Paar opmerkingen:
- Ik zou zelf liever Overload op 4 zetten i.p.v. Warp, zeker als je Warp Ammo als bonus hebt. Er zijn in het spel meer vijanden met shields dan met barriers, dus vandaar.
- Ik zou eerder Armor-piercing ammo i.p.v. Warp ammo nemen. Je hebt namelijk niet echt krachten die sterk zijn tegen armor of health, dus dan neem je dat nadeel weg. Je hebt al een power die sterk is tegen barriers, dus die Warp ammo is dan ook een beetje overbodig.
- Dit gaat meer over voorkeur, maar ik zou eerder als bonuswapen een sniper nemen dan een assault-rifle. Met de locust heb je eigenlijk al een assault-rifle, dus dan maak je dat slot eigenlijk overbodig. Met een sniper-rifle kan je ook meer van afstand schieten, dus dan neem je wat minder risico. Tevens neemt een sniper ook nog eens het probleem van zwakke anti-armor weg. Maar nogmaals, dit is meer persoonlijke voorkeur.
- Ga nooit als eerste Harbinger aanvallen. Zodra hij 'dood' gaat, neemt hij vrolijk weer een andere collector over met volle barriers en armor. Dood eerst alle andere collectors en pas als laatste Harbinger!
- Nog een opmerkinkje over squadmates op een bepaalde missie:
Neem voor de Reaper IFF-missie Grunt en Jack mee. Zodra een onbeschermde Husk alleen het woordje Biotic al hoort, gaat hij dood. Haal eerst (met de incendiary ammo van Grunt of je eigen armor-piercing ammo) de armors weg en gebruik daarna Jacks shockwave. Zodra een husk in aanraking komt met een biotic power, gaat hij direct dood.
Als er iemand nog geïnteresseerd is in mijn Insanity-build:
Infiltrator
Disruptor ammo: 4 (squad-versie (is in totaal meer damage))
Cryo ammo: 0
Tactical Cloak: 4 (Assassination Cloak (zieke damage-boost))
Incinerate: 4 (Heavy, aan een area-power heb je eigenlijk niks)
AI hacking: 1 (expres niet meer, zie hieronder)
Operative: 4 (Assassin: vooral voor de hogere damage-boost en langere en betere slow-mo)
Bonus-power: 4
Bonus wapen: Widow
Eigenlijk heb je genoeg aan dit bovenstaande zonder bonus power (dus zonder alle punten te spenderen!). Ik nam eerst Barrier 4 mee als bonuspower, maar die gebruikte ik eigenlijk zelden. Laatst heb ik eens Reave (power tegen barriers) gebruikt, maar dat was ook niet echt lekker. Misschien is Warp Ammo een betere keus.
Mijn tactiek:
- Altijd Disruptor ammo aanstaan.
- Normale vijanden: (cloak->) Widow-headshot -> dood (ook als ze volle armor, shields of barriers hebben!)
- Sterkere vijanden: Eerst hun beschermingen genoeg weghalen en vervolgens een (cloaked) Widow headshot.
- Synthetics: bescherming weghalen -> AI Hacking. Zwakke vijanden worden nu kapotgeschoten door hun vriendjes, sterkere vijanden schieten eerst een aantal vriendjes dood en worden daarna neergeschoten.
- Nog enkele vijanden over: Gebruik alleen maar (squad)powers om er voor te zorgen dat je ammo niet opraakt.
- Vijand over met alleen nog maar healh -> gebruik Incinerate om hem af te maken, zodat je geen ammo verspilt.
- Komen vijanden te dichtbij -> Cloak en ren naar de andere kant.
Eigenlijk is mijn hele tactiek dus op de Widow gebaseerd, dat ding is gewoon heerlijk. Het maakt niet uit wat voor bescherming ze hebben, normale vijanden zijn gewoon in één schot dood. Helaas heb je bij volle ammo (en upgrades) maar 14 kogels, dus je moet wel even opletten dat je niet alles wegschiet.
Om even te laten zien waarom de Widow zo geod is:
[yt]_nDA22JZV1Y&p=50DF25AE6DDE7C76[/yt]
En hij heeft dus nog lang niet alle upgrades en bijvoorbeeld ook niet de slow-mo bonus!