Xbox 360 aansluiten op oude tv?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Lizzy28, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizzy28

Lizzy28 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil voor de verjaardag van mijn zoon een Xbox 360 kopen maar zit me af te vragen of en hoe ik deze dan goed zou kunnen aansluiten op onze oude analoge tv. Het gaat om een Panasonic TX-25LK1C met maar 1 scartaansluiting die al in gebruik is genomen om de interactieve tv-ontvanger van KPN aan te sluiten. De DVD-speler is weer met zijn scart op de tweede scartaansluiting van de interactieve tv-ontvanger aangesloten.
    De specificaties van de aansluitingen op de tv zijn:
    AV-connector achterpaneel: AV1 - 21pinsaansluiting - Audio/Video in/uit, RGBingang, Q-Link.
    V-connector voorpaneel: Front AV - stereo RCA Audio Ingang, 1 x RCA Video ingang (witte, gele, rode en zwarte ingang).
    Kan ik hiervoor gewoon de meegeleverde AV-kabel van de Xbox 360 gebruiken? Krijg je dan wel redelijk goed beeld?
    Het duizelt me van alle kabel-mogelijkheden, snoertjes en termen.
    Daarnaast is deze tv 50 Herz. Is het dan wel mogelijk om de huidige games zoals Halo:Reach, Halo 3 ODST, Forza motorgame etc te spelen?
    Helaas heb ik vooralsnog geen budget om een nieuwe digitale HD-tv aan te schaffen (heb al lang moeten sparen om zoonlief de zo felbegeerde Xbox te kunnen geven) dus iedereen die deze wanhopige moeder van goed advies kan voorzien alvast bedankt:D

2. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    De kabel die bij de xbox 360 zit is een kabel met RCA-connector. Die heeft een twee audio uitgangen voor stereo en een composite video uitgang. Verder krijg je er een scart converter blokje bij om hem op een scart aan te sluiten.

Veel games van tegenwoordig vereisen 60Hz, waaronder de games die jij opnoemt. Hoe weet je zeker dat hij geen 60Hz ondersteund? Ik heb nog nooit gezien dat dat bij oudere tv's vermeld staat. Je kunt het alleen maar uitvinden door te testen.

Ik herinner me van vroeger mijn 13 jaar oude tv nog, die ondersteunde ook 60Hz. En dat is al een hele tijd geleden ;)

EDIT: er staat wel vaak 50Hz achter het voltage maar dat is de frequentie van de wisselstroom en dat heeft weinig met dit te maken. Die 60Hz gaat over de vernieuwing van het beeldscherm.

Laatst bewerkt: 24 jan 2011
  3. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    1 x RCA Video ingang (witte, gele, rode en zwarte ingang)

Die kan je het beste gebruiken!

4. Lizzy28

Lizzy28 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de snelle reacties! Als ik het dus goed begrijp kan ik de meegeleverde AV-kabel aansluiten op de RCA Video ingang? En hoef ik dus niet een andere speciale kabel aan te schaffen?
    Ik wilde de Xbox 360 250 gb online kopen (bundelvoordeel met Forza Motorsport 3 & Halo: ODST) dus kan niet even kijken welke kabel er exact bijgeleverd wordt. Het zou zo sneu zijn als zoon eindelijk zijn felbegeerde Xbox heeft en het ding kan niet correct worden aangesloten... Of het beeld is niet goed ofzo.
    Nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden? Kan je met een controller met meerdere spelers een spel spelen? Een tweede controller kan ik me even niet veroorloven. Zijn er nog andere accessoires waarvan jullie zeggen: die moet je er ook echt bij hebben? iets als een Play & Charge Kit ofzo?? Je ziet, ik heb echt geen verstand van spelcomputers;-) Ik hou me aanbevolen voor alle mogelijke tips en goede adviezen!

5. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Bij de Xbox 360 250 GB Slim zit standaard altijd een meegeleverde AV-kabel en deze kun je inderdaad aansluiten op de RCA-video ingang. Je hoeft dan ook geen speciale kabel aan te schaffen. :) De beeldkwaliteit is voor een oude tv met een AV-kabel optimaal (het ondersteund namelijk maar maximaal 480p) en als je geen HD gewent bent, dan is dit beeld gewoon prima.

Ik begrijp niet helemaal wat je precies bedoeld met het met meerdere spelers spellen van een spel met een controller. Als je bijvoorbeeld met 2 mensen tegelijkertijd hetzelfde spel wilt spelen, dan zul je toch echt een tweede controller nodig hebben.

Verder, een Play & Charge Kit is handig, want dan kun je gewoon verder gamen ook als de batterijen op zijn, je zult dan alleen tijdelijk even 'bedraad' moeten gamen, maar dat zou niet echt een probleem moeten zijn. Zonder Play & Charge Kit heb je gewoon losse batterijen nodig, om kosten en moeite te besparen zijn oplaadbare batterijen dan de beste keuze.

Tot slot nog dit, de meeste hedendaagse games ondersteunen alleen tv's met een beeldverversing van 60 Hz, niet alle oude tv's voldoen aan deze eis. Ik kon op Google niet vinden of jouw tv dit wel of niet ondersteund, maar in de meeste gevallen is dit gewoon wel het geval. Als het toch zo blijkt te zijn dat dit niet het geval is, dan zou ik op zoek gaan naar een nieuwe oude tv, volgens mij zijn die tegenwoordig zeer goedkoop tweedehands verkrijgbaar.

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt en veel succes ermee! ;)

P.S. Mocht je zoon nou meer spellen willen kopen, dan is http://www.budgetgaming.nl/ een handige site om voordelig games te kopen. De site zelf verkoopt geen games, maar het is een prijsvergelijkingssite die de prijzen in zowel binnen- als buitenland vergelijkt. Daar valt soms toch behoorlijk nog wat geld mee te besparen, dus doe er je voordeel mee zou ik zeggen. :)

Laatst bewerkt: 24 jan 2011
  6. Lizzy28

Lizzy28 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dank voor de reacties! Dus als je met zeg twee personen een game speelt heb je twee controllers nodig. Maar je kan die ene controller toch ook even doorgeven aan je medespeler? Een extra controller is toch ook weer zo'n 45 Euro...
    Over die batterijen: ik heb hier een universele snellader liggen en 8 Duracell 2650 namh oplaadbare batterijen. Kan ik toch ook gebruiken? Punt is dat mijn budget echt beperkt is dus het moet even back to basics totdat er meer geld gespaard is.
    Zoon zal meest alleen spelen en soms met een vriendje. En hij mag max. een uur per dag gamen als het aan mij ligt (als het aan hem ligt zou hij niks anders doen naast school en voetbal dan gamen maar daar steekt deze liefhebbende doch strenge moeder een stokje voor;-) Hij wordt 10 jaar, is gek op computergames maar heeft alles al uitgespeeld tot het hoogste level, ook de games voor 16 jaar en ouder. En ja, die mag hij van mij ook spelen omdat hij totaal niet wakker ligt van bloed, geweld en meer van dat soort zaken. Hij wil gamedesigner worden en interesseert zich vooral voor goeie special effecten en hoe die gemaakt worden. Hij gaat na de zomer al naar de middelbare school dus hij is zijn leeftijd behoorlijk vooruit en dus vindt hij veel games en films voor zijn leeftijd en daaromtrent erg kinderachtig en onbenullig.
    Anyway, nogmaals bedankt. Ik denk dat ik het voor nu het beste kan houden bij de aanschaf van de Xbox 360 250 gb in combinatie met de twee spellen en een controller. Kan hij zijn hart voor de komende tijd aan ophalen hoop ik;-)

7. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Lizzy,

Je kan natuurlijk omstebeurt spelen, dan heb je maar één controller nodig. Maar het is leuker als het tegelijk kan, en dan moet je bij ongeveer alle spellen een tweede controller hebben.

Forza 3 moet écht op 60Hz gespeeld worden, anders is het zwart/wit of start het spel helemaal niet op. Halo: ODST heeft geen problemen met een 50Hz televisie.

Over de batterijen: Je kan gewoon oplaadbare batterijen gebruiken hoor, ik heb zelfs liever oplaadbare batterijen dan die battery packs van de Xbox360. Die zogenaamde battery packs zijn namelijk niks anders dan 2 oplaadbare batterijen in een hulsje gestopt, maar dan mindere kwaliteit en vermogen dan die Duracell die je nu al hebt.

Om het budget te beperken zou je nog een tweedehands controller kunnen kopen, hier op de Bazar. Bijvoorbeeld deze of deze. Op de bazar zou je in de toekomst ook andere games kunnen kopen voor een klein prijsje. Een console tweedehands kopen zou ik niet aanraden, omdat je dan (in de meeste gevallen) geen garantie meer hebt.

8. Lizzy28

Lizzy28 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dank je Lenny-t! Goede tip van de Bazar; had nog niet gezien dat je hier op het forum ook spullen te koop kon aanbieden. Ga ik idd toch maar achter een tweede controller aan. Zo voorkom ik hopelijk ook dat die jongens elkaar de hersens inslaan om het spel te mogen spelen;-) Of misschien neem ik hetzelf wel op tegen zoonlief;-)
    Kan je Halo: Reach ook op een 50Hz tv spelen? Dat spel zou zoon nl. het liefste willen hebben.
    Uiterlijk morgen ga ik eea bestellen zodat ik het binnen hebben op zoon zijn verjaardag. Spannend hoor!
    Meer reacties, tips en adviezen zijn uiteraard welkom!!

9. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Voor Halo: Reach heb je 60 Hz nodig. Maar zeer waarschijnlijk ondersteund jouw tv dat wel.

10. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Ik geloof dat 50 Hz voornamelijk voor de 'oudere' televisies in Amerika geld. Naast dat de XBox en games region locked zijn, zou je dus (om Amerikaanse games te spelen) ook een Amerikaans televisie toestel aan moeten schaffen.

Nederlandse televisies en Nederlandse XBoxen ondersteunen allebei wel 50 Hz, al betwijfel ik het of dit het geval is, dus dit zou geen probleem moeten zijn.

11. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Hoe komen jullie er bij dat de meeste games 60hz vereisen? Er zijn nauwelijk games die dit eisen, minder dan 10 schat ik.
    Gears of War e Halo zijn 60hz, maar verder niet zoveel hoor.

12. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Dat zeggen 'wij' toch niet? 'Wij' hebben het alleen maar over Forza en Halo.

13. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Je hebt gelijk ;) maar ik las

Veel games van tegenwoordig vereisen 60Hz (xboxlol)

en Tot slot nog dit, de meeste hedendaagse games ondersteunen alleen tv's met een beeldverversing van 60 Hz

en dat werd niet weersproken, zodoende

14. Lizzy28

Lizzy28 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou jongens, keep your fingers crossed: ik heb net de Xbox 360 Slim 250 GB + Forza 3 & Halo 3: ODST besteld zodat zoon hem op zijn verjaardag in ontvangst kan nemen! Spannend hoor! Hopelijk werkt de standaard (composiet A/V) aansluiting goed en werkt alles zoals het moet werken;-) Wat zal zoon ongelooflijk blij zijn!!
    Later koop ik er dan nog wel een tweede controller bij; hetzij gedraad hetzij draadloos. Eerst weer even sparen...
    Dank jullie wel voor jullie adviezen! Als ik of zoon vragen en/of problemen heb weet ik het forum weer te vinden;-)

15. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Laat je wel ff weten of het inderdaad is gelukt! (en hoe verrast je zoon was!)

Mocht je weer wat gespaard hebben, dan kan je altijd kijken naar een 24 inch lcd monitor. Dan heb je ook nog HD gaming en dat is echt geweldig. Zorg dan dat de reso 1920x1080 is.

Laatst bewerkt: 27 jan 2011
  16. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Goed om te horen! Omdat je vragen nu beantwoord zijn gooi ik dit topic dicht. Mocht je in de toekomst vragen of problemen hebben, probeer het dan in een van de centrale threads.

Veel plezier met de aankoop!

-Closed

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina