgenre lijkt in zijn bloed te zitten.

    3. Black Swan (2010)

    4. Inception (2010)

    5. Mother and Child (2009)


    Garcia is één van die schrijver / regisseurs die nooit een vrolijk verhaal te vertellen heeft, maar dat is ook omdat het zo'n meester is in pijnlijke emoties te brengen naar de oppervlakte zonder het letterlijk door de keel te duwen. Maar met een cast bestaande uit Bening, Watts en Washington huur je ook doorgewinterde vakmensen in die weten wat subtiel acteren inhoud.

    6. Kids are All Right, The (2010)

    7. I Saw the Devil (2010)

    8. Never Let Me Go (2010)

    9. Shutter Island (2010)


    Jammer dat bij elke Scorsese hedendaags je verplicht bent om DiCaprio bij aan te schaffen, met iemand anders in de hoofdrol was deze misschien wel hoger uitgevallen in de lijst. Blijf het maar zo'n acteur vinden die zo hongerig aast op een Oscar dat het afbreuk doet aan al zijn werk, waaronder ook deze, die volle punten scoort op zowat elke overig gebied.

    10. Please Give (2010)

    Dit kleine filmpje van schrijver / regisseur Holofcener is zo'n typische indie die hoogstwaarschijnlijk nooit het daglicht zal zien in de Nederlandse bioscopen noch een DVD release zal vinden, maar toch wel een notering waard is. Luchtig verhaal dat werkelijk niets te vertellen heeft maar dat geniets is zo geweldig uitgevoerd dat ik twee maanden later zowat alle situaties / dialogen nog steeds kan herinneren uit dit niemandalletje.

    ------------------

    True Grit, 127 Hours, Fighter, King's Speech en Blue Valentine gaan toch eindigen op de 2011 te-zien-lijst. De Academy organisatie had de uitgezonden screeners beter onder controle dit jaar. Blijkbaar.
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina