1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Documentaires

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Tyrant, 22 dec 2010.

  1. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    [yt]i-ELRug6fOM[/yt]

    E-Dreams, een docu over het internetbedrijf Kozmo dat lijkt op een Amazon of Bol.com maar belooft binnen een uur z'n product te leveren. Helaas is het met Kozmo verkeerd afgelopen door de .com bubble. Vond het zelf best een leuke docu. Alleen jammer dat de persoon(Joseph Park) waar het allemaal om draait een enorm rare gast is. Dit is natuurlijk persoonlijk maar ik vind gewoon iets heel raar aan hem. Weet alleen niet precies wat het is. :+
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2010
  2. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Wow. Ik keek net een Docu op Discovery Channel genaamd Tsunami Caught on Camera. Het is gewoon super erg als je die verhalen hoort van de overlevenden dat ze naar hun kinderen zochten, en een foto van hun kind terugvonden op een muur met foto's van lijken, en dat je dan realiseerd dat je kind dood is.
     
  3. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    The Age of Stupid gezien.
    Zeker een toffe docu, wel een aanrader.
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Dat is niet echt wat ik een docu wil noemen Nerrion, en ik probeer stiekem een beetje te voorkomen dat deze dingen in dit topic komen.
    Dat is meer een item van Discovery Channel. Meer waarnemend dan informatief.
     
  5. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Ik wist het! Ik wilde het eerst nog vragen... Maar wat is dan het verschil tussen een docu en een Discovery Channel film?
     
  6. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Het weergeven van een gebeurtenis (Discovery) of het echt informeren omtrent een bepaald onderwerp (Docu). Echter zendt Discovery ook documentaires uit, maar wat jij hebt geizien is meer te plaatsen als een uitgebreid nieuwsonderwerp dan echt een documentaire!

    Ik vind brandpunt, vpro, soms goede documentaires hebben, o.a. die over de fifa en Blatter en over Poetin vond ik erg goed, inmiddels al weer een tijdje geleden maar als ze je interesseren zeker aan te raden!
     
  7. Reuj

    Reuj Awake

    Berichten:
    1.664
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag 21.00 uur op National Geographic, Into The Crystal Cave. Must see!
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Young@Heart NU op Canvas!!

    Docu over een koortje van bejaarden dat punkbands zingt _O_
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nu is een Import bezig op Ned 2.
    Helaas al 25 min bezig. Maar het gaat over een ondervraging van 4 dagen van een gevangene (jongen van 16) op Guantanamo Bay. Redelijk bizar om te zijn hoe dat ging.
    Had het als een gezien.
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Iemand al iets gezien van Human Planet? BBC docus zijn altijd geniaal _O_

    [yt]2HiUMlOz4UQ[/yt]

    De eerste episode staat al op het net, geloof ik.

    Alleen geen David Attenborough. :'-(

    Eerste episode gezien, Oceans, en het is weer een prachtige docu van BBC. Geweldig om te zien hoe in verschillende culturen de mens zo'n connectie heeft met de zee. Van schelpdierenvangers in Spanje tot compressorduikers in de Filippijnen en een groep mensen vlakbij Borneo die practisch op het water leven. De serie wordt echt bijgestaan door de prachtige shots en het lekkere commentaar van een goede vervanger voor David Attenborough.
    Wat me vooral omver blies waren de compressorduikers in de Filippijnen die hun leven wagen voor 25 dollar per week met de gevaarlijkste duikpraktijken die ik ooit heb gezien. Ik zou er niet aan moeten denken zo te moeten duiken. Daarnaast was er ook een diepzeejager vlakbij Borneo die ook de grootste fratsen uithaalde.

    Tot slot eindigt de serie nog met 10 minuten Behind The Scenes materaal. Het is erg tof om te zien hoe de crew echt close wordt met de groep vissers en hoe ze hun werk nou doen.

    Zeker een aanrader.
     
  11. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Laatst een Nederlandse docu gezien over 2 top Warcraft spelers. Het ging over de Nederlander Grubby en de Chinese Sky en hun filosofie achter hun carriere keuze en de verschillen in cultuur. Sky is een harde werker. Traint vele uren op een dag(Ik geloof zelfs 12!!!) en Grubby is meer van de strategie, creativiteit en improvisatie. Best interessant hoe je leefomgeving invloed heeft op je carrière strategie zeg maar.

    De naam was Beyond the Game

    Morgen(vandaag eigenlijk alweer) moet Moving Forward trouwens uitkomen, fuck yeah!
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2011
  12. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    _O__O_
     
  13. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Dank voor de tip, klinkt me als muziek in de oren. Die ga ik meteen even meepakken :9
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik weet nog wel dat die een keer gereviewed werd door de Spits of Metro, en helemaal werd afgekraakt.
    Vervolgens werd elke gamer helemaal agressief (het was een vrouw die de review maakte :p).
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Wat een vette Docu van de BBC weer. Zelfde een beetje als Planet Earth maar nu meer gefocused op de mens en hoe die met de natuur omgaat en dingen doen die eigenlijk niet kunnen als mens. Zoals die gast die 5 min onder water kan blijven. Verder ook mooi hoe de mens de natuur gebruikt zoals die dolfijnen in Brazilie die die vissen naar de vissers toe lokken. Geweldig en iedere week een andere omgeving. Kan niet wachten op volgende week.
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    O het is echt nu bezig?
    Dan haal ik inderdaad EP01 van internet..
    Is het op BBC1 of 2?
    Of kun je gewoon beter alles in 1080p downloaden :p.
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    1 dacht ik. :)
     
  19. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Lijkt me echt een gave docu, nog mooier er interessanter dan Planet Earth.
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2011
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja het kon mij ook meer boeien dan Planet Earth. Earth is meer gefocused op de plaatjes imo en hier is het meer gefocused op hoe die mens zich aanpast om te kunnen overleven op een plaats waar we niet horen, met combinatie van mooie shots. Maar volgende week zitten ze in de Woestijn dus dat kan misschien minder "interessant" zijn. :)
     

Deel Deze Pagina