[Algemeen] Feature Request

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Dusky Demon NL, 3 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zou je aub ff dat plan kunnen pm'en?

2. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Haha, sinds kort! Vandaag heb ik de ondertitel gekregen.

Zal ik doen.

3. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    Beste crew van Xboxworld,

Zo'n twee maanden terug kwam ArtificialFaith met het idee om een leentopic te starten. Het idee om een forum te starten onder de X-Bazar werd niet ondersteund door de crew van Xboxworld en liep spaak op uitvoering. ArtificialFaith is toen niet meer verder gegaan met het idee, maar Luukiee09 dacht daar anders over en probeerde het met een topic in The Green Mile. Tot op heden loopt het topic goed met een kleine 5000 views en 250 reacties van 54 verschillende (voornamelijk betrouwbare en bekende) members. Maar werkt het? Hoewel het idee van een leentopic leuk is en we er vertrouwen in hebben dat members er gebruik van willen maken, beginnen we scheurtjes te zien in de uitvoering. Het is onoverzichtelijk, de startpost updaten vergt veel tijd en er is veel ruis. Wij, ArtificialFaith en Daz willen dit verbeteren. Niet alleen voor de members, maar ook voor Xboxworld zelf.

Wat is de bedoeling?

• Een forum onder de X-Bazar. Op de plek waar nu de ‘Te Koop, Te Ruil en het Gezocht’ forums staan, kan een apart 'Te leen' forum bijkomen.

• Er moeten duidelijke regels opgesteld worden wat betreft het lenen, opbouw van de topics en een trusted list. Wij hebben gemerkt dat de Trusted List in de X-Bazar een boost gaf. Veel members hebben dit positief opgepikt en het gaf hen een gevoel van vertrouwen en veiligheid. Echter, zijn wij van mening dat deze lijst de laatste maanden niet meer zo goed wordt bijgehouden. Als we de reacties van andere members lezen, merken we dat ze het met ons eens zijn. Wij willen de Trusted List voor het Te Leen forum bijhouden om het gevoel van vertrouwen en veiligheid terug te geven aan de members.

• Er zal een sticky in het forum te vinden zijn met hierin de Trusted List. Dit begint helemaal blanco. Leden van Xboxworld die succesvolle deals gesloten hebben kunnen ons PM'en en na een controle toegevoegd worden aan deze lijst. Bij elk succesvol gesloten deal krijgt de desbetreffende member een * achter zijn naam in het lijstje. Mocht de grens van 5 sterren bereikt zijn, zullen we dit uitdrukken in cijfers *(100). Zo kun je makkelijk en snel zien wie er betrouwbaar is en hoeveel deals diegene heeft gemaakt. Het kan natuurlijk voorkomen dat een deal niet soepel verloopt. Denk aan kapotte doosjes, krassen en oplichting. Natuurlijk zullen wij dit proberen te voorkomen, maar er zal ook een lijstje komen voor negatieve deals. Wij begrijpen dat je als buitenstaander niet alles kan controleren, maar members moeten ook inzien dat er een risico aan hangt.

• De topics in dit forum zullen opgebouwd worden net zoals dit nu gebeurt in de huidige X-Bazar. Zo blijft het geordend in de gebruikelijke Xboxworld stijl. Allereerst moeten de topic titels opgebouwd zijn in tags. Dan zouden er vier tags bestaan die gebruikt kunnen worden, namelijk de volgende; [360], [WII], [PS3] & [MULTI]. Wat nu al, qua tags, gebruikt wordt in de X-Bazar zal ook van toepassing worden in het Te Leen forum.

• Wij hebben een groei van gebruikers van de Playstation 3 binnen de community van Xboxworld kunnen constateren. Om deze reden denken wij dat het slim is om het Te Leen forum multiplatform te maken.

• Het zou ook mogelijk zijn om gaming-accessoires uit te lenen. Dit kost wellicht meer geld (denk aan verzenden), maar dit is een beslissing van de members onderling. Er was al vraag naar -zie leen topic- en er worden nu ook al accessoires verkocht in de X-Bazar.

• Iedere member mag 1 topic aanmaken. Dit om het overzichtelijk te houden.

• Kicken van het topic gebeurt 1x per dag. Dus we hanteren wat dat betreft gewoon de normale X-Bazar regels.

• Bij het vorige plan werd er gesproken over te veel werk, te veel om te controleren en dat dit niet mogelijk zou zijn. Daarom zouden wij Fiasco en Daz willen aanstellen als moderator voor enkel en alleen dat forum. Zij beheren dan de trusted list, controleren op kicks en topic titels. Zo nemen wij extra werk voor Cookie en Mtthz voor onze rekening. Wij hebben voor deze members gekozen omdat zij al langere tijd op Xboxworld member zijn, actief zijn en veel ervaring hebben op het gebied van de X-Bazar.

• Wij denken dat veel gamers buiten Xboxworld het idee van games uitlenen erg interessant vinden. Niet voor niets is het Het Leen een game topic in The Green Mile erg populair. Wij denken dat een Te Leen forum een positieve impuls zal hebben voor potentiële members. Kortom, meer leden voor Xboxworld.

Wij hopen dat er iets met dit plan gedaan kan worden. Input waarderen wij zeer en als iemand via PM met ons wilt praten is dat zeker mogelijk. Wij vinden het belangrijk om te melden dat het ons puur en alleen gaat om het verbeteren van Xboxworld en niet om enige status binnen de community. Wij willen dit voor de huidige members, maar ook voor potentiële members. Zo brengen we Xboxworld samen verder.

Met vriendelijke groet,

ArtificialFaith, Mark.
    Daz, Alex.

4. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Even een note m.b.t. de huidige trusted list, deze wordt dit weekend compleet geupdate.

Ik reageer morgen op je post, er staan namelijk wel wat zaken in waar ik me in kan vinden en tegelijkertijd zijn er ook een aantal punten waar dit niet het geval is. Maar ik wil er toch even met frisse ogen naar kijken en nog de mening afwachten van de rest van de crew m.b.t. een aantal zaken. Het is in ieder geval wel goed om te zien dat het allemaal steeds concreter begint te worden, in het begin was het nog een grijze massa maar het idee begint nu wel zijn vormen aan te nemen.

5. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Arti ik zal toch ook als te leen forum mod aangesteld worden dan? Want
    Ik had het idee toch wel gelanceerd ;) maar verder, is het niet beter
    Om hem in de gm te zetten? Lijkt me eigenlijk wel een must, mbt
    Mensen die een account aan maken -> lenen een spel:
    Sturen hem niet terug, snap je?

6. Diikoeneke

Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

Leuk Bevonden:
    12
    Green Mile vind ik persoonlijk ook veiliger, daar zijn de echte actieve members en die vertrouw ik ook gewoon meer :)

7. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Maar jullie pleiten dus voor een sectie dat door iedereen te zien zal zijn?

8. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    Wij denken dat het beter is om twee moderators te gebruiken voor dit forum. Wij vinden Fiasco en Daz de meest geschikte kandidaten om moderator te worden. Dat neemt niet weg dat ik het zeer waardeer dat je verder bent gegaan met mijn idee. Het risico van games niet opsturen bestaat al in de huidige X-Bazar topics dus dat risico zal je altijd blijven houden.

Zoals ik net ook zei, in de huidige X-bazar kan ook iedere member komen. Je bepaald zelf met wie je deals maakt.

Ja, zoals nu ook al gedaan wordt in de X-Bazar.

9. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Okee prima. Maar doe het alsjeblieft in de GM! Dan wordt het aanbod sowiezo groter ( meer vertrouwen etc ). Mensen die elkaar kennen etc

Laatst bewerkt: 14 jan 2011
  10. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    Vergeet niet dat veel leden van Xboxworld enkel in de X-Bazar komen. Ik begrijp dat The Green Mile veiliger overkomt, maar je bepaald nog steeds zelf met wie je deals sluit. Daarbij komt er ook een Trusted List en dit zal members die niet in The Green Mile actief zijn of niet kunnen betreden, ook betrouwbaar maken.

Edit: Het aanbod wordt juist groter wanneer we het forum buiten The Green Mile plaatsen. Dit omdat veel mensen niet in The Green Mile kunnen of er überhaupt komen.

11. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Ja daar heb je wel gelijk aan. Je kiest tenslotte zelf aan wie je wilt ruilen. Maar is het niet zo dat je alleen de echte members maar geen ruilen? Ik weet niet of het aantrekkelijk is voor een publiek die hier nog maar een paar maand zit. Ik zou namelijk alleen maar ruilen met bekende members waarmee ik ook alleen maar om ga, of een goede ervaring van heb. Maar dat zou je ook eerst moeten testen, door het publiekelijk te maken.

Edit: Vind het top van jullie dat er een frisse nieuwe kijk is op XBW.

Edit 2: Of anders is het misschien een idee om wel eerst 90 dagen geregistreerd moet zijn, en dat er dan een hok vrij komt bij de X-Bazar

Laatst bewerkt: 14 jan 2011
  12. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar mijn redenering was zo: de members in de gm durven meer uit te lenen in de gm. Ipv een nieuw topic!

13. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Prima, maar vergeet je niet dat het de lijst ook veel onbetrouwbaarder maakt wanneer je dit buiten GM doet?

14. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    Iedereen is in het begin voorzichtig begonnen met het ruilen van games. Ik was ook ooit bang of ik een game niet thuis zou krijgen, maar zo groeit vertrouwen. Members kunnen natuurlijk onderling afspreken of ze een game eerder opsturen dan de ander. Eigenlijk niet anders dan wat members al jaren in het Te Ruil topic doen.

En diezelfde members zullen dat ook in de X-Bazar doen.

Een Trusted List, indien bijgehouden, is betrouwbaar waar het ook staat. The Green Mile of de X-Bazar.

15. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Let er wel op dat het lenen van elkaar een langer proces is. Wanneer je een spel ruilt dan stuur je beide het spel op en of de ander deze vervolgens het raam uit gooit of in zijn kast zet maakt dan niet meer uit. Als je het leent van elkaar dan zit je er ook mee dat diegene met wie je ruilt goed met het spel om moet gaan én het ook weer terug moet sturen binnen een bepaalde tijd. Als je dan ook nog eens nagaat dat het de TNT niet eens lukt om éénmaal het spel in een goede conditie te laten arriveren, laat staan dat dit 2 keer goed gaat en dat er regelmatig problemen zijn met mensen die zich niet exact aan de afspraken houden. Lenen is echt iets heel anders dan ruilen en ik persoonlijk zie dit ook liever binnen een selecte groep gebeuren met personen die weten wat het verzenden en het "verzorgen" van spellen in houdt. Dus óf binnen de GM óf binnen een extra forumdeel waarbij je pas toegang krijgt na een x aantal maanden.

16. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Mijn bezwaar nu is vooral levensvatbaarheid. Lenen vergt veel meer vertrouwen dan handelen. Dit pleit er dan ook voor om het lenen voor te behouden aan de kern van XBW, de leden waarvan je een goed beeld denkt te hebben. Dit zijn echter vrij grootste, radicale plannen. Jullie vragen om een stuk forum waarin jullie met z'n 2'en de regels mogen bepalen en handhaven. Dat is niet niks! Is daar wel de basis voor?
    Ik zou het verstandiger vinden om klein te beginnen en bij succes pas uit te bouwen. Ik kan je genoeg voorbeelden geven van ideeën die wij als crew hadden (of zelfs de leden hadden aangedragen) die rooskleuriger leken dan ze in de praktijk uitpakten. Als een thread nog niet optimaal verloopt, zou ik die eerst stabiliseren tot een lopend succes. Als dan blijkt dat het werkt en dat er een grote doelgroep is die er geregeld gebruik van maakt, dan kun je gaan nadenken over stappen als deze.

Ik vind vooral zo opvallend dat er vanmiddag nog werd gesproken over met meer man een thread onderhouden en nu ineens met fora en moderator-statussen worden geslingerd. Ondanks een net gepresenteerde post komt het dan toch enigzins ondoordacht over. Ik wil jullie niet afschieten. Integendeel, ik moedig initiatief juist aan! Ik vrees alleen dat jullie zo te snel te veel willen.

Maar dat is mijn mening, dan duik ik nu weer achter de schermen. :+

Edit:
    Jezus, een man typt even en er is ondertussen al een hele discussie verschenen.

17. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mij lijkt het beste gwn 1 topic in de GM, met 3/4 mensen die helpen met de startpost.

18. Diikoeneke

Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

Leuk Bevonden:
    12
    Hier ben ik het wel mee eens :)

19. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Dit lijkt mij ook de beste optie, mede ook door wat Matrix hierboven heeft neergezet.

Dit soort zaken moet je niet haasten en hebben even tijd nodig. Ik vind het ook beter als er klein begonnen wordt, dan kijken we later wel wat de voor- en nadelen zijn en of er ruimte is voor uitbreiding etc.

20. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Check mn topic in de GM. Zijn behoorlijk wat mooie ruilacties voltooid, niet? Maar inderdaad het moet wat professioneler! Wat vindt Mirik er eigenlijk van?

Laatst bewerkt: 15 jan 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina