Oeh, wat zeg je me daar? Klassieke Halo CE Multiplayer, maar dan over Live?!
Hm, Nee. De Multiplayer is in principe gewoon de Halo Reach Multiplayer, maar dan met ook wat Halo CE maps. Je wordt verbonden met de Reach servers dus. Ja, er zijn dus Jet Packs, Armor Lock en andersoortige abilities.
Oh, crap. Dat is niet wat ik wilde horen
Misschien ben je dan op zijn minst blij dat er een TU komt voor Reach wat de gameplay wat meer richting CE laat gaan.
- The wizardy of the TU will allow for the configuring of the reticle bloom on the Reach pistol (and other semi-automatic weapons, like the DMR), enabling high-precision firing with increased accuracy in rapid succession, making for a lethal three-shot kill from anywhere on a map. It's strongly reminiscent of the way Combat Evolved felt.
- Swords will get a tweak as well; specifically the ability to block a sword attack with a melee from any weapon other than another sword will be disabled.
- In Halo: Reach, players can basically sprint at you and melee twice for an insta-kill. Not so with the TU; melee beatdowns will require 3 full blows as damage will bleed through your shield into your health, similar to Halo 3.
- And good news for anyone who hates people who camp Armor Lock: Sticky grenades will no longer be nullified if you use Armor Lock after being stuck.
- Also, damage received while in armor lock is transferred to remaining Armor Ability energy, and how much the damage depletes your armor lock energy (and how quickly) is configurable.
- Active Camo will get a dialing back, reducing the bonus time the player gets in Camo while standing still and reducing the overall length the player can be in Active Camo.
Wat als het me alleen om die nieuwe MP maps gaat en de campaign me gestolen kan worden?
Dan kun je de maps ook als DLC voor Halo Reach downloaden! Geen Anniversary voor nodig!
Zijn de CE maps 1 op 1 kopieën van de originele versies of is er aan gemorreld?
Er is wat aan getweaked om de maps speelbaar te maken met de armor abilities, maar je zult ze zeker nog herkennen hoor!
[yt]BtKSoE2QYzY[/yt]
Ook is er een classic mode waar ze zo trouw mogelijk aan de originele maps zijn gebleven. Geen extra gangetjes!
Ik houd niet van veranderingen. Dat ze die tweaks maar op een heel donkere plek steken!
[yt]LHpdgHTINik[/yt]
Dan moet je snel stoppen met boos zijn en de originele weer gaan spelen. Die heb je nog gewoon en ze zijn die niet komen stelen uit je huis.
Het is 10 jaar later, zelfs Halo is wat veranderd. Ga erin mee of blijf de oude games spelen.
Hoeveel maps zullen er zijn?
7 stuks als ik me niet helemaal en vreselijk vergis.
Firefight? Zit dat er in?
Zeker weten! En deze keer vechten marines met je mee!
De map heet Installation
Welke Maps zitten er verder in?
De volgende maps zijn tot nu toe bekend gemaakt:
Battle Canyon (Beaver Creek)
Damnation (Pennance)
Prisoner (Solitary)
Timberland (Ridgeline)
Breakneck (Headlong)
High Noon (Hang 'em High)
Dan nog een paar vragen die niet specifiek over de MP gaan, maar toch zeer belangrijk zijn!:
Ik ben een Halo fan van het eerste uur. De sound effect waren een van de dingen die zo geweldig waren aan CE. Wat hebben ze daarmee gedaan?
Ook die zijn wat aangepast. Maar nog steeds herkenbaar en typisch Halo!
Klopt het dat deze game niet meer wordt gemaakt door Bungie?
Klopt helemaal. Deze remake wordt gemaakt door 343 Industries. Waar inmiddels een hoop ex-Bungie medewerkers zitten + nog een hoop andere top mensen die aan andere AAA games hebben meegewerkt. Dit komt wel goed! Ze hebben de afgelopen jaren een dream team zitten samenstellen.
Maar we zullen Bungie nooit vergeten!
Kinect... Dat vreselijke apparaat dat games kapot maakt
Ja?
Dat zit toch hopelijk niet mijn geliefde Halo?
Jawel hoor. Maar je zal niks missen, of er uberhaupt iets van merken. Om precies te zijn; dit is de functionaliteit:
Three specific features were announced for integration in Halo: Anniversary: Analyze Mode, The Library and Voice Commands.
Voice Commands - Using voice-commands, you'll be able to reload your weapon, throw grenades, switch between Classic and Remastered graphics and more, all using only your voice.
Analyze Mode - Analyze Mode essentially lets you scan items during singleplayer into what 343i has dubbed the Library (different library, folks). Currently various vehicles, characters, enemies and weapons are confirmed. The feature is engaged by saying the word "scan" while training your reticule on an item. Your Library index will grow in collectible-style fashion as you analyze more content.
The Library - The aforementioned Library is an index where detailed item info can be stored, searched and read. You'll access the content via gesture controls.
Valt wel mee, toch?