Ik zal het even uitleggen, ik weet het uit ervaring.
Je krijg een Silver account met het aantal (P) Microsoft Points er op. Je moet deze punten op dit account gebruiken, en de spelers en het overgebleven geld aan het eind van de dag ruilen met je main account.
Dit is echter wel illegaal, en als Microsoft er achter komt ben je enorm de lul. Je console wordt gebanned (consoleban), ik heb dit al bij een vriend zien gebeuren en vele mensen op fora die ik bezoek hebben er ook al over geklaagt. De punten zijn gekocht met illegale, gecrackte creditcards en het is dus een pure fraude-netwerk wat zich afspeelt. Als ze jou pakken, ben je de lul.
Natuurlijk kan je ook opgelicht worden, probeer maar eens een gesprek aan te gaan met de verkopers van deze punten. Geen van allen kan normaal engels, ik vroeg bijvoorbeeld wat informatie over het account en de gevolgen. Maar nee hoor, ze kenden de woorden 'silver' (account), 'ban', 'coins' enzovoorts niet. Ze praten amper engels, gewoon Mexicano's die daar wat geld mee willen verdienen in een uiterst illegaal netwerk.
Flink duur zeg, 20 euro daar voor betalen . En dan ook nog een kans op een console-ban erbij, pff.
Je kan er een console-ban voor krijgen, inderdaad. Opgelicht worden, tja, kan overal op internet. Je kan onderhand niets meer vertrouwen.
Ik heb trouwens vorig jaar érg goede zaken gedaan met ultiem klote, dus zeker een vouch voor verkopers!
Laatst bewerkt: 11 jan 2011