Ik wou me er niet mee bemoeien met de hoop dat er toch wel iets aan gedaan zou worden.. Wordt er eigenlijk wel iets aan gedaan? het is nu echt elke dag zo en zelfs om het kwartier..
Ik zal Jorrit morgen een uitgebreide mail sturen met daarin alle foutmeldingen en overige problemen waarmee het forum de laatste tijd heeft te maken. Mirik gaf al aan dat Jorrit er wel graag goed naar wil kijken maar simpelweg erg weinig tijd heeft op het moment.
Maar dat is gewoon het gekke ook vind ik, het ene moment (zoals nu in mijn geval) is hij lightning fast en het andere moment kun je weer een halve minuut wachten op een pagina. En het heeft dus ook nog eens niks met drukte ofzo te maken, want dat hij zo langzaam is kan ook net zo goed om 03:00 voorkomen.
Het klopt dat het het ene moment meevalt maar de laatste 3 dagen is het haast niet te doen. Ik was gister vanaf een uur of 12 online en ik heb in 3 uur tijd misschien 2 posts kunnen maken en editten, ik kwam er simpelweg niet doorheen. In het begin waren er af en toe wel slowdowns maar het gaat nu vaker fout dan goed. Daarom zal ik proberen om alles zo goed mogelijk te beschrijven voor Jorrit zodat het voor hem ook gelijk wat duidelijker is.
Goed dat ernaar gekeken word, maar het is obviously niet genoeg. De problemen doen zich onderhand al maanden voor. Kennelijk is alleen Jorrit erop zetten niet genoeg. Laat er dan iemand, al is het maar tijdelijk, bijkomen om naar deze problemen te fixen zeg... Het laden van deze pagina duurde weer gewoon 4min.
Volgens mij lopen er zat ICT'ers rond hier op het forum. Daarnaast hoeft het niet iemand van hier te zijn. Dan kost het maar wat, maar oa. daarvoor knal je adverts op de site lijkt me.
Het lijkt een database probleem. Dat verklaart ook het trage/snelle gedrag van het forum. Maar Jorrit weet dit natuurlijk veel beter.
Ja hij kijkt er ook echt wel naar hoor. Laatst was hij ook weer bezig met een "lange topicnamen probleem" o.i.d.
WTF ik kreeg net de meest weirde melding. Wilde naar een topic/forumdeel gaan, en opeens werd scherm donker en kwam er een pop-up, in de trend van: "Er is onderhoud aan het forum en daarom moet je nu inloggen." Heb dat niet gedaan, gewoon Annuleren gedrukt. Kreeg toen een soort 404-melding (soort van, iets dat er op lijkt) en kon daarna gewoon weer naar hier. Heb geen screencap gemaakt.
Had hetzelfde toen ik naar GM-forum en Nintendo-forumdeel wilde. Toen ik uit wou loggen, zelfde melding. Ook maar geannuleerd.