Laptop Advies [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
  2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ook hier: wacht nog even met het kopen van een nieuwe laptop, de nieuwe generatie Intel processors is net gelanceerd en moet dus nog goed beschikbaar komen. Dit gaat wel over de high end i7 processors, de mid-range i5 en i3 komen in maart/april, maar prijs/prestatiegewijs is het misschien wel goed om ook daar nog even op te wachten.

En Windows XP? Windows 7 is zoveel fijner als je eenmaal over bent ;).

Oja kijk ook even dit:

[yt]m3CeI8pyPkY[/yt]

3. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Is dit een aardige laptop?

HP G62-b60sd ?

Download af en toe een album en film. Zit voor de rest alleen op internet en gooi m'n vakantie filmpjes er op.

4. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    En of die films in 1080p zijn of niet en hoe het geluid is maakt verder niet uit?

Want in dat geval is elke laptop wel geschikt voor jouw gebruik :+

5. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Nee als die films maar lang duren. :+

Ik vraag me af waarom deze laptop zo goedkoop is tegen over andere laptops. Deze kost 500 euro.8) Heb totaal geen verstand van laptops en kijk alleen naar de HDD en werkgeheugen. :+

6. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    HP is nooit echt duur en de processor is niet heel denderend, dus dat scheelt wel in de kosten. Ook is de kaart redelijke gedateerd, ik denk dat je de Sims 3 op high of zelfs medium daar niet eens mee trekt. HDD en werkgeheugen zijn dan wel weer oké :+

Wat is je prijsklasse btw?

7. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    500-600. Ik heb afgelopen 3 jaar ieder jaar een nieuwe laptop gekocht. Ik kan echt nooit met die dingen omgaan. Ben ook gister op me laptop gaan staan. :p Maar als er nog een beter alternatief is.. 500 GB HDD ga ik nooit vol krijgen. Maar 4gb werkgeheugen is wel handig.

8. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Kan je dan niet beter een laptop kopen die tegen een stootje kan ? :+

Oud voorbeeld:
    [yt]<object width="640" height="390"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/P8zaP_cIC1k&hl=en_US&feature=player_embedded&version=3"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/P8zaP_cIC1k&hl=en_US&feature=player_embedded&version=3" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="390"></embed></object>[/yt]

9. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er ook goed uit inderdaad Lenny, maar ik heb toch maar voor de HP gekozen. :+

10. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Voor 500-600 euro elk jaar een laptop kopen is echt zonde. Dan kan je beter één keer in de 3-4 jaar 1000+ uitgeven ervoor, dat doe ik ook en met de vorige heb ik ook ruim 3 jaar gedaan. Zo lastig is het niet lijkt me om een beetje normaal met een laptop om te gaan.

11. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Ik doe nu al 3 jaar met mijn laptop, ding kostte 500 euro en het is bovendien ook nog een Acer! :+
    Behalve dat ik de shift toets kwijt ben is ie nog helemaal heel, scherm piepte wel een jaar geleden, maar dat doet die ook niet meer.
    Overigens ook een stuk of 50 keer op de grond gevallen.

Wil alleen altijd meer als het om PC's/laptop gaat.

@Fergie

Jij koopt wel érg snel een laptop, moet je echt niet doen imo.

Laatst bewerkt: 17 jan 2011
  12. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Tja voor mij is het dus erg moeilijk. Ik neem hem ook altijd overal naar toe en ik heb ook geen echt bureau thuis waar ik hem op zet. Maar heb op het moment ook niet veel geld om uit te geven en heb hem op het moment erg nodig.

13. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Nou ja, als je er na een jaar bovenop gaat staan is 1000 euro wel duur elke keer 8)
    Oh en PS: Die HP is zo goedkoop om de processor, die stelt maar weinig voor. Trouwens, je krijgt veel meer voor je 500 euro als je ff gaat zoeken, maar nu is het al te laat.

Ik zou zeggen: annuleren dat ding en deze scoren: http://tweakers.net/pricewatch/267944/asus-k52f-sx182v.html
    Die haalt die HP 3x in qua prestaties, aangezien je de videokaart nauwelijks gaat gebruiken gaat het hier puur om processorkracht.

14. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    In jou geval is zoiets misschien een optie 8)

Hang hem achter een auto, gooi er een emmer water overheen, er zal niks gebeuren.

Je betaald alleen een vermogen voor zon ding denk ik, en hij is vrij zwaar voor school :+

15. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Kent iemand een goede sleeve voor een 14" laptop?

16. JeePee

JeePee Guest

What do you guys think:

In een Sony Vaio E serie. Kost 1.069,- Als ik 'm met een 1080p scherm neem kost is 1.169.-
    Andere merken die ook zo'n pakket hebben voor een betere prijs toevallig?

En komen er binnenkort misschien nieuwe technieken uit, waardoor het slim is om ff te wachten? Of gewoon nou halen?

Laatst bewerkt door een moderator: 29 jan 2011
  17. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand die mij even snel helpen kan?

Ik kwam deze laptop tegen op BCC.nl voor een zeer aantrekkelijke prijs.
    Ik kan er helaas niet achter komen wat voor videokaart erin zit, Iemand die het weet? (Edit: Volgens Informatique is het een ATI Mobility Radeon HD5470 - 512MB, Klopt dat?)
    Ook vroeg ik mij af of dit een goede keuze zou zijn,
    Hij zal deze gaan vervangen dus ik gok dat ik er wel op vooruit ga?

De Laptop is bedoelt voor algemeen gebruik en zal naast mijn Desktop gebruikt worden. (Het zal dus een tweede systeem zijn voor als ik ziek in bed lig, beneden zit of ergens heen moet.)
    Reden voor vervanging van mijn HP is Simpel, Het is duidelijk dat die niet voor Windows Vista en mijn gebruik gemaakt is.
    Niet alleen is hij af en toe wat traag, Hij word ook behoorlijk warm ongeacht de ondergrond waarop hij staat.
    De hardeschijf is mij ook te klein.
    Allemaal kleine dingetjes die het er toe maken dat ik iets anders wil, En wederom mag dit niet teveel kosten omdat het een tweede systeem betreft.

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Sato.

Laatst bewerkt: 29 jan 2011
  18. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    De Dell XPS 15 heeft ook die prijs maar een veel beter scherm, betere boxen en een betere kaart en waarschijnlijk komt daarvan volgende maand de nieuwe serie met Sandy Bridge. Hierdoor levert de i7 veel betere prestaties af en ook is hij zuiniger waardoor de accu langer meegaat, als je een i7 neemt kan je nu sowieso nog even beter wachten.

19. JeePee

JeePee Guest

Heb ik ook al een tijdje naar zitten kijken. Alleen vind ik de XPS 15 in de eerste plaatst echt ontzettend lelijk. Daarnaast maakt speaker kwaliteit voor mij niet uit (thuis 5.1 en elders in-ears). Over het scherm kan ik niet oordelen natuurlijk. Had wel gelezen dat die B+RGLED schermen bijzonder mooi zijn, maar zou zo'n Full HD display van Sony nou echt lelijk zijn? Over de kaart heb ik wat vergelijkingen gelezen, maar heel veel verschil zit er niet tussen de 5650 en de 420M. Games speel ik niet, en voor 3D modelling zijn ze beide wel oke.

Daarnaast vind ik dat je bij Dell tegenwoordig opgelicht wordt waar je bij staat. 180,- euro erbij voor 2 gb extra ram? Come on man, zo'n reepje kost net 50 euro. Plus de Dell heeft 500 GB waarvan ik er 300 niet gebruik waarschijnlijk. Waar is de tijd dat je bij Dell ongeveer alles kon samenstellen? De mogelijkheden zijn erg klein tegenwoordig, zeker vergeleken met de keuze bij andere. Had 3 Dell's op het oog, maar alle 3 missen ze iets wat bij bijvoorbeeld Sony gewoon aangevinkt kan worden (betere videokaart, andere processor, kleinere HDD bijv.)

Thanks voor de tip met het wachten op de sandybridge trouwens. Al weet ik niet hoe lang mijn huidige Dell nog heeft :9

20. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Als je de i7 neemt dan heb je trouwens de 435M en ik heb gewoon 4GB ram genomen zodat ik het zelf naar 8 kon gooien aangezien dit heel simpel is te doen, Dell vraagt daar inderdaad veel te veel voor.

Maar als je de Dell niets vind dan kan je alsnog het beste even wachten, dus hopelijk trekt je laptop dat nog :+ Zodra de nieuwe processoren in de laptops worden gegooid, wat niet heel lang meer zal duren, komen er tegelijkertijd ook weer aardig wat nieuwe modellen uit van de meeste merken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina