De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RaVe^

    RaVe^ Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    19
    Hey Peter,

    Ik beschik al een half jaartje nu over de PS50C530, afgezien enkele kleine dingen (Allshare) is het precies dezelfde tv als de C550. De C530 heeft een rode gloed over de zwarte hoogglans in vooral de standaard, zoals je wel vaker ziet bij Samsung. Ik vind het erg mooi maar dat is natuurlijk persoonlijk. De C550 is helemaal effen zwart en heeft geen tinten in de hoogglans. Verder is het een super televisie met erg mooi en zuiver beeld. Deze toentertijd gekocht na uitgebreid vergelijk met modellen van Pioneer, LG en Panasonic. Destijds beste prijs/kwaliteit verhouding voor mij.
     
  2. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    @ beide: Ja heb de C550 vandaag bij de MediaMarkt in Hengelo bekeken. Erg mooie televisie die heel mooi beeld geeft. Hij is alleen wel errug groot moet ik zeggen... Ik denk iets te groot voor mijn woonkamertje...

    Wat is jullie kijkafstand ongeveer??
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2011
  3. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    De mijne ongeveer 2,7 a 3 meter.
    Bij een Full HD moet je namelijk ook niet te ver van het scherm zitten.
    Nu weet ik niet wat jou kijkafstand is.

    Moet wel zeggen dat ik snel gewend was aan het grote formaat. ;)
     
  4. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Net zoiets denk ik. 2 a 2,5 meter... Hmm even een nachtje over slapen...
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Als je een kleinere koopt denk je na een week had ik maar 50" gekocht. Dus koop maar meteen die 50" :p
     
  6. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja die kans bestaat inderdaad. Nog even laten bezinken denk ik... En mijn vriendin overhalen. Voor het bedrag, €675 bij Bol, is die Samsung volgens mij een geweldige televisie! Hoe zijn de ervaring met zonlicht enzo?! Gaat om de Samsung PS50C550 dus...

    Wat zijn overigens de afmetingen van de voet. Zodat ik een nieuwe meubel kan kopen :)
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2011
  7. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Sja als je huiskamer praktisch altijd gevuld is met zonlicht dan kan je beter LCD nemen ipv Plasma. Vanwege UV licht zie je namelijk de phosphor laag en zullen zwartwaarden extreem grijs ogen. Sommige Plasma TV's hebben dit niet wanneer er sprake is van een bonded filter (Samsung C7000/7700, Panasonic G20/V20/VT20 en Pioneer LX/KRP) dan wordt de phosphor laag namelijk enigzins gemaskeerd.

    Kijk je dus veel overdag in een zonovergoten huiskamer neem dan LCD. Kijk je veel 's avonds of gebruik je relatief veel zonnenwering neem dan Plasma.
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2011
  8. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou dat is ook weer niet het geval hoor. Ik vroeg het me gewoon een beetje af... Maar de Samsung heeft een lichtsensor die bepaalt hoe fel het scherm moet zijn... Komt wel goed denk ik.

    Iemand die weet hoe groot de voet is?!
     
  9. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Bedankt voor de tip! Zal er vanavond eens naar kijken en evt aanpassen

    Heb er online een besteld voor 50 euro incl verzendkosten! En idd zonder smartcard! Zal oude receiver dan idd maar op Marktplaats gooien. Wat is een beetje redelijke prijs dat ik daar voor kan vragen?

    Je hebt gelijk ja. Maar eens kijken waar ik goedkoop zo'n Pixar dvd kan kopen, zodat ik iig een beetje kan calibreren! Bedankt voor de tip!
     
  10. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Ik heb altijd LCD gehad,maar moet zeggen dat ik de kleuren van plasma vele mooier mooier vind (persoonlijk misschien)

    De maat van de voet kan ik later nog wel even opmeten,heb zelf de tv opgehangen met een muurbeugel van het merk vogel,s.
     
  11. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Zou je dat even op willen meten?? En hoe zit het met zonlicht op het scherm? Veel last van als er wat zon op komt?!

    Of toch de Panasonic TX-P42S20... Neig meer naar de Samsung overigens
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2011
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb een 2e hands Monster Xbox 360 Composiet kabel op de kop kunnen tikken. Nu weet ik alleen niet hoe ik hem moet aansluiten. :+
    Er zitten dus vijf tulpen aan, maar ik kreeg er ook een apart kabeltje bij dat ik op de houder van de vijf kabeltjes + tulpen kan aansluiten. Heb ik die nog nodig?
    En op welke ingangen moeten de kabeltjes? Ik heb een JCV met aan de zijkant van boven een gele, rode en blauwe ingang. Van onder zitten drie rode, twee witte en één groene en één gele ingang.
    Net zitten kloten, maar elke keer klopt het niet. Sowieso geen geluid, soms wat brommen van de tv, en meestal zwart-wit beeld of met een heel klein beetje kleur.
     
  13. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Dat 'extra' kabeltje, is voor je optische kabel.
    Dus naast de stekker van de Xbox erin, optische kabel daarin.
    Uiteinde optische kabel in je surround systeem, als je die hebt.

    Overige kabels, die tulpjes, achterin je TV drukken op de juiste kleur.
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb geen surround systeem, dus die optische kabel heb ik niet nodig? Wat betreft de kleurtjes, dat is het probleem. Ik heb rood-wit en blauw-wit, en rood-geel, blauw-geel en groen-geel. Weet niet welke dus bij welke hoort.
     
  15. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Rood/wit is voor geluid. Rood Groen Blauw is component video. Geel moet je niet gebruiken.
     
  16. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Dan kom ik er nog niet helemaal uit. Dit is wat ik heb:

    [​IMG]

    Je ziet dat de nummers 1 t/m 3 een kleur + geel zijn, en dat nummers 4 en 5 kleur + wit zijn. Boven is de SD-aansluiting, onder is de HD-aansluiting. Kan zijn dat ik blauw en groen omgewisseld heb, maar zo is het volgens mij.
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Heb mijn Monsterkabel uit mn kast gevist, maar ik heb er eentje met enkel de 3 beeldtulpjes. De kleuren zijn slecht aangegeven, omdat alledrie een gele band bevatten.
    Daarop staat in gekleurde letters de goede kleur
    Groen Y
    Blauw CB
    Rood CR

    Die 2 tulpjes voor stereo geluid heb ik zelf niet, maar ik verwacht dat daar geen letters op staan zoals hierboven, hooguit L en R

    Heb nog ff je post gelezen dus zo moet die worden.
    Geluid
    -Roodwit
    -Blauwwit

    BEELD
    -Geel groen
    - Geel blauw
    - Geel rood

    Zet je tv op de componenteningang en start je xbox op. Zet de xbox bij settings op 720p en....ohhhhhhhh wat mooi :) ;)
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2011
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Zal er zometeen naar kijken! Hoe ik de console in moet stellen dat weet ik wel. ;) Ben het HD gamen gewend hoor, maar ben overgestapt op de Slim en daar zit alleen een SD-kabel bij. :F: Ben overigens wel benieuwd of deze Monster kabel betere beeldkwaliteit levert dan de oude kabel die ik bij m'n launch console kreeg. Heb toch maar een HD-ready tv. Aangezien ik mijn oude console heb kunnen verkopen, ben ik de kabels die daarbij zaten ook kwijt.
     
  19. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Dat is gelukt, thanks! Alleen, waar de fuck staat 60hz? 8) Ik weet dat sommige games alleen maar op 60hz draaien, maar kan die optie niet vinden onder Display Settings?
     
  20. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Yeah, heb de Samsung PS50c550 opgehaald vanmiddag! Wat een tv :) Beetje gekloot met instellingen inmiddels, ziet er erg goed uit!!!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina