The Elder Scrolls V: Skyrim [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tyrant, 6 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ik word blij als je dit soort dingen post Tyrant. :+

2. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Hoe 'mainstream' mogen wij dit verwachten dan denk jij? (Volg het topic niet meer)

3. praetorian

praetorian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  4. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Je bedoelt met die draak in de lucht? Ik hoop van niet, want dit vind ik tot nu toe de mooiste shot van allemaal, erg sfeervol ook. Denk wel dat dit ingame is eigenlijk.

Was dit al bekend?

The latest issue of OXM has been torn apart on the Bethesda forums for every detail it can yield.

Environment
    Several new locations were detailed, including Windhelm, the largest city and base of the Imperial Guard on the route to Morrowind. The Bard’s College in the north of Solitude, a bustling city with a cultural event involving the burning of effigies, while Bleak Falls Barrows is an ancient Nordic dungeon.

The previously confirmed 120 dunegons were expanded upon, and it is reported that “no two areas will be alike”. Eight dunegon designers crafted each one by hand, as opposed to Oblivion’s single designer and reliance on procedurally generated landscapes. Some dunegons contain one-of-a-kind puzzles.

Mechanics
    In addition to previously detailed perks such as the axe-wielder’s ability to cause bleeding and the maceman to ignore armour, a stealth perk was detailed which lowers the sound of your footsteps, while the return of the telekinesis skill was confirmed. Additionally, agility will no longer require constant leaping to level up.

Dragon Shouts were given a little more elucidation, highlighting Unrelenting Force as an example; it pushes away anything directly in front of the player.

Shouts have individual cool-down periods, and are largely learned by discovering phrases written on the walls of Nordic dungeons. Shouts can be evolved and powered up by learning new phrasing.

Enemy and creature AI has been tweaked in line with NPC behaviour improvements. Wolves were given as an example; they will stay inside their den, venturing out to hunt a few times each day. If they make a kill, they stay with it, guarding it from the player if he or she approaches, or following and attacking if the player ventures into their territory.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Zoals ik zei, het is natuurlijk eem beetje loos begrip, je kan er geen waarde van 1 tm 10 aan hangen. Het zet de lijn van Morrowind > Oblivion door, getuige het aantal skills en stat screen bv.

Ik erger me alleen een beetje aan die lui die doen alsof mainstream een scheldwoord is ofzo, bijna elitair... De game wordt gewoon toegankelijker, dat betekent niet gelijk slecht.

6. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Precies, want miljoenen hebben Oblivion met veel plezier gespeeld denk ik. Ook de Hardcore RPG en Elder Scrolls fans. Ik haat alleen het idee dat er gamers en journo's zijn die de game echt naar hun eigen idee denken te kunnen draaien. Het gaat zowel bij de ontwikkelaar als de consument zelf om de massa en niet om die paar fokkers die bepaalde games gewoon frusterend moeilijk willen hebben. Ga dan lekker Bomberman 9 ofzo spelen. Ik wil in dit soort games wel lekker kunnen relaxen in de wereld na een paar uren questen en dergelijke. Ga er denk in het begin ook als een speer tegen aan. Eerst die verhaallijn uitspelen en dan pas de side quests. Zoals ik in Oblivion ook altijd deed.

7. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    ...Misschien al gezegd:

8. LeGeNdaRisCh

LeGeNdaRisCh Je ziet ons

Leuk Bevonden:
    0
    Mainstream staat meestal gelijk aan makkelijker en minder diepgang, daarnaast worden soms dingen typerend voor het genre overboord gegooit of aangepast om het grotere publiek tevrede te stellen, iets wat voor mij soms een breekpunt kan zijn. Dat betekend niet dat die slecht is, maar dat maakt de game wel slechter in mijn ogen, beste voorbeeld in dit geval is dus morrowind en oblivion, waar al genoeg over gesproken is.

Dat jij dat elitair vind, kan ik niks aan doen, maar het verschil tussen wel leuk en goed ligt bij mij vrij ver uit elkaar.

Laatst bewerkt: 8 feb 2011
  9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Toch weet jij ook net als Tyrant, ik en vele anderen dat het om het grote publiek gaat. Het is ook niet zo dat Hardcore gamers dit soort games kunnen maken en breken, ook dat doet de massa en dus de ''mainstream.''

Ik denk dat het veel beter is je bij dat feit neer te leggen. Zoals ik al eerder tegen mensen hier heb gezegd ga ik ook geen games spelen als ik weet dat die ontzettend moeilijk zijn. De game kan dan 100 keer ontzettend goed en verslavend zijn, maar ik game wel voor mijn ontspanning en niet voor mijn frustratie om door een level, missie of quest heen te komen. ;)

10. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    spelfout in de titel!

11. LeGeNdaRisCh

LeGeNdaRisCh Je ziet ons

Leuk Bevonden:
    0
    Ik leg het gewoon uit vanuit mijn POV, ik heb me jaren geleden bij neergelegd dat de gamesmarkt zich op het grote publiek richt wat gewoon normaal is, want hun brengen de centen. Ik reageerde er op om uit te leggen waarom spelers zo als ik zo zijn. Mij maakt het niks uit, niet alles moet moeilijk en uitdagend zijn, ik speel ook spelletjes voor mijn plezier en ontspanning, maar zoals ik al zei, soms gaat het iets te ver en gaan elementen die ik tof vind ten onder omdat het grotere publiek dit niet leuk vind. Dat staat ook originaliteit en creativiteit in de weg omdat ze dan de makkelijke weg kiezen, omdat het grotere publiek meestal wat simpeler over denkt en ze eerder een sequel maken dan een totaal nieuwe game, wat ook begrijpelijk is, want een succesvol concept is iets waar mensen dan meer van willen.

Maar genoeg daarover, is vaak genoeg besproken. Ik ga Skyrim sowieso kopen dus beetje loos dit allemaal, wilde gewoon op tyrant reageren.

Laatst bewerkt: 8 feb 2011
  12. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Top! :thumbs:

13. LeGeNdaRisCh

LeGeNdaRisCh Je ziet ons

Leuk Bevonden:
    0
    De sfeer en beleving alleen al is goed genoeg om deze game te kopen, dus komt helemaal goed.

14. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ik hoop echt dat de lijn van Oblivion volledig wordt doorgetrokken, want ik zoek nog steeds naar een game in het genre die aan Oblivion kan tippen. Kan niet wachten om weer door die wereld te lopen, met de main story line te beginnen, maar tussendoor ook lekker af te dwalen en te verkennen en side quests te doen en zo je character uitbouwen en versterken en een beetje famous/infamous te worden in het wereldje :)

15. Samwise

Samwise Kaas komt van melk

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop vooral dat ze het rijden op het paard wat hebben verbeterd :D
    Net als in red dead redemption vind ik paardrijden in games echt geweldig. hoop dat dit weer terugkomt :) en beter

16. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Paardrijden kan me gestolen worden... ik geloof nooit dat vechten te paard wordt toegevoegd. Zonder is het echt irritant. Daarnaast is je personage al gauw sneller dan je paard... en 5000G voor een goed paard is ook super duur, als het weer 's doodgeslagen wordt door een trol ofzo. Mneh. Boeie!

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Inderdaad, met athletics en acrobatics op 100 of meer ben je al rennend/bunnyhoppend veel sneller dan welk paard dan ook :+

Komt levitation ook weer terug? want dan mogen ze paarden van mij helemaal achterwege laten

18. Samwise

Samwise Kaas komt van melk

Leuk Bevonden:
    0
    Des te meer reden om het te verbeteren als je het mij vraagt :D
    misschien niet echt vechten te paard, maar ik vind op een paard de wereld verkennen leuker als te voet. en sommige mensen hebben nu eenmaal niet de skills om zo snel te lopen. we'll see :9

19. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ja, of je leert gewoon gamen. Anders ga je lekker viva pinata spelen wanneer je geen uitdaging en voldoening zoekt.

Guru |:-

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Leer gewoon gamen? Ik leer liever andere dingen en kans maken op een beter leven. Lol! :lol:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina