[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 16]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Tijdloze films!
    Heb op 2 na volgens mij alle ghibli films.

2. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.954
    District 9

Eerste 40 minuten gemist, daarna tot het einde gekeken.

Aliens zijn genesteld op aarde, ruim 20 jaar lang, in de buurt van Johannesburg, een enorm moederschip hangt er al 20 jaar boven. (als ik het zo allemaal heb begrepen). Journalist raakt geinfecteerd, en wordt er zelf ook een. Hij wordt opgepakt voor de MNU (een instantie die de aliens onderzoekt en gebruikt als proefmonsters) en wordt ook als proefmonster gebruikt. Hij ontsnapt en samen met een andere alien en zijn zoon probeert hij het middel waarmee hij is geinfecteerd, terug te halen. Zoon en alien willen naar huis, inclusief alle aliens, en activeert een ondergronds ruimteschip, die naar het moederschip kan. Met een hoop bombardie en knalpartijen bereiken ze het moederschip. Die boekt hem zelf ook.

Vond de film erg goed, maar vond de journalist op sommige momenten wel irritant..prachtige muziek en special effects, dat wel. Maar waarom hij zo hoog scoort (imdb) is mij wel een vrij lichtelijk raadsel.

7,8/10

/Mod Euhm... spoilers?! - Pegas

Laatst bewerkt: 5 jan 2011
  3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    misschien snap je het wat beter als je ook de eerste 40(!) minuten gaat kijken?

4. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Alien worden...

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Was inderdaad zelfs een trending topic. Ik ga dan maar weer eens Castle Of Cagliostro kijken. :+

6. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.954
    Lijkt me wel verstandig zo te horen? :+ Pegas: fok, sorry.

Laatst bewerkt: 5 jan 2011
  7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Die zit ik nu ook te kijken \o/

Maar ik zie er nog steeds niet echt de abolute top Ghibli in die jij er in ziet..

Blijf toch Nausicaa en Laputa mooier vinden. Zal de fantasy setting wel zijn denk ik

8. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik ben nu halverwege de Avatar Extended Cut, super! De opening van de film is heel anders, je krijgt veel te zien van de aarde, dat is erg interessant. Daarnaast worden de verhoudingen tussen de mensen en de Na'vi wat beter uitgelegd, bijvoorbeeld omdat de school van Dr. Augestine een belangrijk onderwerp is. En, één super vette special effects scène die gewoon in de film had moeten zitten! _O_

[yt]db7oWPfG-3I[/yt]

Natuurlijk veel mooier als je de Blu-ray kijkt en nog van stevig geluid kan genieten. :cool:

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Shit he ik heb hem nog steeds niet gekeken :p.

10. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    oke laatste uurtje toch maar ff gekeken
    2e half uur gaat vrolijk verder waar het gebleven was, kon het allemaal weinig serieus nemen
    met die slang en dat vuur :lol: batterij sparen door op ringtone te zetten en vervolgens allemaal onboeiende gesprekken voeren (met je demente moeder 8) )). Met die vinger was ook zo overbodig, moet ie dan eerst dat filmpje van die Linda kijken om je te overtuigen hoe desperate hij is?
    Laatste half uurtje vond ik wel wat spannender, toen gebeurde er ook eindelijk is een beetje wat. Gelukkig had het het einde waar ik op had gehoopt dus dat kan ik wel waarderen. Verbaas me alleen waarom zoveel mensen dit zo'n geweldige film vinden.
    6,3 / 10

11. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Net Memento gezien, weirde film... But I like it.
    Toch best tragisch

12. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Het is ook geen Ghibli film. :+

Ik vind juist de setting van CoC geweldig.

13. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    And Soon The Darkness

Verhaal klonk erg leuk. 2 chicks op vakantie in Argentinie in gebied waar laatst iemand verdwenen was. Je raadt het al.. Maar echt hoe voorspelbaar het allemaal is:emo:, niet normaal.

4/10 omdat de meiden zo lekker zijn..

Daarvoor wilde ik nog Twelve kijken, na een half uur afgezet omdat ik gek werd van die derde persoon die er telkens doorheen zat te hijgen en 50 cent die om geld schooit bij junkies.

Laatst bewerkt: 6 jan 2011
  14. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Somewhere (Sofia Coppola, 2010)

De film beslaat een deel uit het eenzame, inhoudsloze leven van een Hollywoodster. Deprimerend om te zien hoe de hoofdrolspeler geleefd wordt, in plaats van te (kunnen) genieten. Een treffend gepresenteerde spiegelzijde van het glamourleventje waar veel mensen jaloers op zijn. Heel erg karaktergedreven en menselijk, zoals we ook al van Coppola hadden gezien in Lost In Translation.

15. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Over Ghibli films gesproken. Wat is DE film die ik moet zien? Vandaag tickets besteld om eind februari naar de Studio te gaan. :) Ik ken vooral Spirited Away en Ponyo Cliff By the Sea van naam, maar misschien vergeet ik dan wat?

16. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Vergeet er geen koffie te drinken!

En laputa is erg tof, howl's moving castle, princess mononoke en .. oh wacht.. je moet ze gewoon allemaal gaan kijken :+

17. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.954
    Elle s'appelait Sarah

Hmmjah juist. Gaat over Sarah, een meisje in de tweede wereldoorlog, en een journalist die in de huidige tijd er helemaal obsessed over is. Zij wil uitzoeken wat er met haar is gebeurd. Meer:

2 verhalen lopen dus door elkaar. En eigenlijk on alleen het deel met Sarah zelf, tijdens WO2 me boeien. Ze is namelijk Joods, en samen met haar broertje en ouders woont ze in Parijs, en wordt opgepakt door de Duitsers om naar een werkkamp te gaan. Echter, vlak voordat de Duitsers binnen vallen gooit ze haar broertje in een kast, en doet hem op slot.

Het broertje belooft haar dat ie zal blijven zitten tot ze terugkomt. De Duitsers vinden het broertje niet maar de rest gaat naar het strafkamp. Het lukt Sarah met een ander meisje om te ontsnappen, om zo haar broertje weer te bevrijden, want tsjah..die zit nog steeds in die kast. En elke keer nadat deze WO2 scenes kwamen is er een een of andere journalist die helemaal obsessed over die Sarah is. Samen met een team is ze namelijk bezig om een groot artikel te schrijven over wat er allemaal in die tijd is gebeurd. De journalist heeft ook een man, en ze wordt zwanger. De man wil dat ze abortus pleegt, maar zij weet het niet..ze is helemaal obsessed door die Sarah. Ze gaat zich met die hele familie bemoeien en vraagt zich af wat er met Sarah is gebeurd. Eind: het jochie in de kast is al dood als Sarah hem vindt (inmiddels zijn er al nieuwe bewoners in dat appartement, die wisten van niks),

Sarah pleegt uiteindelijk in 1966 zelfmoord. Omdat ze te laat was om haar broertje te redden. De journalist komt in contact met de zoon van Sarah (ja, ze krijgt na de oorlog nog een vriend), en die zoon wist totaal niet wat er met Sarah is gebeurd. Dit werd even verteld door z'n pa. Verder gaan de journalist en haar man uit elkaar, en de journalist neemt geen abortus. Uiteindelijk noemt ze haar nieuwe kind..yeah, ofcourse: Sarah.

Zoals ik al zei, alleen het gedeelte wat er gebeurde Met Sarah in de WO2 kon me boeien. Voorderest escaleerde het verhaal enorm in de tweede helft van de film: wtf waarom is die journalist er zo obsessed over? Ook de zoon van Sarah vond ik een beetje ongeloofwaardig.

6.5/10

Harry Potter and the Deadly Hallows: Part 1

Deze was zeer nice! Tot nu toe zwaar de beste in de serie..volgde voor zover precies het boek. Eindelijk volwassen. Op sommige stukken misschien toch ietwat langdradig, maar in het algemeen echt zwaar te doen. Meteen weer in de Potter-vibe. Zoals iedereen al zei, deel 2 mocht er van mij wel meteen achteraan geplakt worden..

8/10

Vanavond wil ik een poging doen om Shutter Island te gaan kijken. Is die een beetje goed?

Laatst bewerkt: 6 jan 2011
  18. Aftrek Gek

Aftrek Gek Bezem.

Leuk Bevonden:
    0
    Wat vinden jullie zo goed aan Into the wild?
    Die film is in mijn ogen echt drama namelijk.
    Kon die film voor geen drol volgen en alleen maar lopen ze dom te lullen.

19. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Bij mij was - van wat ik kan herinneren - vooral dat ik me goed kon identificeren met de hoofdpersoon en eigenlijk alles wat hij deed fantastisch vond. 8)

20. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond het fascinerend hoe egoïstisch iemand kan zijn. Iedere keer die band met mensen opbouwen en vervolgens deze mensen in verdriet achterlaten. Verder natuurlijk de prachtige natuur en fenomenale soundtrack ( Eddie Vedder _O_ _O_ )

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina