De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    heb je de andere scrat ingang al geprobeerd? meestal ondersteund er maar 1 scart ingang rgb

2. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb er maar 1 ;) staat (RGB) bij.

Laatst bewerkt: 9 jan 2011
  3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Is pin 8 van de scart-kabel van aangesloten ?
    Bij veel tv's is deze nodig voor het in/uit schakelen van de RGB van de tv.

4. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Poeh, weet ik veel... Deze kabel heb ik en ik gebruik alleen de scart:

Achterkant van mijn tv (excuses voor slechte foto, ff snel met 3gs gemaakt):

5. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Heb even de schema van de pin-bezetting erbij gezocht.

Het beste kan je de scart-stekker even los maken en controleren of pin8 wel aanwezig is.
    Heb ooit eens bij een Grundig tv een externe voeding (9v batterij) op pin8 aangesloten !

Heb je de console al op een andere tv geprobeerd ??

6. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Nu net met rgb aangesloten. Mijn schoonmoeder zit nu Mario te doen ;) Zit er mooi uit! Nu een rgb-kabel van GameCube, zonder scart ding. Maar dat maakt toch ook niks uit lijkt me?! Het is beter dan via antenne.

Geef ik de kabel van het plaatje aan mijn schoonouders. Een scart speciaal voor GC schijnt op SNES icm een LCD vaker slecht beeld te geven. Met losse rgb werkt het wel.

Problem solved. Kabeltje geruild met mijn schoonouders ;)

7. marsupilami

marsupilami Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wie heeft er hier ervaring met de xbox 360 op een le37c550 lcd van samsung ?

wil hem graag kopen, maar weet niet of er veel ghosting is e.d......
    :D

Marco

8. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ghosting komt alleen nog voor bij merken zoals SEG , Vestel enz.

9. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    eh, iedere lcd heeft ghosting. Dat is precies waarom de meeste full hd lcd's een motion resolutie hebben van 300-600 beeldlijnen (de rest is ghosting) in tegenstelling tot de 1080 van pana pio samsung plasma's. Het is wèl zo dat de meeste mensen t niet echt opvalt, terwijl bij de Vestel etc dit wèl iedereen opvalt.

maar nogmaals: motion resolution is t meten van ghosting. Gewoon zelf goed kijken naar t beeld voordat je m koopt.

--------

Heb zelf sinds donderdag een geweldig mooi tablet, de 10 inch Archos, maar op de CES 2011 werd ff een 46 inch touchscreen getoond. Wel is mn Archos nèt iets handiger in de trein ;)

http://www.engadget.com/2011/01/08/multitouch-ltds-46-inch-panel-accepts-unlimited-touch-inputs-w/

10. Bartkr

Bartkr Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

ik probeer via windows media center, HD films te kijken. Nu krijg ik de melding dat ik een codec mis. Kan iemand mij hierbij helpen.

Alvast bedankt.

Gr.

11. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Codec installeren?

12. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Probeer deze Codec , CCCP

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Om het hele 'is een HDMI kabel van een euro van de Action net zo goed als een Monstercable van €80?' debat eens en voor altijd te beslissen hebben onze vrienden van Digital Foundry ze eens grondig vergeleken.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-vs-hdmi?page=1

leuk leesvoer voor liefhebbers

En voor de mensen die geen zin hebben het hele stuk te lezen

To conclude then, it's fair to say that the advent of HDMI has effectively made the era of stupendously expensive AV cables with dubious-quality claims somewhat obsolete. That £1.50 (including delivery) cable from Amazon will do sterling work for your Xbox 360, PlayStation 3 or media PC - and if it is in some way not up to the job, you'll see it immediately in the form of obtrusive digital artifacting. Only if you're attempting some seriously long connections will a custom cable be required - and even then, the chances are there is an inexpensive version available that will do the job just fine.

As for what comes out of the HDMI port of the HD generation consoles, while the precision and quality offered by the pure digital signal is second to none, bugs or platform holder filtering mean that in many cases we're still one step away from that mythical lossless transfer from video RAM to display.

14. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Voor simpel werk voldoet de Action HDMI-kabel perfect , dan denk ik een dvd-speler die kan upscalen en voor de Xbox360 (1080p + DD5.1).

Als ik een Action HDMI-kabel in mijn PS3 druk (1080p/60 + DTS MA 7.1) dan slaan de PS3 , Onkyo 606 en Bravia volkomen op tilt.
    De kabel is zo slecht afgeschermd dat de signalen elkaar weg drukken.

Als ik een nieuwe HDMI-kabel koop dan kijk ik altijd naar 3 dingen.
    1. Dikke van de kabel.
    2. Kwaliteit van de stekkers.
    3. Prijs.

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Hmm, dat is dus iets waar ze in deze feature helemaal niet naar kijken. Het is alleen PS3 naar TV (volgens mij gebruiken ze daar altijd een samsung F50) en 360 naar TV en dan kijken of wat eruit komt hetzelfde is als wat in de framebuffer van de console zat.

Wel interessant om te lezen dat de 360 zelf intern de gamma al bijstelt. Volgens hun is dat ook de reden dat wanneer zij face-off's tussen multiplatform releases doen de PS3 versies er in vergelijking altijd wat flets uitzien

16. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Maakt pioneer nog Tv's? Kan niks op de site van hun vinden?? En wat ik me nog steeds afvraag is: zijn de merken zoals bang & olufsen en loewe nou echt zo veel beter dan de 'bcc-televisies' of draait het voornamelijk om design?

Laatst bewerkt: 10 jan 2011
  17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Pioneer doet alleen nog de ontwikkeling , de productie zelf wordt gedaan door Panasonic.

18. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Bang & Olufsen maken echt niet de panelen zelf, die kopen ze gewoon van LG/Samsung ofzo... Dus het is meer design dan techniek.

19. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    @Melbuuln
    Oke, omdat pioneer altijd wel goede televisies had. Ik las dat Sharp daar achter zat..of iets in die richting

@lenny
    Ja, het is een plaatje om te zien, maarja de prijs voor het design is zo misselijk.

20. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Pioneer doet de ontwikkeling? Hoe kom je daar nou bij? ;)

Volgens mij zijn ze totaal gestopt met hdtv's en heeft Panasonic de patenten en veel engineers overgenomen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina