[PS3] Hardware/Algemeen [Deel 5]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Arjan, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb je wel de volledige 320GB tot jouw beschikking ??
    Heb meer dan 60 games op mijn HDD staan en ik heb nog 167GB aan data over.

2. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik schrok al. Ik had drie SingStars erop staan, MGS4, Resistance 2, LBP, KZ2, ModNation en Yakuza 3. Ik stopte R&C Tools of Destruction erin (hoefde niks te updaten of installeren) en toen gaf ie aan dat ik te weinig ruimte had. Nu heb ik ModNation en Yakuza 3 verwijderd en lukt het wel...

Je kunt nergens heel duidelijk zien wat je hebt geïnstalleerd en hoeveel ruimte het in beslag neemt (behalve voor je het verwijdert)? En je kunt nergens duidelijk zien hoeveel ruimte je nog vrij hebt?

Hoe check ik dat?

3. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Heb je elke plaats en kamer in Playstation Home gedownload ofzo? :+ (Wat overigens echt fail is, wat slecht 8))

4. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Instellingen > Systeem Instellingen > Systeeminformatie.

Vrijeruimte 167GB /298 GB

5. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ben nog nooit in die Home geweest, misschien eens checken voor die KZ3 minigames, als die tenminste in EU ook zijn :)

Oké, Fee Space: 257/298 GB

Vreemd :eek:

6. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Dat kan je wel hoor ;)

De game wordt op 3 plaatsen opgeslagen.
    1. Onder Game.
    2. Hulpprogramma voor Gamedata.
    3. Hulpprogramma voor opgeslagen Gamedata ( PS3 ).

Ga naar het bestand waarvan je de grote wilt weten en druk op driehoek (opties).
    Bij informatie vindt je de grote van het bestand.

Het probleem wordt veroorzaakt door de game !!
    Heb namelijk de zelfde problemen gehad.

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Raar, ik heb R&C ook en heb geen problemen gehad. Hoe fix je dat dan?

8. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Oké gekte joh, maar niks aan 't handje dan.

Ik heb 't 'opgelost' door wat shit te verwijderen die ik niet meer gebruikte. Wel vreemd dat dat dan uitmaakt, aangezien ik zo veel ruimte vrij heb... Maar ja, all well end's well ofzo zeggen ze toch :p

Laatst bewerkt: 26 jan 2011
  9. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Het ligt er aan welke software versie op de disc staat.
    Probleem is bekend bij Insomnaic.
    Hun oplossing is door minimaal 500MB te verwijderen van de HDD en daarna verloopt het installeren vlekkeloos.

10. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    Ik had een vraagje. Als ik mijn hele HDD zou formateren is natuurlijk alles weg, maar kan iemand mij vertellen of ik dan nog mijn trophys en de rang in bijvoorbeeld MW2 behoudt?

PS.: Wat is MW2 op de PS3 verneukt! Veel hackers, cheaters en modders zeg :eek:.

Laatst bewerkt: 26 jan 2011
  11. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313

You Can Soon Save Your PS3 Games In Thin Air

Kotaku has learned that earlier today, Sony informed developers of a new feature for the PlayStation 3: the ability to save games in the "cloud".

Cloud storage means that, rather than just keeping your save game data on your PlayStation 3's hard drive, users will be given the option to upload their saves remotely to a server. The advantage of this is that not only does it save the user space on their hard drive, but since it's tied to a PlayStation Network account, it can be pulled down to different consoles whenever and wherever the user desires.

First rumoured all the way back in 2009, there is of course a catch: it'll only be made available to PlayStation Plus subscribers, not the great unwashed. Actually, there are two catches: Sony bundled the announcement with the clause that, because saving games to the cloud "will allow save data with the copy prohibited attribute to be copied into the online storage", developers are able to opt out and bar their games from using it should there be a concern.

Sony will call the process "Online Saving", and it'll be made available as part of the PS3's upcoming 3.60 firmware update. We've contacted the company for further information, and will update if we hear back.

12. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Er is een aangepaste 3.56 beschikbaar lees ik, die de problemen met externe hdd's oplost.

13. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
  14. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ik weet niet of het al vaker gezegd is, maar ik heb een goedkoop bluetooth headsetje gekocht van 15 euro bij de kijkshop, zo'n klein dingetje wat je in je oor hangt en die kan je perfect gebruiken voor de PS3. Je moet wel af en toe opnieuw verbinding ermee maken als je ps3 uit hebt gezet, maar dat is erg snel gedaan. Geluidskwaliteit kan nog iets beter, maar het is zeker bruikbaar en hangt mss of van de headset of gewoon van PSN af. Maar hij vind hem gewoon via bluetoothapparaten, dus dat scheelt weer ipv 45 euro.

15. tracks789

tracks789 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb laatst een bluetooth headset gekocht voor 30 euro zag dat hij nu 20 euro kost

16. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Tja, shit happens.

Als je een beetje rondzoekt, heb je de meeste wel voor een mooie prijs.
    Ook de officiele van Sony (goedkoopste dat ik die gezien heb in 20 euro).

Heb er zelf 1 bij Nedgame gekocht; is in principe hetzelfde als die van de 360.....in principe is alles goed, ben goed te verstaan...alleen versta ik anderen minder goed (klinkt erg bass-achtig).

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Eerste impressie van de Power A Pro Elite Wireless controller

Hij zat vanmiddag bij de post dus tussen het CoD spelen door heb ik hem snel even uitgeprobeerd.

Ik heb achtereenvolgens even Killzone 2, Resistance 2 en Uncharted 2 gespeeld.

Ik ga eerst alleen even de negatieve dingen noemen en vergelijk hem dan met de 360 controller.

Het eerste wat mij opviel was dat er triggers en schoulder buttons op zitten die erg op die van de PS3 lijken en dus erg 'sponzig' aanvoelen. Het 2e minpuntje was dat ondanks dat de controller qua ergonomie heel erg op een 360 controller lijkt ik zodra ik begon met spelen merkte dat de rechter stick +/- een halve centimeter lager en naar het midden zit vergeleken met de 360 controller. Naarnaast lijken ze ook een ietsiepietsie hoger. Allemaal geen ramp want dat is een kwestie van wennen maar ik had stiekem gehoopt op een 100% kopie van de 360 layout

Daarnaast bemerkte ik ook een kleine deadzone in de sticks. Het is minimaal en misschien zal niet iedereen het storend vinden maar als je net een paar uur CoD op de 360 hebt gespeeld merkt je meteen dat het een beetje anders aanvoelt.

Ik merkte bij het spelen van Killzone 2 en Resistance 2 een kleine verbetering t.o.v de DS3 maar het was niet heel erg veel beter. Achteraf gezien komt dit denk ik omdat de controls van KZ2 en R2 zowieso niet al te best zijn en de controller nou eenmaal niets aan lag e.d kan doen.

Bij Uncharted 2 merkte ik wel dat ik nauwkeuriger kan zijn en ik denk dan ook dat ik als ik eenmaal aan de controller gewend ben deze voor shooters wel de voorkeur ga geven boven de DS3.

De pluspunten van de Pro Elite zijn vrij duidelijk.\

- Hij ligt vrijwel hetzelfde in de hand als een 360 controller
    - Hij is voor een 3rd party controller van aardig goede kwaliteit, de textured grips met name zijn een prettige feature.

Ik ben er al met al wel tevreden mee, en eerlijk gezegd kun je voor €35 niet veel meer verwachten. Maar toch hoop ik nog steeds dat er ergens een of ander chinees bedrijf zo slim is om gewoon zwarte 360 controllers voor de PS3 te gaan maken. De Pro Elite is een goede namaak, maar het blijft namaak. Met name de shoulder buttons en triggers op de 360 controller blijven superieur

18. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Thanks voor de review.

Er zijn trouwens wel 360 controller to ps3 converters op ebay te vinden, voor wired controllers.

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Allemaal met flinke dead zones of andere kuren volgens mij

20. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Is goed mogelijk inderdaad.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.