[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 17]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Siemenn, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Zoals ik al zei. De punten die jij aantekent worden letterlijk in de film genoemd en uitgelegd. Als je de film had gezien had je dat geweten, of je hebt de helft van de film gemist. En het hoofddoel van de film is helemaal niet om aan te tonen dat er kwik in dolfijnen vlees zit, het hoofddoel is om bekendheid te krijgen over de dolfijnen slachting. Ik snap niet hoe je dat hebt kunnen missen als je de film gezien hebt aangezien dat hele kwik verhaal maar 1 klein onderdeel in de film is. Het is overduidelijk dat dat dorp en de Japanse regering het allemaal af wil dekken en niet wil dat er iemand achter kwam, ze hadden zelfs mensen in dienst die de hele dag fotograven etc op afstand hielden, politie agenten die mensen volgden, grote hekken overal om, het gegeven dat zelfs de Japanners zelf niks er van af wisten. Ze wilden de vangst in beeld brengen en naar buiten brengen daar doen ze de hele film moeite voor met hun speciale uitrusting, zodat ze het in beeld kunnen krijgen. Daar gaat 90% van de film over. En dat is gelukt.

    Het is een "traditie" van 1 klein dorpje waar iedereen het stil houd zodat andere mensen er niet achter komen wat er gebeurd. Zelfs "normale" Japanners wisten er niks vanaf, lijkt mij dat dat genoeg zegt. Het is geen nationale traditie, maar van een aantal mensen zodat ze er veel $$$ aan kunnen verdienen. Het is namelijk helemaal geen traditie, dit is niet iets wat vroeger ook al werd gedaan, maar pas toen ze veel $$$ kregen voor de dolfijnen. Zo kan ik zelf ook wel een "traditie" bedenken en het daar maar op schuiven, dit wordt puur en alleen om het $ gedaan en nergens anders om.

    Ze hebben aangetoond dat het geen traditie is. Wordt vanaf het begin al duidelijk gemaakt. Maar jij had liever een document gezien die laat zien dat het geen traditie is ipv dat je dat zelf uit de film opmaakt. Wat is jouw definitie van traditie dan? Volgens mij is het iets wat je volk al jaren en jaren doet, wat je voorouders in stand hebben gehouden en wordt doorgegevens van vader op zoon. Daar is hier helemaal geen sprake van, het zijn geen eskimo's die voor hun voedsel een paar zeehonden opeten. Dit is een massale slachting van 23.000 dolfijnen elk jaar door een handjevol mensen, puur en alleen om het $.

    Maar back on topic, dit is een film topic.
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2011
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    volgens mij hebben jullie beide wel een punt. Het kan helemaal geen kwaad om iets wat veel mensen niet weten (nl dat die lieve dolfijntjes daar gewoon keihard afgeslacht worden) aan het licht te brengen. Het is van de mens wel wat hypocriet om dat vervolgens zielig te vinden en vervolgens vanavond achter je stukje hamburger te kruipen (besides varkens zijn ook erg slim :+).

    Zelf hoef ik The Cove of Earthlings niet te zien, ik weet zelf ook wel dat het gruwelijk is en heb al een redelijk tijdje geleden genoeg motivatie gevonden in die gruwelijkheden gevonden om geen dode dieren/vlees meer te eten :)

    Anyways ben nog op zoek naar een leuke film voor vanavond. Aub geen slappe Hollywood-actie-film :+
     
  3. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Anything For Her

    LINK

    Vrouw wordt opgepakt wegens moord. De man kan dit niet meer aan samen met zijn zoontje. Hij bedenkt een plan om haar uit de gevangenis te halen.

    TOPPER !!!!!!!
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ah super, tijdje geleden dat ik een Franse film (titel is dan btw 'Pour Elle') heb gezien

    samen met deze:

    http://www.moviemeter.nl/film/7402

    worden dat mijn volgende 2 films
     
  5. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Dat hele Matrix 4/5, Futuristische Robin Hood, 5-miljoen dollar script verhaal enz. is inmiddels bevestigd als 100% fictief, interview / Q&A met Keanu Reeves heeft nooit plaatsgevonden.
     
  6. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Dat dus _O_

    Tyrant :):
     
  7. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    The Breakfast Club (John Hughes, 1985)

    [​IMG]

    Een groepje scholieren moet nakomen (een hele zaterdag) en is genoodzaakt om dat bij elkaar in één ruimte uit te zitten. De vijf karakters zijn echt totaal verschillend, en dat leidt tot frictie en botsingen.

    Erg leuk, klein, karaktergedreven filmpje :)

    http://www.imdb.com/title/tt0457655/
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2011
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.702
    Leuk Bevonden:
    17.917
    Wtf ik ken die hele discussie tussen Tyrant en Grave hierboven niet, maar het valt me altijd op dat die Aernhem altijd maar probeert mee te liften op een ander. Wat een triest ventje zeg. :emo:
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dit moet toch een grap zijn...

     
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.488
    Leuk Bevonden:
    5.091
    Zit je weer reacties uit te lokken, triest ventje :emo:

    @Hybrid: Ik hoop het niet, lijkt me een geniale film :lol:
     
  11. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    1 april in de bioscoop :)
     
  12. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.488
    Leuk Bevonden:
    5.091
    Ah, zegt genoeg :+
     
  13. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    WTF :lol:
     
  14. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Dat is bij mij dus ook zo. Lekker meelopen met een ander en zelf geen bal waar kunnen maken.


    Over de Matrix 4. Dat gerucht is alweer gedebunked. Keanu Reeves was niet aanwezig op die conventie dus ... neem het met een berg zout. Het zou wel fijn zijn. Vooral na het teleurstellende deel 2 en het oh-zo-slechte deel 3.
     
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.702
    Leuk Bevonden:
    17.917
  16. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Gister Inside Man gekeken. Echt een best goede film! Ik geef hem een 8,5/10.

    Leuk als je van films houd als Oceans Eleven, The Italian Job etc. Een meesterbrein die een bank probeert te overvallen.
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.264
    Leuk Bevonden:
    4.760
    2 en 3 waren niet zo slecht? :eek:
     
  18. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.488
    Leuk Bevonden:
    5.091
    2 was erg slecht, 3 viel wel wat mee maar haalde het lang niet bij deel 1.
     
  19. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vond 2 en 3 beiden slecht en overbodig. Vond deel 1 een perfect einde hebben, zo jammer!

    Bij 3 wilde ik na een half uur al de zaal uitlopen.
     
  20. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    in deel 2 zaten echt moeilijk vette scenes *)
    maar 2 en 3 waren eigenlijk meer een actiefilm .. vond ze wel prima entertainment leveren
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina