Zoals ik al zei. De punten die jij aantekent worden letterlijk in de film genoemd en uitgelegd. Als je de film had gezien had je dat geweten, of je hebt de helft van de film gemist. En het hoofddoel van de film is helemaal niet om aan te tonen dat er kwik in dolfijnen vlees zit, het hoofddoel is om bekendheid te krijgen over de dolfijnen slachting. Ik snap niet hoe je dat hebt kunnen missen als je de film gezien hebt aangezien dat hele kwik verhaal maar 1 klein onderdeel in de film is. Het is overduidelijk dat dat dorp en de Japanse regering het allemaal af wil dekken en niet wil dat er iemand achter kwam, ze hadden zelfs mensen in dienst die de hele dag fotograven etc op afstand hielden, politie agenten die mensen volgden, grote hekken overal om, het gegeven dat zelfs de Japanners zelf niks er van af wisten. Ze wilden de vangst in beeld brengen en naar buiten brengen daar doen ze de hele film moeite voor met hun speciale uitrusting, zodat ze het in beeld kunnen krijgen. Daar gaat 90% van de film over. En dat is gelukt.
Het is een "traditie" van 1 klein dorpje waar iedereen het stil houd zodat andere mensen er niet achter komen wat er gebeurd. Zelfs "normale" Japanners wisten er niks vanaf, lijkt mij dat dat genoeg zegt. Het is geen nationale traditie, maar van een aantal mensen zodat ze er veel $$$ aan kunnen verdienen. Het is namelijk helemaal geen traditie, dit is niet iets wat vroeger ook al werd gedaan, maar pas toen ze veel $$$ kregen voor de dolfijnen. Zo kan ik zelf ook wel een "traditie" bedenken en het daar maar op schuiven, dit wordt puur en alleen om het $ gedaan en nergens anders om.
Ze hebben aangetoond dat het geen traditie is. Wordt vanaf het begin al duidelijk gemaakt. Maar jij had liever een document gezien die laat zien dat het geen traditie is ipv dat je dat zelf uit de film opmaakt. Wat is jouw definitie van traditie dan? Volgens mij is het iets wat je volk al jaren en jaren doet, wat je voorouders in stand hebben gehouden en wordt doorgegevens van vader op zoon. Daar is hier helemaal geen sprake van, het zijn geen eskimo's die voor hun voedsel een paar zeehonden opeten. Dit is een massale slachting van 23.000 dolfijnen elk jaar door een handjevol mensen, puur en alleen om het $.
Maar back on topic, dit is een film topic.
Laatst bewerkt: 25 jan 2011