[XOne] [Algemeen] Mass Effect 2 [Deel 4]

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 31 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Miranda is ook goed inderdaad, maar ik vind het eerlijk gezegd maar een stom personage. Heb momenteel Mordin en Thane.
     
  2. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Miranda en die Geth gast. Vond het zelf altijd goeie combo, helemaal die sentinel bol van die Geth is erg handig voor afleiding. En ze gaan niet heel erg snel dood.
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    In het begin irriteerde Miranda me wel wat, maar hoe verder ik kwam hoe meer ik haar begon te waarderen.
    En ze zorgt ook nog eens voor een mooi uitzicht! :+
     
  4. Badstreak

    Badstreak Veteran

    Berichten:
    2.519
    Leuk Bevonden:
    6
    Miri/Garrus en Miri/Thane wordt, door velen, als beste team beschouwd (voor insanity).

    Ikzelf pak altijd mijn LI + random mee.
     
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Combinatie Zaeed en Miranda is gouden! :thumbs:
     
  6. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Miranda + Grunt of Jacob. Garrus vind ik een ongelofelijke toffe personage maar hij gaat altijd snel neer.
     
  7. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Het ligt er bij mij compleet aan tegen wie ik moet vechten en wat voor class ik zelf ben.

    Over het algemeen:

    Collectors: Thane & Miranda (hebben beide Warp)
    Blood Pack: Grunt & Mordin (beide goed tegen armor)
    Eclipse: Miranda & Archangel/Thane/Kasumi (Warp en Overload)
    Blue Suns: Miranda/Archangel/Kasumi (Overload)
    Geth: Tali & Legion (AI Hacking) (en aangezien je die pas heel laat krijgt, gebruik ik voor die tijd Miranda/Archangel/Kasumi (Overload))

    Mensen die ik dus eigenlijk nooit gebruik (behalve in hun loyalty-missie): Zaeed, Jack, Jacob, Samara/Morinth.
     
  8. Grievous NL

    Grievous NL Active Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    7
    speel bijna altijd met jack en thane
    kasumi is ook wel goed
     
  9. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ligt bij mij inderdaad ook aan de missie en de vijand.
    Heb altijd wel Miranda bij me.

    Same here; die gebruikte ik echt nooit (behalve hun eigen missie natuurlijk). Vind ze ook de minst interessante karakters, op Jacob na misschien...maar die gebruikte ik gewoon nooit.
     
  10. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ooh ik vind Samara wel interessant , vind juist die mensen (Zaeed, Miranda en Jacob) enorm saai.

    Ook vind ik het jammer dat er geen badass Krogan in zit, Wrex was zo veel gruwelijker dan Grunt.
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Bij deze een kleinigheid van Vegeta en mij, voor degene die Insanity willen doen met een Sentinel class. Je kunt natuurlijk altijd een beetje tunen met wat het beste past.

    Samenvatting:

     
  12. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Paar opmerkingen:

    - Ik zou zelf liever Overload op 4 zetten i.p.v. Warp, zeker als je Warp Ammo als bonus hebt. Er zijn in het spel meer vijanden met shields dan met barriers, dus vandaar.

    - Ik zou eerder Armor-piercing ammo i.p.v. Warp ammo nemen. Je hebt namelijk niet echt krachten die sterk zijn tegen armor of health, dus dan neem je dat nadeel weg. Je hebt al een power die sterk is tegen barriers, dus die Warp ammo is dan ook een beetje overbodig.

    - Dit gaat meer over voorkeur, maar ik zou eerder als bonuswapen een sniper nemen dan een assault-rifle. Met de locust heb je eigenlijk al een assault-rifle, dus dan maak je dat slot eigenlijk overbodig. Met een sniper-rifle kan je ook meer van afstand schieten, dus dan neem je wat minder risico. Tevens neemt een sniper ook nog eens het probleem van zwakke anti-armor weg. Maar nogmaals, dit is meer persoonlijke voorkeur.

    - Ga nooit als eerste Harbinger aanvallen. Zodra hij 'dood' gaat, neemt hij vrolijk weer een andere collector over met volle barriers en armor. Dood eerst alle andere collectors en pas als laatste Harbinger!

    - Nog een opmerkinkje over squadmates op een bepaalde missie:
    Neem voor de Reaper IFF-missie Grunt en Jack mee. Zodra een onbeschermde Husk alleen het woordje Biotic al hoort, gaat hij dood. Haal eerst (met de incendiary ammo van Grunt of je eigen armor-piercing ammo) de armors weg en gebruik daarna Jacks shockwave. Zodra een husk in aanraking komt met een biotic power, gaat hij direct dood.



    Als er iemand nog geïnteresseerd is in mijn Insanity-build:

    Infiltrator
    Disruptor ammo: 4 (squad-versie (is in totaal meer damage))
    Cryo ammo: 0
    Tactical Cloak: 4 (Assassination Cloak (zieke damage-boost))
    Incinerate: 4 (Heavy, aan een area-power heb je eigenlijk niks)
    AI hacking: 1 (expres niet meer, zie hieronder)
    Operative: 4 (Assassin: vooral voor de hogere damage-boost en langere en betere slow-mo)
    Bonus-power: 4

    Bonus wapen: Widow

    Eigenlijk heb je genoeg aan dit bovenstaande zonder bonus power (dus zonder alle punten te spenderen!). Ik nam eerst Barrier 4 mee als bonuspower, maar die gebruikte ik eigenlijk zelden. Laatst heb ik eens Reave (power tegen barriers) gebruikt, maar dat was ook niet echt lekker. Misschien is Warp Ammo een betere keus.

    Mijn tactiek:
    - Altijd Disruptor ammo aanstaan.
    - Normale vijanden: (cloak->) Widow-headshot -> dood (ook als ze volle armor, shields of barriers hebben!)
    - Sterkere vijanden: Eerst hun beschermingen genoeg weghalen en vervolgens een (cloaked) Widow headshot.
    - Synthetics: bescherming weghalen -> AI Hacking. Zwakke vijanden worden nu kapotgeschoten door hun vriendjes, sterkere vijanden schieten eerst een aantal vriendjes dood en worden daarna neergeschoten.
    - Nog enkele vijanden over: Gebruik alleen maar (squad)powers om er voor te zorgen dat je ammo niet opraakt.
    - Vijand over met alleen nog maar healh -> gebruik Incinerate om hem af te maken, zodat je geen ammo verspilt.
    - Komen vijanden te dichtbij -> Cloak en ren naar de andere kant.

    Eigenlijk is mijn hele tactiek dus op de Widow gebaseerd, dat ding is gewoon heerlijk. Het maakt niet uit wat voor bescherming ze hebben, normale vijanden zijn gewoon in één schot dood. Helaas heb je bij volle ammo (en upgrades) maar 14 kogels, dus je moet wel even opletten dat je niet alles wegschiet.

    Om even te laten zien waarom de Widow zo geod is:

    [yt]_nDA22JZV1Y&p=50DF25AE6DDE7C76[/yt]

    En hij heeft dus nog lang niet alle upgrades en bijvoorbeeld ook niet de slow-mo bonus!
     
  13. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Niemand hier ME2 met de kutste class op Insanity uitgespeeld? De Vanguard? ;) Lekker pittig aangezien je die extra power niet kan gebruiken, staat garant als zelfmoord aanval.
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Oeh, ik! Ik speel altijd als Vanguard. :cool:
     
  15. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ME1 was Vanguard goed maar die insane rush op insanity hoef je niet te proberen, is waardeloos op Insanity, maar is wel weer leuk gaf tenminste een uitdaging. Wel grappig dat sommige mensen overal tactieken op internet opzoeken. Kom jezelf toch ook wel achter, dat was juist het leukste.
     
  16. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    The Shadow Broker was zooo goed!

    Ik vind het dope dat Liara nu de Shadow Broker is. Dit kan je waarschijnlijk erg helpen met missie's en dergelijke. De files van o.a. Miranda zijn leuk om te lezen. Ik heb ze nog niet allemaal gelezen. Ik was verbaast dat de Shadow Broker een filmpje had van Jacob. Dat laat wel zien hoe de intel reikte. Het schip was prachtig en de achtervolging leuk. Supah!
     
  17. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Is de Vanguard zo slecht dan? Ik ben bezig met een Vanguard in ME1, die bevalt me wel. Shotgun en Pistol. Soldier lijkt mij niets, het is geen shooter. Full Biotic ook niet, ik wil wel goed kunnen knallen. Alleen maar snipen lijkt me ook saai, als Infiltrator.
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Ik heb het even geprobeerd in ME II en ben heel rap afgehaakt.

    De Sentinel is in ME II in sommige opzichten, met de juiste teammates ook, minstens zo sterk als de Soldier. Soldier is ook een stuk minder sterk dan in ME II. Voordeel is nog wel dat je met de Soldier class ook prima Insanity kan doen. Heb een aantal missies getest daarmee en heb wel het idee dat het kan.
     
  19. Forty

    Forty Guest

    Vanguard is wel goed maar alleen niet op Hardcore/Insanity, dan ga je te snel dood.
    Ikzelf heb Insanity met Infiltrator gehaald, was niet zo heel moeilijk.
    Alleen Ammo was nog wel een probleem.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jan 2011
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Elke class heeft ook zijn voors en zijn tegens. Persoonlijk geef ik alle Mass Effect altijd eerst de voorkeur aan een Soldier. Terwijl anderen met andere classes spelen kan ik mooi lezen of er nog andere classes leuk en goed om te spelen zijn, bijvoorbeeld op hogere standen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina