Apple / Mac [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 27 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
  2. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Leuke iBood vandaag... SSD van 180GB voor €249...

3. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    @Rivanov

Is het makkelijk om een SSD in te bouwen in een nieuwe iMac 27'' Quadcore ?

De aanbieding van ibood is namelijk wel aantrekkelijk.

4. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    De iMac moet volledig opengehaald worden en je hebt speciale tools nodig. Dus niet voor iedereen te doen.

5. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Oke mooi zo, misschien een dezer dagen COD, Bioshock of Borderlands proberen.
    Heb jij verder nog spellen via de App Store gekocht, of heb je aanraders?

6. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik vraag me af, zijn die spellen wel fatsoenlijk op elke macbook te spelen ( ook op een instapmodel )

7. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Waarom zou dat niet kunnen? Mijn Macbook Pro speelt makkelijk alle spellen af.

8. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Heb je misschien meer info ? Dat van het openhalen en speciale tools weet ik namelijk al.

Weet je toevallig een servicepoint die niet Apple-prijzen vragen voor dit soort dingen ?

9. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Ik heb de nieuwe Air met 4GB Ram en 128GB SSD en een tijdje terug speelde iemand COD 4 daarop en dat ging gewoon goed en vloeiend. Het zijn nu ook weer niet de nieuwste games dus dat scheelt wel.

10. frankx

frankx The Old Guy

Leuk Bevonden:
    21
    Zijn er mensen die ervaring hebben om DLNA fatsoenlijk te laten werken op een Mac.

ff uitleggen misschien. Ik heb een Sony Bravia TV die DNLA ondersteund en is aangesloten op mijn Airport extreme. "Vroeger" kon ik met windows daar rechtstreeks foto's /films heensturen (omdat de TV DNLA heeft).

Op een MAC krijg ik het alleen werkend via Vuze, of via parallels en dan met windows. Beide zaken (en zeker de laatste) is nou niet echt top.

Maar kan het ook direct via Osx?

11. frankx

frankx The Old Guy

Leuk Bevonden:
    21
    hmm de ene vraag is nog niet beantwoord of ik stel de volgende al :)

Ik film met mijn avchd camera op 720P. Dit kan ik prima importeren en verwerken in Imovie 11.

MAAR als ik dat met idvd op dvd ga zetten is de kwaliteit echt slecht. het lijkst wel 480P of slechter en de compressie is erg (te) hoog.

Is er een manier dat ik ook HD kan branden op DVD (incl menu's die in in imovie maak)

12. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Uhm als data wegschrijven, dus niet naar dvd formaat (mpeg2) want ja dat is altijd SD en lagere kwaliteit.

Waar wil je het op afspelen?

13. frankx

frankx The Old Guy

Leuk Bevonden:
    21
    Ik wil het afspelen op mijn blue-ray speler. Maar helaas kan ik geen blue-ray branden met mijn Imac. Dus eigenlijk zou ik HD dvd willen afsprelen via normale dubbelzijdige dvd's. (die ik wel kan schrijven)

Op zich zou dit moeten kunnen. Waar ik me het meest aan erger is dat de opnames die ik maak met mijn nieuwe camera (HD) er op dvd slechter uitzien dan mijn vorige camera (DV camera). Wanneer ik het afspeel in Imovie full screen ziet het er perfect uit.
    In Imovie is het dus HD (zie ik ook aan het icoontje) maar zodra ik het op dvd wil zetten (met menu's etc) gaat de kwaliteit ernstig achteruit.

14. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    iDVD kan niet met HD overweg, aangezien HD niet op een DVD kan. Hiervoor moet je uitwijken naar Compressor van Final Cut.

15. frankx

frankx The Old Guy

Leuk Bevonden:
    21
    Dit wil dus zeggen dat ik er bijna niet aan ontkom om Final Cut studio te gaan gebruiken.... De Express versie heeft nml geen burn functie en bij de studio versie zit de compressor en de dvd studio pro.......
    Wordt wel erg dure oplossing dan.

Ik heb ook geprobeerd om met Toast te branden maar dat geeft dezelfde slechte resultaten. Enige optie die ik nog kan doen is om via Toast een AVCHD disc te maken. Helaas beperk ik me dan tot bepaald DVD spelers die dit ondersteunen en kan een "eenvoudige" speler dus hiermee niet overweg.

16. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    HD op DVD gaat sowieso niet lukken. Dat levert sowieso SD kwaliteit op.

17. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Even een 'fotoshoot' gedaan van de MacBook Air 11" hier op de zaak. :+

18. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Zo'n Macbook Air, is dat nou echt handiger dan een normaal laptop formaat? Want ik kan me niet echt voorstellen dat het feit dat dat ding een halve centimeter dik is ineens ervoor zorgt dat hij super fijn werkt ofzo.:+

19. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Ik heb de 13,3" inch Air en ik vind het echt een genot om mee te werken. Een jaar terug had ik een 18,4" (8)) laptop en die destijds aan m'n pa gegeven maar de Air is gewoon über.

En niemand zegt toch dat omdat hij nu minder dan 1,5kg weegt hij nu ineens fijner werkt dan een Macbook van 3kg? :9

20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Heb je hem ergens opgezet? Het lijkt nu echt alsof hij 1 cm in de lucht zweeft.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina