[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 17]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Siemenn, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    The Hurt Locker vond ik wel beter. De bedrukkende sfeer in die film was wel echt goed gedaan, dat je op het laatst echt overal het gevaar zag, van overal kan een bom liggen etc, geeft wel een beetje inzicht in waarom er zoveel incidenten zijn in Irak met militairen die heel snel al gaan schieten omdat ze helemaal paranoïde zijn en overal gevaar zien, terecht of onterecht het is iets wat daar uit voortkomt. Dat gevoel kon je echt goed in die film merken, die bedrukkende sfeer. Het verhaal verder is heel erg basic, maar dat is ook niet het sterke punt aan die film.
     
  2. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    +1 Heb heel erg genoten van die film, vond het alleen echt een kut einde :x
     
  3. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik vond The Social Network echt 10x beter dan The Hurt Locker 8) Maarja je leest over The Social Network allemaal verschillende verhalen. Gewoon zelf oordelen.
     
  4. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Vond The Hurt Locker ook niet bijster goed. Leuke film, maar niets speciaals. The Social Network moet ik nog wel kijken, wacht denk even tot ie op dvd uit is.
     
  5. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    joh vooral mensen die midden tijdens een operatie hun headset af doen en lekker orders negeren en lekker eigenwijs doen. Kwam echt amateuristisch over, misschien is dat wel realistisch overigens :)
     
  6. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Moet je voor de gein es een paar docu's over het Amerikaanse leger zien. Goeie is "Restreppo" dan begrijp je wat voor soort mensen er ook in het leger van de US zitten. Commandanten zo dom als een ezel, tenen krommend als je bepaalde dingen ziet.Behoorlijk amateuristisch soms en niet weldacht. Dat amateuristische maakt het juist realistisch, hoeveel fuck ups gebeuren er daar.
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2011
  7. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Idd, restreppo vond ik overigens vele malen beter als The Hurtlocker.

    Snap als die awards niet van Hurtlocker, zal wel weer een conspiracy zijn, want ik viel in slaap van die film.
     
  8. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Gast, The Hurt Locker is een film en Restrepo is een documentaire. Dat is toch niet te vergelijken...
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Overdrijven is ook een vak. Is gewoon een goede film. Maar met zoveel dingen is een hype altijd een belangrijke factor.
     
  10. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Over hypes gesproken, net The Town gezien en die vond ik eigenlijk ook niet heel denderend. Ik zag al dat er in deze thread ook heel wat meningsverschillen over waren, de één vind hem super en geeft hem een acht en de ander vond het maar langdradig en doet het af met een 3. Ik ga in dit geval mee met de laatste groep. De film duurde naar mijn gevoel wat lang en dat hele "liefdes" gebeuren kwam niet echt lekker over. De actie was wel aardig neergezet verder en ik vond het ook al lang goed dat er eens geen auto's meters over elkaar heen vlogen en ontploften en dat het een beetje "down to earth" bleef allemaal. Maar toch deed deze film het hem niet voor me, ik ben ook niet echt een fan van Ben en dat hij
    als enige over zou blijven was ook al vanaf het begin duidelijk.

    5/10
     
  11. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Waarin overdrijf ik dan ? Met mijn mening ? :F:

    Hurtlocker is voor mij slaapverwekkend. Hype my ...... Het is gewoon pure propaganda. Het goedpraten van alle soldaten die zijn ingezet met een overwinning voor the Hurtlocker.

    @Guiseppe Meazza

    Waarom niet te vergelijken ? Beide gaan over oorlogen en beide willen een realisistiche kijk weergeven aan de kijker. Ik mag toch beide met elkaar vergelijken als ik dat wil ?
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2011
  12. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Restrepo is bedoeld om te informeren en The Hurt Locker om te vermaken. De insteek is imho dermate anders dat je ze niet kunt vergelijken.

    Je vergelijkt een studieboek toch ook niet met een roman, ook al gaan ze beide over hetzelfde?
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Idd Nera.
    Je overdrijft AnubisNefer met dat je zegt dat het slaapverwekkend is.
    Kijk gewoon de film als vermaak en maak je verder er niet druk over en hecht niet teveel waarde aan de Oscars.

    Edit: Bedoel natuurlijk AnubisNefer en niet Winterbase.
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2011
  14. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Oke, je hebt gelijk.



    Dat is je mening dat je vindt dat ik overdrijf. Ik vindt het niet overdrijven want het was echt zo. Ik viel echt bijna in slaap van Hurtlocker. Heb de film niet gedownload, maar legaal de steelbook uit Korea gekocht. had de film opgezet en echt 3 kwartier later kon ik wel slapen zeg.


    Films hebben uitwerkingen op mensen. Mijn uitwerking van Hurtlocker was dat ik bijna in slaap viel, dus slaapverwekkend en dan overdrijf ik niet.
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Val je zeker bij veel films in slaap dan? ;)
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik vond the Hurt Locker tot de allerlaatste scene boeien. Maar die laatste scene verpest de film een beetje voor me.

    Daarvoor is het allemaal doffe ellende en maar proberen daar te overleven en je een houding te geven en dan ineens gaat hij op het allerlaatst vol enthousiasme en rambo bravoure nog maar een keertje daar heen? Vond het nergens op slaan en dat einde voelde echt als een alternatief einde wat er achter gezet is om een positieve draai aan het verhaal te geven.
     
  17. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Totaal onbelangrijk maar toch: waarom type je Hurt Locker steeds aan elkaar?
     
  18. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Hmm, nee tot nu toe alleen gebeurd bij The Hurtlocker en deels bij Anti-Christ.

    En dan overdrijf ik niet ! :cool:

    @jan tran

    hahaha . . . .
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2011
  19. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Was een serieuze vraag, dacht eerst dat het een typefout was maar daarna ging het een beetje aan de lopende band. Het zijn gewoon twee aparte woorden, het is net (bijv.) The Social Network steeds Socialnetwork zitten benamen.
     
  20. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Maak je niet druk, heb een goeie baan, verdien goed ondanks mijn verstrooide gewoontes.

    Maar om je vraag te beantwoorden. Ik weet dat het Hurt Locker is (heb notabene op amerikaanse scholen gezeten), maar ik wou gewoon snel typen. MIjn eerste ingave van hurtlocker, die onthou ik en blijf ik dat doen voor de aankomende posts. Puur uit snelheidsoverwegingen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina