[Algemeen] Nieuwtjes, geruchten en discussie

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 18 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    ME2 denk ik niet, volgens mij wordt daar door niemand echt brood in gezien. PoP... hm, denk ik eigenlijk ook niet. Alan Wake denk ik ook niet, zie daar niet snel een vervolg op komen. Ik zie Borderlands 2 wel gebeuren of Saints Row 3.

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Er zijn zoveel titels die het kunnen zijn. :9
    ME2 en PoP zijn die waar ik zelf het meeste op hoop. AW2 zie ik wel gebeuren. Remedy had een tijdje terug nog wat vacatures die best wel eens voor AW2 kunnen zijn. Maar misschien is het wat te vroeg om die nu al te onthullen...

En ik wil trouwens ook wel eens eindelijk de 343 game zien. Pff, die studio bestaat inmiddels al tijden en we hebben nog niks gezien of gehoord. Maar dat zal meer iets voor de E3 zijn.

Hm, wat heb je nog meer... :9

edit: Die Epic game van de VGA's misschien?

Laatst bewerkt: 5 jan 2011
  3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    AW2 betwijfel ik, net zoals elke andere first-party titel. Een aankondiging in een boekje is gewoon niet groots genoeg om een exclusive aan te kondigen.

4. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    True, daarom denk ik ook dat die 343 game meer voor de E3 is. Maar altijd als ik titels probeer te bedenken kom ik vaak op de exclusives uit. Dat zijn de games waar je het voor doet. :+ (meestal)

GTAV zal het ook niet zijn. Rockstar zal dat zelf willen aankondigen denk ik.

5. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Bully 2. :cool:

6. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9

7. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Mirrors Edge 2 zou wel vet zijn zeg! :D

8. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Voor Borderlands 2 loop ik ook wel warm...!

9. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Borderlands 2 of Borderworlds (wat een aswm naam is) zie ik ook wel gebeuren!

Meer wapens (zelf maken? :D) meer skills en een vet grote skill-tree!!

<3

10. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    En meer binding met je karakter en meer keuzes en dialoog mag ook wel :p

11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    En meer (kleur)variatie in de wereld. :p

12. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    En geen level cap, met monster die zich aanpassen aan jou level.

13. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    [yt]CA_Y-KL-QgI[/yt]

Ben benieuwd!!

14. Chrisztiaan

Chrisztiaan Shooters !

Leuk Bevonden:
    1
  15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    En zoals altijd is het minder dan waar we op hoopten. :+ (imo)

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Nog een serie die een serieuze reboot nodig heeft..

17. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Inderdaad :D

18. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jammer :p

19. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.347
    [Gerucht]: Werkt Blizzard aan een Halo MMO?

Stop deze voorlopig maar in de X-Files lade, maar er zijn een aantal sappige details die hinten richting een Halo-MMO van Blizzard. De heren van Legendary - The WoW Podcast hebben een aantal details aan elkaar geknoopt die bij elkaar te interessant zijn om te negeren.

Een aantal weken geleden is een release-schema van Blizzard gelekt, met daarop een mysterieus spel genaamd "Titan" dat gepland stond voor eind 2013. Het is bekend dat Blizzard aan een nog onaangekondigde MMO werkt, en het geen vervolg op World of Warcraft zal zijn, dus de logische conclusie is dat Titan de codenaam is van hun nieuwe MMO. Het eerste interessante detail is dat er ook een Halo-MMO in ontwikkeling was bij Ensemble Studios, makers van Halo Wars, die als codenaam ook Titan droeg. Ensemble Studios werd in 2009 gesloten. Greg Street, huidige lead system designer van World of Warcraft, werkte tot februari 2008 bij Ensemble, voordat hij overstapte naar Blizzard.

Maar het verhaal wordt nog interessanter. In 2007 werd bekend dat Blizzard aan een tweede MMO werkte. Enkele maanden eerder, in februari van 2007, kwam er een aflevering van de TV-serie 30 Rock ("Hard Ball") uit, met in de aftiteling de volgende zin: "Promotional consideration furnished by Blizzard Entertainment." Wat is hier opvallend aan? In de aflevering in kwestie kwamen totaal geen Blizzard-games voor, maar wél Halo. Wat had Blizzard verder in 2007 met Halo te maken? Helemaal niets!

Blizzard had in 2007 ook vacatures openstaan voor texture artists voor een "science-fiction MMO". In een interview met MTV Multiplayer kreeg Jeff Kaplan, de director van de nieuwe MMO, de vraag voorgelegd of de nieuwe MMO "sci-fi, nabije toekomst, post-apocalyptisch of historisch" zou zijn. Zijn antwoord? "Al het bovenstaande gecombineerd." Halo is natuurlijk science-fiction, en voor de mensheid ook redelijk nabije toekomst. De aarde en Reach worden in de Halo-serie vrijwel verwoest door de Covenant, dus post-apocalyptisch is het ook enigszins, en het historische aspect komt kijken in de vorm van de Forerunners, de makers van de Halo-ringen die duizenden jaren voor de mensheid leefden.

Sinds april 2010 heeft Bungie, de ontwikkelaar van Halo, een exclusieve deal getekend met Activision. Activision mag dus hun games gaan uitgeven. Microsoft heeft echter nog steeds de rechten van de Halo-serie in handen. Het is echter niet ongehoord dat de rechten van een franchise bij twee verschillende bedrijven liggen. Zo werkt Interplay aan een Fallout-MMO, terwijl Bethesda de 'gewone' Fallout-games uitgeeft. Marvel heeft de rechten van hun karakters ook bij verschillende uitgevers liggen. Zo heeft SEGA de Iron Man-games gemaakt, maar zien we Iron Man toch in Marvel: Ultimate Alliance, van Activision.

Kan het waar zijn? Zou Blizzard voor het allereerst aan een serie werken die niet van hun is? Er zijn erg veel toevalligheden die los van elkaar niets bewijzen, maar het is toch erg interessant! Doe je aluminiumhoedjes maar op en speculeer er op los.

20. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    klinkt best waarschijnlijk.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina