[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 17]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Siemenn, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Zaterdagavond Eden Lake op Bluray gezien. Wat een ontzettende let-down was dat. Misschien ook omdat ik een horror verwachte maar een thriller voorgeschoteld kreeg. Ik vond het acteerwerk nogal slap en het was niet echt spannend. 4/10
     
  2. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    :D
     
  3. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    :emo:
     
  4. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Max and Mary (2009)
    Best wel een droevige film met zo nu en dan erg komische stukjes erin! Je moet er van houden dat is al zeker vanaf het begin. Ik zelf kan animaties film door middel van klei wel waarderen! Zat ook heel veel details in en daardoor was ik bijzonder vaak al afwezig van het verhaal en zat naar de omgeving te gapen :+ Geen slechte film! En ik vind het er wel eentje die ik toch nog weer eens wil kijken. Doe ik niet vaak!

    8/10

    The Green Mile (1999)
    Ik zag de hele film voor het eerst gisteravond, en jezus wat heb ik genoten zeg! Wow wat een film!! In tijden niet zo met die personages meegeleefd en emotie bij gekregen! Was bij mijn ouders en keek het met mijn moeder, paar stukken hadden we toch echt een brok in de keel. Kan er geen woorden voor vinden.

    9.5/10
     
  5. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Niks aan toe te voegen, wát een film.

    9,5/10
     
  6. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    'Niks aan toe te voegen, wát een film.' Zat weer met tranen in de ogen aan het eind van de film.
    De personages zijn zó mooi in deze film, elke keer heb ik (minimaal) een brok in de keel als ik deze film bekijk. John Coffey was een prachtig personage, echt van genoten. Tom Hanks was weer eens geniaal!

    9.6/10.
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2011
  7. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.839
    Leuk Bevonden:
    860
    Als jullie The Shawshank Redemption nog niet hebben gezien (lijkt me niet). Raad ik jullie bij deze aan, minstens net zo'n fantastische film imo van dezelfde regisseur :).
     
  8. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Pfff wat is dat stuk toch indrukwekkend.
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    The Mission

    Mooi film over hoe wij mensen altijd alles weer kapot moeten maken voor eigen belang. In dit geval gaat het over inheemse culturen in Zuid-Amerika die uit de weg moeten voor de Spanjaarden en Portugezen. Een aantal prachtige shots met mooie watervallen, een goede De Niro en een geweldige main theme van Ennio Morricone maken het een mooi geheel.
    Veel mensen noemen dit de mooiste/beste score van Morricone, maar daar ben ik het niet mee eens. De main theme en een aantal andere themes zijn prachtig, maar als geheel vind ik deze toch minder dan een aantal van zijn andere scores.

    In een van de laatste scenes komt een klein stukje dialoog voor dat het perfect verwoord:

    "Hontar: We must work in the world, your eminence. The world is thus.
    Altamirano: No, Señor Hontar. Thus have we made the world... thus have I made it."

    8.5/10

    [yt]kghJGeMYI3U[/yt]
    Prachtig.
     
  10. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Gisteren ook nog MirrorMask een stukje gekeken en afgezet, gewoon geen fuck aan. Ik vind Fantasy cool maar dit is gewoon niks, althans dat vond ik.

    Spiderwick Chronicles vanavond eens geprobeerd, was leuke film wel. Percy Jackson een half uurtje gekeken, ook afgezet. Jammer...ik ben echt naar betere fantasy films op zoek.
     
  11. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Probeer Big Fish en Where The Wild Things Are eens. Het zijn echter niet zulke kiddie films als Spiderwick en Percy Jackson.
     
  12. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    [​IMG]

    The Machine Girl
    Zag hem volgens mij hier tijdje geleden voorbij komen. Echt typisch zo'n Japanse gore film :lol: Je kent ze vast wel, over the top bloederig, hak een arm eraf 100 liter bloed spuit eruit :F: Kill Bill is hier niks bij. Verhaal slaat nergens op, maja dat hoort dan ook wel weer bij dit soort films. Je moet er van houden, niet echt mijn ding.
    5/10
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Sowieso is Japan's huidige filmindustrie niet echt om over naar huis te schrijven. Dat zou je echt niet verwachten van zo'n groot land.
     
  14. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Klopt, enige wat ik dan nog wel leuk vindt zijn de anime films, maar "live" films zoals dit slaat echt helemaal nergens op. Hebben die gasten soms een zieke obsessie met bloed en ledematen afhakken? Kan geen Japanse film zien zonder dat er iets afgehakt wordt en het bloed overal heen spuit. Net zoals je geen Nederlandse film ziet zonder sex erin :D
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Maar ook als je denkt aan grote of hele goede Aziatische films van de laatste tijd zijn het eigenlijk alleen maar Koreaanse of Chinese films (correct me if i'm wrong).
     
  16. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Veel Koreaanse films idd. Zou zo geen goede Japanse film van vorig jaar weten op een aantal anime films na.
     
  17. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Kokuhaku is een erg sterk drama. Goeie afspiegeling van het hedendaagse Japan.

    Verder vond ik Norwegian Wood ook wel te pruimen, beetje traag alleen.

    Zoek je aanraders uit 2010, dan kan ik je deze aanbevelen.
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Is er een film van Norwegian Wood? :eek:
     
  19. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Jazekers. Hij draait in diverse filmtheaters / filmhuizen:)
     
  20. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.488
    Leuk Bevonden:
    5.091
    Requiem for a Dream

    In het begin dacht ik echt van waar the fuck gaat dit over? Later wordt het veel duidelijker en dan is het toch best een sterke film!

    8/10
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina