[XOne] Halo: Combat Evolved Anniversary

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 4 feb 2011.

1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313

Platforms
    Xbox 360
    ~
    Uitgever
    Microsoft
    ~
    Developer
    343 Industries
    ~
    Genre
    FPS
    ~
    Kinect?
    ~
    Ja
    Release datum
    15 november 2011​

Halo: Combat Evolved Anniversary, dat speciaal ter gelegenheid van de 10e verjaardag van een van de meest geliefde series in de geschiedenis van het gamen is gemaakt, is een spectaculair geremasterde versie van de originele Halo-campagne.

Halo: Combat Evolved Anniversary, gebundeld met zeven van de populairste multiplayer maps in de geschiedenis van Halo die klaar zijn voor Xbox LIVE, bevat talloze nieuwe functies, zoals co-op gameplay via Xbox LIVE, achievements, nieuwe uitdagingen en nieuwe fictie om te ontdekken.

NOG NIKS

[​IMG][​IMG]

OMG! fapfapfap! Halo! :D Dit is veel beter dan die domme remakes van Sony. :cool:
    Fuck het feit dat er geen officiele bevestiging is. Dit gerucht is good enough for me! :D

BEVESTIGD! TOLD YA! Awesomesauce

Oeh, wat zeg je me daar? Klassieke Halo CE Multiplayer, maar dan over Live?!

Hm, Nee. De Multiplayer is in principe gewoon de Halo Reach Multiplayer, maar dan met ook wat Halo CE maps. Je wordt verbonden met de Reach servers dus. Ja, er zijn dus Jet Packs, Armor Lock en andersoortige abilities.​

Oh, crap. Dat is niet wat ik wilde horen
    Misschien ben je dan op zijn minst blij dat er een TU komt voor Reach wat de gameplay wat meer richting CE laat gaan.
    • The wizardy of the TU will allow for the configuring of the reticle bloom on the Reach pistol (and other semi-automatic weapons, like the DMR), enabling high-precision firing with increased accuracy in rapid succession, making for a lethal three-shot kill from anywhere on a map. It's strongly reminiscent of the way Combat Evolved felt.
    • Swords will get a tweak as well; specifically the ability to block a sword attack with a melee from any weapon other than another sword will be disabled.
    • In Halo: Reach, players can basically sprint at you and melee twice for an insta-kill. Not so with the TU; melee beatdowns will require 3 full blows as damage will bleed through your shield into your health, similar to Halo 3.
    • And good news for anyone who hates people who camp Armor Lock: Sticky grenades will no longer be nullified if you use Armor Lock after being stuck.
    • Also, damage received while in armor lock is transferred to remaining Armor Ability energy, and how much the damage depletes your armor lock energy (and how quickly) is configurable.
    • Active Camo will get a dialing back, reducing the bonus time the player gets in Camo while standing still and reducing the overall length the player can be in Active Camo.

Wat als het me alleen om die nieuwe MP maps gaat en de campaign me gestolen kan worden?
    Dan kun je de maps ook als DLC voor Halo Reach downloaden! Geen Anniversary voor nodig!​

Zijn de CE maps 1 op 1 kopieën van de originele versies of is er aan gemorreld?
    Er is wat aan getweaked om de maps speelbaar te maken met de armor abilities, maar je zult ze zeker nog herkennen hoor!
    [yt]BtKSoE2QYzY[/yt]

Ook is er een classic mode waar ze zo trouw mogelijk aan de originele maps zijn gebleven. Geen extra gangetjes!​

Ik houd niet van veranderingen. Dat ze die tweaks maar op een heel donkere plek steken!
    [yt]LHpdgHTINik[/yt]
    Dan moet je snel stoppen met boos zijn en de originele weer gaan spelen. Die heb je nog gewoon en ze zijn die niet komen stelen uit je huis.
    Het is 10 jaar later, zelfs Halo is wat veranderd. Ga erin mee of blijf de oude games spelen.​

Hoeveel maps zullen er zijn?
    7 stuks als ik me niet helemaal en vreselijk vergis.​

Firefight? Zit dat er in?
    Zeker weten! En deze keer vechten marines met je mee!
    De map heet Installation

Welke Maps zitten er verder in?
    De volgende maps zijn tot nu toe bekend gemaakt:

Battle Canyon (Beaver Creek)

Damnation (Pennance)

Prisoner (Solitary)

Timberland (Ridgeline)

Breakneck (Headlong)

High Noon (Hang 'em High)

Dan nog een paar vragen die niet specifiek over de MP gaan, maar toch zeer belangrijk zijn!:
    Ik ben een Halo fan van het eerste uur. De sound effect waren een van de dingen die zo geweldig waren aan CE. Wat hebben ze daarmee gedaan?

Ook die zijn wat aangepast. Maar nog steeds herkenbaar en typisch Halo!

Klopt het dat deze game niet meer wordt gemaakt door Bungie?
    Klopt helemaal. Deze remake wordt gemaakt door 343 Industries. Waar inmiddels een hoop ex-Bungie medewerkers zitten + nog een hoop andere top mensen die aan andere AAA games hebben meegewerkt. Dit komt wel goed! Ze hebben de afgelopen jaren een dream team zitten samenstellen.

Maar we zullen Bungie nooit vergeten!

Kinect... Dat vreselijke apparaat dat games kapot maakt
    Ja?​

Dat zit toch hopelijk niet mijn geliefde Halo?

Jawel hoor. Maar je zal niks missen, of er uberhaupt iets van merken. Om precies te zijn; dit is de functionaliteit:
    Three specific features were announced for integration in Halo: Anniversary: Analyze Mode, The Library and Voice Commands.

Voice Commands - Using voice-commands, you'll be able to reload your weapon, throw grenades, switch between Classic and Remastered graphics and more, all using only your voice.

Analyze Mode - Analyze Mode essentially lets you scan items during singleplayer into what 343i has dubbed the Library (different library, folks). Currently various vehicles, characters, enemies and weapons are confirmed. The feature is engaged by saying the word "scan" while training your reticule on an item. Your Library index will grow in collectible-style fashion as you analyze more content.

The Library - The aforementioned Library is an index where detailed item info can be stored, searched and read. You'll access the content via gesture controls.

Valt wel mee, toch?​

That's all. Enjoy the game.

Laatst bewerkt: 19 okt 2011
  2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Je wou even je nieuwe topicstructuur uitproberen? Ziet er goed uit hoor. ;) Verder kan ik een remake alleen maar toejuichen. Zo lang er maar niet plots Brutes inzitten, ik hoop dat de remake (als ie überhaupt komt) wel trouw blijft aan het origineel.

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.706
    Ach, Halo again? Been there, done that!

Ik wordt een beetje sad van al die remakes tegenwoordig. Bedrijven beginnen nu al games van een paar jaar oud te remaken die toen iedereen al gespeeld heeft. Remake dan wat toffe PSX/N64 games...

4. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Stiekem ook een beetje. :+ (en dank je, eindelijk iemand die het er wel goed uit vindt zien! :p)
    Maar ik heb ook gewoon een zwak voor Halo. Vrij excited toen ik het zag, dus ik had hoe dan ook een topic aangemaakt. :p

Mocht dit gerucht (waarvan het niet de eerste keer is dat het de kop opsteekt) onverhoopt niet waar zijn dan hebben we nog altijd de rood/groene ondertitelmeneren die er een slot op kunnen hangen.

Laatst bewerkt: 4 feb 2011
  5. Lequero

Lequero Let It Rain

Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe layout ziet er idd goed uit. :thumbs:

Verder m.b.t. die halo remake...
    Meh, heb liever een nieuwe. :)

6. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Denk zelf dat er ook nog wel een Halo 4 aan zit te komen. Tot die tijd (want ik wil dat ze hun tijd ervoor nemen) speel ik graag deze remake.
    Die itt de Sony remakes / 'HD Collections' niet lui geport zal zijn, maar volledig opnieuw opgebouwd zal zijn.

7. Lequero

Lequero Let It Rain

Leuk Bevonden:
    0
    Hoop wel dat een volgend deel gewoon weer verder gaat met de Chief. :cool:
    Reach was heel tof, maar ik wil eigenlijk gewoon verder gaan waar 3 ophield...

8. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Je weet dat dit gerucht echt al maanden rondgaat? :+

Ik zal hem wel downloaden (lijkt me niet dat hij als volwaardige titel uitkomt) maar toch maken de graphics en stijl van Halo 1, Halo voor wat het is. Ik speel het spel zelf nog wekelijks en ik heb ook geen remake nodig. Alleen hopen dat ze het wel een beetje laten zoals het was en geen zooi gaan toevoegen.

9. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    >>>
    Ja dus. ;)
    Maar dit is de eerste keer dat het wat concreter wordt. ;)

Ik denk niet dat het downloadable wordt. Eerder een €40 retail game.

Wel vreemd dat je vindt dat de graphics Halo CE maken tot wat het is. Sinds wanneer maken de graphics een game? Was dat niet de gameplay?
    Maar goed, jij bent ook diegene die altijd over Halo 3 en Reach aan het bitchen is dus naar jou luister ik niet! :+

343 Industries heeft al aangegeven voorlopig geen Side Stories zoals Reach en ODST te doen. Dat kan maar 1 ding betekenen. :D Verder met de Chief.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    super die layout!

spel zelf...dunno, ik heb al een paar gespeeld. Doe mij maar de remake van sotc, die moet ik nog een keer uitspelen :+

11. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Graphics kunnen me gestolen worden bij een spel. Ik bedoel het in dit verband juist m.b.t. de stijl en uitwerkingen van de setting. Destijds was dit wat Halo zo groot maakte, naast de briljante gameplay/muziek/storyline/enz., en ik hoop niet dat dit verloren gaat als ze het op gaan poetsen. Ik moet wel zeggen dat er nogal wat sentiment mee gepaard gaat in dit geval :+

Een remake is niet per definitie een slecht ding maar je moet hierbij wel zorgen als ontwikkelaar dat het niet ten koste gaat van de ervaring en nostalgie (ik weet dat dit niet één van de meest populaire woorden is hier maar fok it) en veel developers willen dit nog wel eens vergeten en schieten te ver door.

12. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    912
    Ik zie een remake ook niet zo zitten eigenlijk.

Zoals Cookie al aangaf, de nostalgische waarde van Halo CE weegt zwaar. Waarom opnieuw uitbrengen? De originele is via GoD beschikbaar en backwards compatible.

En voor online gamen, tja, dan heb je nog Halo 3 en Reach.

Doe mij maar een compleet neue :)

13. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Over overbodige remakes gesproken... Vind Halo sowieso overrated, maar dat komt omdat ik van PC gaming overgestapt ben op console gaming. Had bij Halo echt het gevoel, been there done that. Dit geldt natuurlijk voor een hele reeks shooters, maar Halo wordt altijd zo opgehemeld en dat is IMO overrated :)

14. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    912
    Uh oh....hier is op heel wat virtuele teentjes getrapt....EDIT: :+ (Sorry Cookie, moest er nog achter om duidelijk te maken dat het als geintje bedoelt was)

Halo CE was bijna net zo'n revolutie voor console gamen als Super Mario 64 dat was....overrated? No way!

15. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    :'-(

Heb je Halo op de release gespeeld? Want op het moment dat het uitkwam was het spel zeker geen "herkenbare shooter". Dat je Halo niet tof vond kan nog (heel misschien :+) maar als je een "been there done that" gevoel had bij Halo dan vraag ik me toch af wat voor spellen je daarvoor allemaal al had gespeeld.

16. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.706
    Sorry, maar Halo CE en Super Mario 64 in 1 zin? 8)
    Halo mag qua revolutie niet eens de (virtuele) schoenen poetsen van SM64.

En hoezo was Halo sowieso een revolutie? Het is slechts een evolutie in tegenstelling tot SM64.

17. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    912
    Ik heb het idee dat, sinds Halo, shooters op een console pas meer serieus worden genomen. Voorheen werden console shooters altijd als inferieur beschouwd ten opzichte van PC shooters. Dat is al een revolutie binnen het genre mijns inziens!

Daarnaast heeft het gehele Halo universum, het meeslepende verhaal, de graphics, de muziek zoveel toegevoegd dat het wat mij betreft met recht een revolutie genoemd mag worden!

Evolutie is iets wat eigenlijk vanzelf gaat, een standaard ontwikkeling. Halo heeft veel meer bijgedragen aan de ontwikkeling van console shooters dan alleen een nieuwe perk toegevoegd bijvoorbeeld.

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.706
    Het is dan nog steeds geen revolutie, maar een evolutie. De game was itt tot voorgangers een stuk strakker qua gameplay, waardoor de FPS op consoles toegankelijker werd. Het is puur geëvolueerd uit bijv. Timesplitters en Unreal tournament op de PS2. Als het Halo niet was geweest was er vroeg of laat wel een andere game die dankzij de evolutie van de gameplay het genre wat populairder had gemaakt.

Tuurlijk is het knap dat na de game andere developers het gingen kopieren, maar het is nog steeds geen revolutie, want de game deed eigenlijk niks nieuws.

Maar dit is een discussie die je toch niet kan winnen op een Xbox forum.

19. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    912
    Opzich heb je ook wel een punt hoor, maar op die manier kan je natuurlijk wel alles bagatelliseren. Wat ik in ieder geval duidelijk probeerde te maken is dat zowel Halo als SM64 op hun eigen manier enorm veel verandert en bijgedragen hebben aan console gamen en sich.

Welk naamkaartje je daar dan aan wilt hangen maakt eigenlijk niks uit.

20. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    We krijgen wel remakes van steeds nieuwere games... Wat komt er straks, een remake van Assassins Creed 1? Splinter Cell Conviction? Alan Wake? Er mag wel minstens 10 jaar tussen de release en remake zitten imo...

EDIT: Excuzez moi, ik zie net dat Halo CE ook alweer 10 jaar oud is :+ Damn, dacht dat die game wel wat nieuwer was...

Deel Deze Pagina