De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    de kabels van de Action geven gewoon heel veel problemen. Je bent de zoveelste waarvan ik lees over beeldproblemen die na t aansluiten van een andere kabel verdwijnen.

    -----

    Over Philios 1080i/1080p: dat was inderdaad een kwalijke zaak dat Philips de tv's aanduidde als 1080p, terwijl er n invoer was van max 1080i. Dit kan tegenwoordig niet meer door de hdready en hdready1080p eisen waaraan n hdtv moet voldoen.
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Op de site van Philips heeft altijd duidelijk gestaan dat alleen de panel 1080p was.
    De ingangen ondersteunden maximaal 1080i.

    Heb de Philips tv's vaak genoeg zien staan in de winkel (MM) met de tekst FullHD.
    De MM is zelfs meerdere malen op hun vingers getikt door een geschillencommissie en heeft een groot aantal tv's moeten terug nemen.

    In de begin jaren was er behoorlijk veel verwarring over de termen HDready , HDTV en HDTV Compatible.
    Veel tv's kregen een stempel HDTV als ze meer dan 576 beeldlijnen konden weergeven.
     
  3. Nephasth

    Nephasth Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    2
    Was inderdaad nogal een trieste actie van Philips. Dit was toendertijd zo'n beetje hun beste tv, en ambilight leek me ook wel een leuk extra'tje. Alleen heel weinig gebruikt. Ben ook heel lang een voorstander van lcd geweest omdat het wat meer van het scherm af spat. Een maat van me heeft al een jaar of drie een plasma, maar dat vond ik eigenlijk maar niks. Toen ik op zoek ging naar een nieuwe kwam ik door de lage input lag bij plasma terecht. Moet zeggen het was wel erg wennen in het begin, maar ik ga echt niet meer terug.
     
  4. gizmozz

    gizmozz Bierdoos

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    1
    Even een vraagje tussendoor. Ik game met mijn xbox 360 op mijn Phillips Full HDTV middels de ypbpr component kabel. De resolutie is 1080p. Ik overweeg om een HDMI kabel te kopen omdat ik denk dat de beeldkwaliteit net even wat strakker kan. Echter schijnt de beeldkwaliteit tussen de ypbpr component kabel en HDMI op 1080p gering te zijn. Heeft iemand ervaring met beide aansluitingen?
     
  5. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb 1080p gespeeld op zowel Component, HDMI en D-Sub (VGA). Het verschil is zeer gering. Je gaat er veel meer in beeldkwaliteit op vooruit met een calibratie mits de TV dat uberhaupt waard is. Bij een Philips 3000 of 5000 serie is het niet waard en zelfs bij de 7000 serie kan jezelf nog achter het hoofd krabben. HDMI zou je kunnen proberen als je al een HDMI aansluiting op je Xbox heb maar ik zou er zeker de Xbox niet voor updaten. Probeer anders een HDMI kabeltje van de Action van € 2,69.
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2011
  6. gizmozz

    gizmozz Bierdoos

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt voor de reactie!

    Ja ik heb een HDMI ingang op mijn Xbox (onder de component aansluiting). Maar als ik het goed begrijp is het afhankelijk van de televisie voor de mate van kwaliteit bevordering. Nu heb ik heen hoogstaand model dus dan verwacht ik ook dat het verschil gering is. Als die kabeltjes bij de Action zo goedkoop zijn is het toch wel waard te proberen. Zijn dat universele HDMI kabels of zijn er speciale voor de xbox?
     
  7. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja gezien je een Xbox 360 met een HDMI aansluiting heb is het zeker de moeite waard. De rede dat ik het je vroeg was omdat te veel mensen hun Xbox 360 voor HDMI hebben geupgrade en dan is het de moeite niet waard. Dus ja probeer een Action HDMI kabeltje en krijg een marginaal beter beeld.
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  9. gizmozz

    gizmozz Bierdoos

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    1
    Mooi toppie, dan ga ik dat zeer binnenkort even uittesten. Ik zal mijn bevindingen tegen die tijd wel posten. En bedankt voor de link. Zo te zien hoeven die kabels niet al te duur te zijn, maar er is wel prijsverschil! In mijn geval de goedkoopste maar doen. In hoeverre verschilt de kwaliteit tussen prijscategorieën HDMI kabels?
     
  10. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
  11. Black Label

    Black Label -

    Berichten:
    327
    Leuk Bevonden:
    0
    Hele discussies daarover gelezen maar bij allemaal was de conclusie dat er geen verschil in HDMI kabels zit. Wat de prijs ook mag zijn. Je hebt beeld of je hebt geen beeld.
     
  12. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    In essentie heb je gelijk maar er zit natuurlijk wel een verschil het soort HDMI kabel. Standaard HDMI (720p/1080i ondersteuning met SD Audio) en High Speed HDMI (1080p, 4K, 3D en HD Audio). Daarnaast bestaan er ook Standaard HDMI met Ethernet en High Speed HDMI kabels met Ethernet waarbij een extra datatransport is bijgevoegd voor netwerkondersteuning via de HDMI kabel. Een tot op heden ongebruikte functie net als Deep Color.
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2011
  13. Black Label

    Black Label -

    Berichten:
    327
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja oké. Maar ik ging er vanuit dat de meeste mensen dat wel wisten.
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Sorry hoor, maar pure onzin.

    Talloze problemen bij bijvoorbeeld de goedkope Action hdmi kabels zoals het om de zoveel tijd uitvallen van t beeld, blauw scherm, rode spikkels.
    Deze problemen verdwenen meteen bij aansluiten van n andere kabel.

    Nog nooit problemen gegad met de Handyman kabels van €10. Heb er 5 langere tijd in gebruik.



    De Philips accepteert 1080p over componenten?
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2011
  15. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen enkel probleem met Action kabels en ik stress die krengen helemaal tot het uiterste dus veel verder dan de meerderheid. Als je kabel niet goed werkt dan ruil je die toch gewoon om of je koopt er eentje extra als reserve. Ik bedoel om die € 2,69 hoeft men niet moeilijk te doen.
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Hoe kan je een HDMI kabel stressen tot het uiterste ? :+
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    jij bent iemand zonder problemen, maar Melbuuln en ik hebben meerdere mensen geadviseerd die dikke problemen hadden.

    Misschien is t merkgebonden, want vroeger waren Samsung hdtv's ook al zo verrekte kieskeurig in t merk hdmi kabel
     
  18. gizmozz

    gizmozz Bierdoos

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zit niet zo heel goed in de terminolgie, maar als de drie ypbpr kabels vallen onder component dan is mijn antwoord: ja. Daar moet ik wel bij zeggen dat mijn TV de functie - ypbpr - heeft. Middels deze functie kan ik mijn xbox op 1080p draaien. De functie daarnaast - component - werkt alleen middels de reguliere gele videotulp. De resoultie is dan beduidend lager. De functie HDMI heb ik ook en deze wil ik graag uitproberen om te vergelijken met de functie ypbpr.

    Mijn vraag stelde ik om de koop van een hdmi kabel af te wegen. Nu het blijkt dat deze kabels goedkoop verkrijgbaar zijn ga ik het zeker een keer uitzoeken.
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    ypbr is componenten (rood groen blauw voor t beeld/primaire kleuren en rood/wit voor geluid)

    gele tulpje is composiet en geen hd

    hdmi is digitaal beeld en geluid ;)
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2011
  20. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat dacht je van 3D (1080p 24Hz) met HD audio (DTS HD MA)?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina