[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 17]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Siemenn, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Oh fucking hell idd je bent 14. 8)
     
  2. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    Le Scaphandre et le Papillon (2007) Top 250 #203
    waargebeurd verhaal over een redacteur van het franse modeblad Elle die op 43 jarige leeftijd een zware beroerte krijgt, in coma raakt en wanneer hij ontwaakt alleen z'n hersenen en z'n linkeroog nog werkt. Hij kan alleen maar communiceren door met z'n ooglid te knipperen :eek: . Je beleeft de film grotendeels in het hoofd en door het oog kijkend van de hoofdpersoon, waardoor je wel een bizar beeld krijgt van een verlamd persoon, een kasplantje. Om de film enigszins dragelijk te maken hebben ze er zo nu en dan best leuke humor ingestopt. Al met al wel een ontroerend verhaal en wel knap verfilmd. (die man heeft dus door met z'n ogen te knipperen letter voor letter een boek geschreven in die periode .. bizar )
    8,4 / 10

    Monty Python and the Holy Grail (1975) Top 250 #73
    holy shit wat een bizar droge humor film is dit 8) Het moet wel je type humor zijn anders vind je de film echt niks. Vond het begin wel erg leuk, maar ik kan niet echt 90min naar zulke droge humor kijken met zo'n ongelofelijk raar verhaal. (Ridders die huppelen en iemand die met 2 kokosnoten het geluid van een paard na doet :+ ). Al met al wel een leuke film, met wel briljante humor, maar je moet er wel van houden.
    Staat wel erg hoog in de imdb top250
    7,4 / 10
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2011
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik snap dus niet dat mensen hier posten dat ze een film aan het kijken zijn. Hoe kan je er nu deftig inkomen als je ondertussen hier op XBW zit (of de film nu op pauze staat of niet)? 8)
     
  4. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    +1 Daar snap ik dus ook nooit iets van. Als ik een film ga kijken gaat de laptop dicht, telefoon uit en gordijnen dicht er ga ik er echt voor zitten :)
     
  5. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    oh ik zit vaak ook wel een beetje te internetten op m'n iPhone tijdens een film vooral als het beetje saai is. Maar gaat prima als het gewoon een Engelstalige film is ;)
     
  6. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja echt he. Snap dat niet hoor.

    Gister nog Book of Eli gekeken. Hou altijd wel van post-apocalyptische films en de sfeer hier is erg goed neergezet. Washington speelt zijn rol ook goed en verder vind ik het camerawerk prachtig gedaan. Het verhaal was wel minder, concept was opzich goed(dat van een mystiek boek dat de 'verlossing' kan zijn) maar toen je erachter kwam welk boek het was dacht ik echt: waar the fuck slaat dit op. :F: Zat nog wel een kleine plottwist in, zag hem niet aankomen. Einde sloeg verder ook nergens op:
    Waarom niet gewoon eindigen met het dicteren van de Bijbel? Waarom moest Mila Kunis nou weer zijn rol overnemen. 8) Totaal ongeloofwaardig

    7
     
  7. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Net Buried gezien en ik heb eigenlijk weinig aan het verhaal van Hybrid toe te voegen. Het deed wat het moest doen en zodra het een beetje "saai" dreigde te worden gebeurde er weer iets waardoor het spannend bleef. Toffe film met een passend einde imo.

    8/10

    Daarna maar gelijk The Book of Eli opgezet en ook deze was erg netjes. Genoeg actie, maar niet overbodig veel, en het verhaal was ook tof, samen met een aantal lichte plotwendingen en een mooi einde. Gewoon een toffe film.

    Ook een 8/10.

    Edit:// Schijnbaar ben ik niet de enige 8)
    @Spoiler
    Elke film die afsluit met een beeld van Mila krijgt extra punten, of het nu bij het verhaal past of niet, dus niet zeuren :cool:
     
  8. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2

    'NI! NI! NI!'

    Briljante film_O_
     
  9. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    'We are now the Knights who say Ekki Ekkie Ptang Zoom Boing Ri Hung!'
     
  10. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Geniale film _O_ Vooral dit stukje ga ik iedere keer weer stuk om :lol:

    [yt]2eMkth8FWno[/yt]
     
  11. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    I fart in your general direction :+

    Zo'n geniale film.
     
  12. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Net Buried gezien.

    Af en toe werd het een beetje saai, maar het was het waard. Het einde:

    Respect. Ik had natuurlijk verwacht dat ze hem net voordat hij dood ging eruit hadden gehaald, maar dat deden ze niet.
     
  13. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
  14. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
  15. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik zou nog eens kijken als ik jou was. 13 films na 1980, en een groot gedeelte daarvan na 1990, volgens mij is het wel vrij gelijk.
     
  16. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.999
    Leuk Bevonden:
    3.333
    Mortal Kombat-trailer krijgt webisode-serie

    Kennen jullie nog die super gewelddadige concept-trailer voor een Mortal Kombat-film afgelopen zomer? Helaas overtuigde die trailer Warner Bros. niet tot het maken van een Mortal Kombat-film, maar dat betekent niet dat het project helemaal dood is. Volgens de horror fansite Bloody Disgusting zal regisseur Kevin Tancharoen een tiendelige Mortal Kombat webisode-serie maken en begint hij volgende maand al.

    Behalve dat Jai White nog steeds Jax speelt heeft Bloody Disgusting niets onthuld over het verhaal van de film. Omdat de films van Mortal Kombat sowieso niet zo heel hoog staan is de lat laag voor deze webisode-serie. Volgende maand weten we hopelijk meer.

    [yt]N_gMRjL_6l8&[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2011
  17. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Lijstjes met veel titels uit de oudheid zegt vaak wel een beetje al iets. Vaak niet titels die veel mensen hier aanspreken. Zogenaamd klassiekers, maar als je ze gaat zien val je al snel in slaap :F:
     
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Dat was ook mijn grootste probleem met de film, maar los daarvan vind ik wát je krijgt, wel goed uitgevoerd hoor! :eek: Echt goed geacteerd, mooi in beeld gebracht. Goede wisselwerking tussen actie en drama, tussen hecktiek en stilte.

    Best een mooi lijstje eigenlijk! Deze moderne films zijn echt aanraders:
    Lars and the Real Girl, The Messenger, Moon (iedereen wel gezien denk ik), A Serious Man, Entre les Murs (echt een aanrader als je een buitenlandse film wilt zien!).
     
  19. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ja, maar kijk nou eens naar het lijstje, er staan maar een paar hele oude titels tussen (en ook goed uitgelegd waarom 8)

    Moon, A Single Man, A Serious Man staan er ook in en die zijn hier ook vrij uitgebreid besproken.

    Entre le Murs kan best een goede tip zijn, net als Lars and the Real girl, $9,99. Er zitten hier genoeg mensen die dit wel kunnen waarderen hoor. Ik post hier ook niet voor de mensen die alleen maar blockbusters kijken, zij ook niet voor mij. :)
     
  20. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Misschien zegt dat wel meer over jou dan over de klassiekers. Word altijd zo moe van dit soort reacties hè |:-

    En als je dan als 'geek' (zoals jij het noemt) zegt dat mensen als jij niet het vermogen hebben je in te leven en voorgekauwde meuk kijken ben je elitair en arrogant.
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina