1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PC Hardware Helpthread [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 10 okt 2008.

  1. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Modem staat in de huiskamer met een utp naar mijn slaap/game kamer toe.
    En daar staat de router die vervolgens wired op mijn PC, Xbox360 en PS3 zit aangesloten en via wifi mijn laptop, de laptop van mijn ouders (staat beneden in de huiskamer.) en soms mijn Nintendo Wii en Sony PSP's van internet voorziet.

    Wat de keuze tussen switches en routers betreft lijk een nieuwe router mij een betere keuze met het oog op de toekomst (eventueel laptops die wel over wireless N beschikken.)

    En ik was idd die Netgear WNDR3700 als kandidaat tegen gekomen.

    Heb dan ook voornamelijk naar de WAN doorvoersnelheid van routers zitten kijken omdat ik nu met mijn WRT54GL achteraf erg bedrogen uitkom. (100mb wan, Maar niet heus, 52mb is de max en zelfs dat haalt ie niet.)

    (linksys valt voor mij ook een beetje af aangezien mijn huidige linksys altijd de verbinding met het internet verliest als ik een tijdje in het menu van de router zit om wat aan te passen of te controleren.)


    Edit:

    Netgear WNDR3700 besteld.

    Edit 2:

    Netgear WNDR3700 Ontvangen, aangesloten en:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2009
  2. mikalanca1

    mikalanca1 Active Member

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, ik heb een pc die steeds uitvalt hij valt meestal 3 keer de 1 ste ker is na 30 sec 2 keer 5 min 3de keer 7 min en daarna doet hij het gewoon weer hij is niet te heet hij is maar 35 graden (hij ligt wel op z,n kant) wegens ventilator die aanloopt
     
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Als je nou eens begint met die ventilator vervangen :+
     
  4. Liné

    Liné Dr. Freeman

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje voor jullie:
    heb een tijdje geleden een Elements harde schijf van een halve terra gehaald heeft het altijd prima gedaan, tot op een gegeven moment de computer een keertje werd uitgezet en weer opnieuw aan, sindsdien kan ik de pc niet meer aanzetten als die schijf eraan zit, dan blijft de pc hangen bij één van de opstartschermen..als die pc zonder schijf volledig is opgestart kan ik hem er gewoon aankoppelen en hij doet het gewoon, dus dit vond ik allemaal niet zo'n probleem tot er gister nog iets bij kwam, als ik de schijf aansluit geeft tie zoals altijd aan Elements, (F: ) ik kan de folder prima openen en alle bestanden doen het, alleen zodra ik er iets groots in sleep zoals een paar .wmvhd files dan zegtie dattie vol is, en of ik ruimte wil creëren met het gebruik van schijf opruiming, vol zitten kan alleen totaal niet want de bestanden die erin zitten zijn in totaal nog geen 100 gig...als ik naar my comp en dan rechtermuisknop op F doe dan staat er ook dat ik gewoon nog ruim 450 gig over heb..heel weird allemaal,
    muziek en kleine filmpjes kunnen allemaal wel doet ie niet moeilijk over, ik heb zelfs al ge probeerd die hd films in te pakken met winrar erin te slepen en uit te pakken hahaha maar zijn dan ook nogsteeds tegroot...iemand een idee?
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2010
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Is het FAT32 geformatteerd? Dan moet je hem even naar NTFS converteren/formatteren.
     
  6. Liné

    Liné Dr. Freeman

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    nee hijs ntfs...dus ik snap niet waarom die gay doet
     
  7. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb een probleempje.

    Gister nieuwe HDD erbij gekocht(zit nu op 3 intotaal in m'n pc)
    gewoon normaal ingepluged en alles en bij het opstarten van m'n pc kwam er rechts onderin beeld zo'n melding van nieuwe hardware ontdekt, stuursysteem installen en dat het succesvol geinstaleerd was.

    Dus ik wou aan de slag gaan, kom ik bij m'n HDD overzicht, zag ik 'm er niet bijstaan.
    Dus ik ging naar apparaat beheer, maar daar staat ie er wel gewoon bij.
    toen dacht ik misschien moet ik 'm nog formateren dus ben ik naar het formateren gegaan, maar ook daar kon ik geen keuze maken uit de nieuwe HDD.
    Iemand suggesties?

    nvm, heb 't al voor elkaar.
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2010
  8. The_xbox

    The_xbox Bulykin! наш герой

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    Koelpasta eens vervangen tussen je processor en je MOBO:thumbs:

    kan geen kwaad groetjes
     
  9. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Een pc bij ons in huis heeft datzelfde probleem. In de winkel vertelde ze dat het zou kunnen zijn dat dat ding teveel stroom vreet waardoor je mobo besluit neit op te starten.
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Ik ben momenteel in een erg zwaar Solidworks model aan het werken (417 onderdelen met een paar duizend features in één assembly) en als ik het model ronddraai dan veranderen sommige onderdelen in vierkante blokken. Op zich niet erg, want het is alleen als je draait met het volledige model in beeld, maar er komen nog veel meer onderdelen in dus ik vroeg me af welke stukje hardware het hier het zwaarste heeft, zodat ik misschien kan upgraden. Processor, videokaart of een tekort aan RAM? Gaat om een laptop, dus ik hoop op RAM :)

    [​IMG]
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik kon het probleem met Autocad simpel kunnen oplossen door het shared videokaart geheugen te verhogen.
    Dat staat nu op maximaal 256MB of 512MB.
     
  12. JeePee

    JeePee Guest

    Shared gaat ten koste van je gewone geheugen toch? Want daar kan ik door al die features ook weinig op inleveren volgens mij. Maar de videokaart is de bottleneck dus?
     
  13. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Dit hoort eigenlijk niet in het computer hardware topic thuis, maar ik kon zo snel geen ander topic bedenken om dit in te posten. Achja, het heeft met kabeltjes te maken.;)

    Ik heb een hele tijd geleden een stereo installatie gekocht (van al mijn zakcentjes:eek:). Het CD/Cassete/Radio deel is allang weg, maar de twee boxen die erbij zaten staan hier nog steeds op mijn kamer. Probleem, er komen dit soort kabeltjes uit:
    [​IMG]

    Ik wil hier graag een 3.5mm jack uitgang aan maken, ik heb nog zo'n kabel liggen. Kan ik dit op de een of andere manier gewoon omzetten, of moet ik per se een extra dingetje erbij kopen?
     
  14. Rutgerboy

    Rutgerboy Active Member

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    Hey,
    Ik ben op zoek naar een nette desktop.
    Hij moet geschikt zijn om te game.
    Had zelf bijna een jaar geleden een laptop gekocht,
    Omdat ik dacht dat ik toch amper ging game op een normale desktop(computer)
    Me laptop trekt nu wel simcity 3000 gelukkig maar ik wil graag games zoals:
    World of Warcraft.
    Simcity 4
    Fable
    Kunnen spelen er op.
    Probleem is alleen dat ik geen groot budget er voor heb.
    Als het zou kunnen graag onder de 6/700.
    Monitor toetsen bord,muis hoeft er niet bij te zitten!
    Heb zelf namelijk niet veel verstand van hardware en alles wat daar mee te maken heeft.
    Ik hoop dat iemand me kan helpen,
    Ik hoor het wel als er vragen zijn
    Alvast bedankt jongens(of meisjes:9)
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  16. Rutgerboy

    Rutgerboy Active Member

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    Hey, super ik zal het meteen even daar posten.
     
  17. NoLimit

    NoLimit Active Member

    Berichten:
    352
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had even een vraagje, misschien dat jullie het weten.
    Mijn laptop gebruik ik vaak als ik op de bank zit en ik zet hem dus ook altijd op schoot.
    Echter wordt hij vrij heet en gaat hij heel hard loeien.
    Eerst dacht ik dat ik met mijn broek voor de ventilatiedingen zat, maar dat zat ik niet.
    Ik heb een tijdje de laptop alleen gebruikt als hij op de tafel stond, en zelf dan wordt hij heet en gaat hij als een gek loeien.

    Hoort dit of is er iets mis met die koeling?:emo:
    Heb er niet heel veel verstand van, daarom graag jullie mening.

    Thanks:b:
     
  18. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Dat is wel redelijk normaal voor laptops, het kan wel zijn dat er stof in de fan zit waardoor hij snel warmer wordt en je hem beter hoort, maar over het algemeen worden laptops op bepaalde punten wel wat warmer en hoor je de fan. Maar als je problemen gaat krijgen (overhitting, uitval etc.) of als hij gaat blazen bij simpele tasks, dan is het tijd om de fans even te checken.
     
  19. NoLimit

    NoLimit Active Member

    Berichten:
    352
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja hij wordt soms zo heet dat ik hem niet vast kan pakken8)
    Ennnn kan ik dat zelf? die fans checken?

    Thanks iig!
     
  20. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Wat voor laptop heb je (merk/type)?
     

Deel Deze Pagina