[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 17]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Siemenn, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Gast, je zegt eerst dat het een typisch filmgeeklijstje is en vervolgens beargumenteer je dat door te zeggen dat het komt doordat het grotendeels klassiekers zijn uit het jaar 0 (wat zoals Henrive aangaf niet eens waar is ook). En later zeg je nog even dat klassiekers vaak slaapverwekkend zijn.

    Sorry hoor, maar je zwamt gewoon keihard uit je nek. Dus ja, je generaliseert en je denigreert en later beticht je mij daarvan en doe je nota bene hetzelfde nog een keertje keihard over. Lachwekkend kerel.

    Nu hou ik er over op.
     
  2. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    Death Race 2 (2010)
    deel 1 was tof, deel 2 heeft hetzelfde concept alleen geen Jason Statham meer.
    Anyways waarom zou je zo'n film kijken, omdat je 100 minuten keiharde actie wil zien en dat brengt deel 2 wel. Vechten, auto's, kogels, lekkere chicks en vooral veel doden en actie .. dan heb je geen briljant verhaal nodig. Deze film viel me eigenlijk erg mee, je kan wel gaan vergelijken met deel 1 .. maar deel 1 en 2 hebben niks met elkaar te maken, je vergelijkt je huidige vriendin toch ook niet met je vorige :9
    Ik heb me ieder geval 100min prima vermaakt, al vond ik het einde wel erg open
    7.2 / 10
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2011
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Unstoppable

    Ja deed wat het moest doen eigenlijk. Had gewoon zin om een actie film te kijken zonder veel gezeur. Dus dat ging prima. Minpuntje vond ik wel het camerawerk etc. Was soms veel te hectisch dan had gehoeven, zelfde met de achtergrond muziek als ze aan het bellen waren ofzo. Stond veel te hard. Einde was ook ineens daar eigenlijk. Verder prima film als je niet teveel wilt nadenken. ;)

    7,8/10
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.264
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Van de week Centurion gezien. Heerlijke actie film met de nodige epic scenes. Ongelooflijk bloederig, voor Hollywood doen en heerlijke acteerwerk van die chick uit Quantom of Solace. Ik vond het een verrassend leuke film, maar wel een best cliche einde. 7/10.

    Op BluRay is die wel heel erg mooi, dus een halve punt erbij voor de kwaliteit van het beeld en vooral ook het geluid. :thumbs:
     
  5. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Net Buried gekeken...... Wow, wat een film. Ongelofelijk hoe een film van 1,5 uur over een gast in een kist je zo op het puntje van je stoel kan houden.

    9/10
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    The Town (2010)
    Zojuist de Extended Version gekeken, en echt een heerlijke Heist film!
    Na Gone Baby Gone bewijst Affleck hiermee dat die film geen losse flodder was.
    Want The Town is namelijk 2.5uur dikke actie, niets meer en niets minder.
    Verhaal is nogal 'simpel', daar ben ik het mee eens, maar zeker niet saai (3 bankovervallen in 2.5 uur kabam!). Dat Affleck heeft gekozen voor een dergelijk verhaal vind ik juist echt de beste keuze van de film. Het heeft gewoon een waterdicht verhaal, dat inderdaad, als je goed oplet, van te voren al aan te zien komen was. Maar dat is juist goed bij zulke rechttoe rechtaan films als The Town. Pretendeer niet alsof je een geweldig ingewikkeld script heeft, je hoeft het wiel toch niet opnieuw uit te vinden? Dat de film nogal lijkt op Heat heb ik mij ook geen moment aan gestoord.

    De film is daarnaast lekker rauw en ruig. Vooral Renner als échte gangster komt goed uit de verf, en zelfs Affleck doet het weer aardig. Ik heb nu al 3 films gezien waar ik mij niet heb gestoord aan Ben, dus misschien toch maar eens van mijn lijst 'verschrikkelijke acteurs' afhalen. Hij doet het ook hier redelijk goed. Zoals gezegd is vooral het rauwe randje van Boston goed aanwezig, zelfs in de persoon van good old Pete Postlethwaite.... De settings waren dan ook fantastisch voor flink wat semi-automatic rifle geweld, en die scenes waren niet alleen erg bruut, maar ook spannend en goed in beeld gebracht. Als een soort tegengas tegen al dit geweld heeft Affleck er nog een romantisch lijntje door gemengd, dit kwam wel een beetje onovertuigend over op me (bankmedewerker die na 2 dates wordt verliefd op een bankrobber... ok..), maar werd nergens echt heel storend.

    Al met al de beste Heist film van 2010, en stiekem wel een beetje de beste actie film van 2010 (heb er niet veel gezien). Lekker onpretentieus knallen, ik hou daar wel van. Gewoon een dikke 7!
     
  7. Remia

    Remia Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Saw VII

    Het (helaas) laatste deel van de Saw reeks,
    maar mijn god wat briljant. Je moet toch wel zo ontzettend ziek in je hoofd zijn wil je zoiets kunnen bedenken. Niet in 3d gezien, weet ook niet of dat wel helemaal mijn ding wordt. Maar tering, als je een beetje van dit genre houd is het een moetje, want ik vond hem te vet. van de 'I want to play a game' tot de bloederige en bijna te smerige killingscenes, de publieke val midden in het centrum en de GAME OVER, het klopte weer allemaal. Aanrader!
     
  8. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Pfff, met elk vervolg zijn de plotgaten van de Zaag reeks alleen maar toegenomen, zowel in aantal als in formaat. De logica achter de 7-delige filmreeks houdt net zo goed stand als een muur gemaakt van nat papier.

    Hier staan een paar leuke, ben te moe om ze zelf op te typen.

    Nee, het klopt allemaal niet weer.
     
  9. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Hmm... Ieder zijn ding, maar come on, het was VERUIT het minste deel van de 7. Ik vond hem overigens volledig kut. Draaide puur om de martelscenes, en zelfs die waren matig. Kom op, een glazen keet met hightech martelwerktuig in het midden van een drukbezocht plein neerzetten zonder dat iemand vragen gaat stellen? Zaten zoveel plotgaten in de film dat ik echt moeite had om de film niet af te zetten. En ik ben een enorme Saw-fan..

    Ook de
    terugkeer van Dr. Gordon
    viel ernstig tegen. Net als het gehele verhaal. Costas Mandylior kan ook niet echt acteren..

    Nee, een zeer, zéér slechte afsluiting van een ooit zo geniaal begonnen serie.
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Jongens, check deze nieuwe foto van Twilight!!! :eek: Team Bella and Edward! \o/

    [​IMG]
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    NOOOEEES! Spoilers! :mad:
     
  12. Remia

    Remia Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, wat zal het mij rukken of ze met een zaag, buizen, kettingen, hoofdklemsmashmeuk elkaar kapot maken? qua spanning en goorheid werkt het. En als jij nou met een telraam voor je scherm zit om te kijken hoe vaak iets voorbijkomt, logisch dat een film kijken dat snel niet leuk meer is :p en qua verhaallijn met terugkeer van ed moet ik eerlijk zeggen dat het lang geleden is dat ik delen heb gezien, dus daar kan je gelijk in hebben ;)
     
  13. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan alles zeggen wat je wilt, maar de laatste 5 Saw delen waren gewoon matige b-films. De eerste was zonder twijfel de allerbeste, en in mijn ogen is dat nog steeds gewoon een klassieker. De serie is daarna uitgemelkt als een gek!
     
  14. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    +1.
     
  15. PyamaManNL

    PyamaManNL Active Member

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Deel 3 en 4 vond ik ook nog wel aardig te pruimen. De link tussen die twee was wel oke(niet geweldig). Vanaf deel 5 ging in het mijn ogen bergafwaarts, deel 6 heb ik op de helft afgezet en deel 7 ga ik me niet eens meer aan wagen.
     
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.703
    Leuk Bevonden:
    17.918
    Catch me if you can

    Gisteren gezien, en hij is geweldig. Spielberg ofcourse, met DiCaprio en Tom Hanks. Alleen al aan die cast gezien wilde ik hem zien. Gebasseerd op een waargebeurd verhaal, wel met wat aanpassingen maar vond hem echt tof. Die DiCaprio is een baas eersteklas.

    9/10

    Is the Boondock Saints een beetje goed? Ook wel een redelijk populaire film.
     
  17. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb hem vorige week gekeken en het is echt een bazenfilm. Het enige minpuntje vind ik dat

    Il Duce hun vader blijkt te zijn

    Zeker kijken dus! Dan kun je de spoiler ook lezen. :+

    Maar Catch Me If You Can klinkt goed. Ik ga hem meteen "kopen".
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Boondock Saints is echt puur vermaakt. Dikke B-film actie!
    Rocco!
     
  19. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.703
    Leuk Bevonden:
    17.918
    Koop hem dan ook gewoon, vind toffe films echt in je bezit hebben veel eh, toffer. Hij is 7eu bij bol.com. Boondock Saints zag ik voor 5 liggen bij FRS. Zal 'm ff halen en dan ook watchen.
     
  20. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    [​IMG]


    The Big Bang
    Niet een heel bijzonder interessante film. Kan er eigenlijk weinig over zeggen zonder meteen het verhaal te spoilen, maar de film draait om een aantal verschillende mensen die achter hetzelfde aan zijn en voordat ze dat hebben gebeuren er wat totaal ongeloofwaardige dingen. Blijft echt zo'n gevoel achter van was dit nou alles. Ze doen heel erg moeilijk over heel iets simpels.
    5/10
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina