[XOne] Vraagje over NAT

Discussie in 'Games' gestart door TheEreaser, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lincity

lincity Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat om de TG789vn.
    Ik zag dat UPnP net uit stond, maar dat de xboxlive en cod black ops poorten waren geforward. Ik heb de UPnP toen maar aangeklikt en nu moet ik wachten tot ik de router opnieuw kan opstarten.. Heb ik kans op slagen of moet ik iets veranderen?

Bovenstaande heb ik geprobeerd en niks lijkt te werken. De stekker één minuut uit het stopcontact gehaald en de router 3 keer opnieuw opgestart, allemaal dingen die ik een paar maanden geleden ook al heb geprobeerd.
    Via teamviewer had ik iemand die er verstand van heeft laten kijken, hij had gepingt naar het ip adres, maar mijn pc, of wat dan ook, gaf geen respons, wat betekende dat mijn router hem niet kon vinden.

2. Rob X Tiger

Rob X Tiger Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Krijgt je xbox ook een automatisch ip adres ? Staat ie niet toevallig op handmatig ip adres, anders schakel je even dit om naar automatic.

Zo niet, dan heeft je xbox geen verbinding met je router / modem.
    Anders even het netwerkkabel proberen (die bedoeld is voor je xbox) aansluiten met je laptop / pc, kijk of je wel een internet krijgt.

Het kan zijn dat je router of je modem maar een automatisch ip mag doorgeven aan een van je apparaturen bij je huis (vanwege mac adresss)

3. lincity

lincity Member

Leuk Bevonden:
    0
    De netwerkkabel werkt gewoon in mijn laptop. Ik had eerst een dynamisch IP en die had ik veranderd in een statisch. Zou het ook gewoon aan mijn router kunnen liggen dat als ik een andere aanvraag deze het wel doet?

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    UPNP aanzetten. Alle portforward regels weghalen (misschien zelfs een factory reset router doen --> daarna upnp aanzetten) daarna xbox aanzetten .. paar minuten wachten ... vervolgens xbox uitzetten. paar minuten wachten ... vervolgens netwerk testen

5. lincity

lincity Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat daar inderdaad het probleem zoiets zit, ik denk dat mijn router niet de veranderingen door voert?! Als ik hem reset door de stekker eruit de trekken, door hem uit en in te schakelen via mijn 'routersite' of het reset knopje indruk op de router heb ik niet echt het gevoel dat hij iets veranderd. Wat bedoel je dan precies met factory reset?

6. lincity

lincity Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het bovenstaande heb ik uiteraard gedaan, maar het is weer niet gelukt. Ik heb het gereset naar de factory instellingen en vervolgens UPnP opnieuw aangezet. Systeem opnieuw gereset en vervolgens de xbox opnieuw opgestart en uitgezet. De netwerktest zei vervolgens weer het bekende verhaal dat mijn online ervaringen zijn ingeperkt.
    Wellicht moet ik iets met mijn statisch ip adres/ mac adres doen?

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    welke firmware update (router heb je)

8. lincity

lincity Member

Leuk Bevonden:
    0
    De Thomson TG789vn KPN Experia Box

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    en firmware?

10. lincity

lincity Member

Leuk Bevonden:
    0
    Productnaam: TG789vn

Serienummer: CP1016QT12U

Softwareversie: 8.4.2.U

Laatst bewerkt: 12 jan 2011
  11. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    Ik heb zelf een FritzBox en nu wil ik die UPNP ofzo gaan doen om te kijken of het lukt.

[X]Transmit status information over UPnP (recommended)

Universal Plug & Play (UPnP) is used to provide connected computers with status information about the FRITZ!Box. This function must be enabled for FRITZ!DSL to display status information. It has no influence on the security settings of the FRITZ!Box.

OF

[ ]Allow changes to security settings over UPnP

Programs that support UPnP can be used to change security settings automatically, such as the FRITZ!Box port forwarding rules. For reasons of security, only enable this option if you really want to allow incoming connections from the Internet.

X is dus al gecheckt.

12. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Die andere (onderste) :)

13. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    En moet ik m dan nog resetten of uitzetten of is alles klaar?

14. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Je kan kijken of het direct werkt, maar sommige routers zullen een reboot nodig hebben.

15. lincity

lincity Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zonet contact gehad met KPN. Hun antwoord was dat ze xbox360 niet ondersteunen en op de vraag of ik dan maar moest overstappen naar ziggo zeiden ze dat die dat ook niet ondersteunden. De telefonist zei dat ik de poorten moest forwarden en de router aan de zijkant moest resetten. Ook UPnP moest ik aanzetten en dan zou het 'gewoon' werken. Alles nogmaals gedaan en nog steeds staan mijn poorten op strict. Afgelopen weekend had ik blijkbaar een open nat-type vanwege de doorgevoerde update. Echter, waarom sinds zondag niet meer? Zou het helpen als ik een andere router aansluit op deze router?

Laatst bewerkt: 12 jan 2011
  16. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Een andere router aansluiten heeft alleen zin als je eerst de poorten op de 1e router open zijn.

In onze TG787 zit sinds een paar weken ook een nieuwe firmware.
    Kan bijna niets meer instellen , behalve de poorten en de UPnP.
    Dat kloten ding kan >250 ip-adressen aanmaken met een DHCP leasetijd van 1 dag.
    Na 1 dag pakt de Thomsom eem willekeurige ip-adress tussen 192.168.2.1 en 192.168.2.252

Mijn computer had gisteren nog 192.168.2.3 nu heeft het 192.168.2.7 gekregen , poorten koppelen aan ip-adressen is niet te doen :mad:

17. lincity

lincity Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan moet je waarschijnlijk toch maar statische IP adressen gaan gebruiken. Ik heb zojuist een hele lange klachtenbrief geschreven naar KPN, ben benieuwd of èn wat ze voor me kunnen doen!

18. Rob X Tiger

Rob X Tiger Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt ook een pc gebruiken met twee netwerkkaarten (2x netwerk in)
    En daarna de tweede netwerkpoort als network bridge gebruiken, sluit de netwerkkabel bij de tweede netwerkpoort bij je pc in, de andere uiteinde van de netwerkkabel bij je xbox360 aansluiten.

Ik weet niet hoe het zit met NAT Strict, moderate en open als je xbox360 netwerk van je pc gebruikt.

Dit is als een tijdelijke oplossing totdat KPN voor je regelt / oplost.

Uiteraard :
    Eerste netwerkpoort , het netwerkkabel sluiten met je pc tussen je router/modem.
    Anders werkt het internet bij je pc niet of bij je xbox360 :)

Tweede netwerkpoort is bedoeld voor je xbox360 tussen je xbox360.

Best raar dat je modem/router ondersteunt volgens de voorwaarden van KPN niet bij je xbox360.

Laatst bewerkt: 13 jan 2011
  19. Ironstar

Ironstar Active Member

Leuk Bevonden:
    62
    KPN probleem zit hem in de nieuwere boxen, modem/routers, dat er geen DMZ ingesteld kan worden. Enige oplossing een compleet nieuw ADSL Modem/Router kopen. Ja, je kan natuurlijk tot Sint J. wachten tot er een keer een firmware update komt maar goed.
    Bij Ziggo kun je zelf bepalen wat voor router je achter het modem hangt, met dmz ondersteuning, geen enkel probleem.

20. Cowboy Bebob

Cowboy Bebob Member

Leuk Bevonden:
    0
    Na weken geen last te hebben gehad is het vandaag weer raak met CoD mw2, dat ik een extreem slechte verbinding heb omdat mijn NAT moderated is. Heb al meerdere malen geprobeerd deze open te zetten, maar snap er geen hol van. Al genoeg op google gezocht en geprobeerd en kom er niet uit.

Wie kan mij van begin tot eind uitleggen hoe en wat ik moet veranderen.

Gaat om de Tele2 DV.2020 modem.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina