De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Calibraties verschillen per tv! Het overnemen is totaal nutteloos omdat iedere tv zijn eigen afwijking heeft en je dus de beeldkwaliteit daarmee verknoeit.
     
  2. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Ok, dat wist ik niet! Heb de tv dus ook maar weer gewoon op Standaard gezet en dat beeld vind ik in principe prima en mooi genoeg. Is calibratie dan nog nodig? Is het verplicht? En hoe calibreer ik mijn tv dan goed?
     
  3. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Standaard/Film is het beste inderdaad, dynamisch ten alle tijden vermijden. Maar een tip is om de Scherpte omlaag te brengen naar 10 (of 10% natuurlijk), want een Full HD is al scherp van zichzelf (duh :+) en als je de Scherpte op 100 zet zul je zien dat er van die onnatuurlijke kartelranden ontstaan rondom lichamen bijvoorbeeld. En dit ziet er niet uit natuurlijk.
    Als je hem op 0 zet is het beeld een beetje blurry, dus 10 is een goede waarde.
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De CI+ module kan je in de winkel kopen en de losse decoder zet je op Martkplaats.
    De prijs voor een CI+ module ligt in de winkel tussen de €59 en €79.
    Een smartcard heb je niet nodig want je kan gewoon de oude blijven gebruikten.
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Eh, niks is verplicht ;) maar pas als je tv goed staat afgesteld, weet je wat je hebt gemist. Bovendien is t zonde van het geld wat de tv heeft gekost, als je t beeld niet goed afstelt.

    Stel je voor dat je de helderheid te laag hebt staan. Die regelt de zwartweergave. Als die te laag staat, dan toont de tv alles wat donkergrijs zou moeten zijn als zwart. Dus een zwarte jas met donkergrijze randen zie jij als een gehele zwarte jas.
    Daar merk je tijdens het kijken niets van want je weet niet beter, totdat je later ziet hoe t eruit had moeten zien.

    Bij bijna iedere consument staat de tv veels te fel en zijn de kleuren belachelijk overdreven. Ook staat de scherpte bijna altijd veels te hoog.

    Heel goedkope manier om je tv af te stellen: op de dvd's van Pixar en Star Wars staan bij de extra's een calibratieprogramma. Daar kan je t beeld mooi mee afstellen.
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Welke componentkabel kan ik het beste aanschaffen voor mijn Xbox 360 Slim en een HD-Ready tv? Ik heb geen verstand van kabels en bij allekabels.nl hebben ze zoveel. :+
     
  7. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Volgens mij kan je het beste gewoon de officiele componentkabel van microsoft kopen. Aangezien je hem in een speciale aansluiting op de xbox moet doen;)
     
  8. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Zat er standaard geen compo kabel bij de Slim dan?
    (Heb eventueel nog een Monster compo kabel met optische kabel voor weinig, mocht je interesse hebben. ;))
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Bij de slim zitten alleen SD kabels tegenwoordig :{
    Maar eh je kan toch de kabels van je oude doos gebruiken Willem?
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Is dat zo? Werken andere kabels niet? Iemand?

    Als een kabel voor 2 piek bij allekabels.nl goed is, denk ik niet dat ik Monster moet hebben. Maar ik zal het onthouden. ;)

    Nee, die heb ik verkocht! Me zus d'r studentenhuis wilde de console + controllers overnemen voor een goede prijs, dus die is vandaag de deur uitgegaan.
     
  11. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Je zit uiteraard wel met de aansluiting van je Xbox natuurlijk.
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ja je moet echt een component kabel voor de 360 kopen, anders werkt het natuurlijk niet ;).
    Kan natuurlijk wel een third party merk, hoeft niet persé MS te zijn.
     
  13. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Mijn oog is gevallen op de Samsung PS50C550, bij plasma-discounter €699. Ze hebben ook de Samsung PS50C530, die is €40 goedkoper. Wat is nu het verschil tussen beide? Kan het zo snel niet ontdekken...

    Ook staat er bij de beoordelingen van bezoekers dat de Samsung PS50C550 1080i is en niet 1080p. Volgens mij klopt dit niet, want overal waar ik info zoek over de plasma zie ik dat hij 1080p is...

    Mochten jullie overigens andere aanraders hebben, dan hoor ik het graag. In dezelfde prijsklasse (met een spanner van €100) en het liefst plasma...
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2011
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    volgens Samsung is hij 1080p
    http://www.samsung.com/nl/consumer/.../PS50C550G1WXXC/index.idx?pagetype=prd_detail

    enige verschil wat ik aan features zie met de 530 is Allshare, maar je kan even uitzoeken of de 550 een nieuwer paneel heeft aangezien hij iets nieuwer is.

    ik heb zelf de 42 inch uitvoering van deze

    http://www.plasma-discounter.nl/plasma-tv/panasonic-plasma-tv/panasonic-tx-p50s20-art-116430.htm

    in 50' is hij 200 euro duurder dan die Samsung maar ik denk ook niet dat je veel andere plasma's van dat formaat in die prijsklasse gaat vinden

    Panasonic heeft ook deze nog

    http://www.plasma-discounter.nl/plasma-tv/panasonic-plasma-tv/panasonic-tx-p50s20-art-116430.htm

    maar kan daar niet zoveel reviews over vinden, weet eigenlijk ook niet of die C2 serie wel zo goed is als de S serie

    edit:// laat maar , die laatste is HD-Ready en ik denk dat je op dat formaat absoluut voor Full-HD moet gaan
     
  15. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Oke. Voor dat formaat wil ik inderdaad wel Full-HD. De Samsung lijkt me een mooie televisie, ook voor een redelijke prijs moet ik zeggen.

    Iemand ervaring mee toevallig? Of met Samsung plasma? Dacht eerst dat Panasonic namelijk de beste plasma's had, maar lees over Samsungs ook veel goeds!

    Edit: Hmm, bij bol.com is hij nog wat goedkoper :)

    Edit 2: Hmm, of toch LED... Samsung UE40C6000

    Edt 3: Hmm, 50 inch is veel te groot voor in mijn woonkamer... Heb nu 32 inch, 42 lijkt me groot zat. Wat is dan de beste plasma?
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2011
  16. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je nog anderhalve maand kan wachten zijn de nieuwe modellen van Panasonic en misschien ook Samsung al leverbaar. De prijs blijft vaak gelijk aan de huidige prijs, maar met betere panelen.
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Deze dus. Let op t xbox av stuk

    [​IMG]
     
  18. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Zal dat veel verschillen dan? High-End modellen zijn me toch te duur...
     
  19. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    De G30 zal bijvoorbeeld niet veel duurder zijn dan de G20 nu. Ook de S serie niet.
     
  20. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    @Peter_Aragorn

    Hey,

    Ik heb toevallig 3 weken geleden de Samsung PS50C550 gekocht en tot nu toe erg tevreden mee.
    Super mooi beeld,gekocht bij de Mediamarkt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina