Nieuw Xbazar marktplaats systeem! Probeer het!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Mirik, 13 feb 2011.

1. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ja, maarja niemand wordt verplicht om het te gebruiken! Moet alleen account hebben voor aanmelden op de marktplaats, basically. Dat is omdat de marktplaats in principe een compleet internationale marktplaats is en voor internationale betalingen is dat gewoon makkelijk.

2. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Tinypay is toch uit Nederland? Nooit gedacht dat ik het ooit zou terug zien. :9

3. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is juistem omdat het zo makkelijk is om je geld terug te krijgen via PayPal het niet 'eng'?

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat is niet helemaal waar, ik ben met Paypal ook een keer opgelicht (via de bazar).

Hele klachtenprocedure doorlopen bij Paypal maar ze konden het geld niet meer terug halen.

Maar het is inderdaad wel zo dat iDeal helemaal niet zo'n procedure heeft en je bij Paypal nog wel een kans hebt

5. Samwise

Samwise Kaas komt van melk

Leuk Bevonden:
    0
    Supervet initiatief! check het zeker even!

6. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Doed lees!

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    lees wat? Je MOET volgens mij een Paypal account hebben om in te kunnen loggen. Ik kon in ieder geval geen andere inlog opties vinden

8. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, deze moet je hebben om in te loggen. Echter om ze op die manier aan te geven bijv. in je verkoop draadje hier kan je ze gewoon weergeven (kijk mijn thread als voorbeeld).

9. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Klopt.. Ieder moet uiteraard zelf beslissen of ze tinypay gaan gebruiken. Gewone xbazar blijft uiteraard voorlopig ook nog!

10. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Alleen jammer dat het weinig met xbw te maken heeft. Ik vond de oude xbazar altijd wel tof aangezien je die mensen al kent van andere threads. Nu zijn het allemaal onbekende mensen(je ziet niet de xbw nicknames). De kracht van de xbazar was juist dat het een gesloten community was.

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat is wel tof , maar wel veel werk zeker om dat voor al je games te doen?

Als ik nou contact opneem via tinypay gaat dat dan gewoon via het mailadres wat aan je paypal account hangt?

12. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Komt dat even mooi uit dat ik een paar dagen geleden een PayPal account heb aangemaakt. :)

13. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja is redelijk veel werk, ben nu even bezig met alle instellingen voor 2 spellen goed zetten zodat het voor mezelf duidelijk is. Denk dat ik deze week alle spellen er wel op heb staan.

Edit; klik! Layout van threads kunnen hierdoor heel veel mooier worden denk ik. :)

Laatst bewerkt: 13 feb 2011
  14. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    Dat is zeker een gemis dat je een Paypal account moet hebben. Sommige mensen zullen het niet gebruiken dus dan zie ik de noodzaak ervan ook niet bij het inloggen.
    Verder werkt het terugkrijgen van geld via Paypal ook van twee kanten. Je zal als verzender een bewijs van verzending moeten halen anders kan de ontvangende partij heel gemakkelijk geld terugvragen, waardoor de versturende partij vervolgens zonder geld èn game zit.

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat is wel jammer inderdaad, maar daar is aan de XBW kant wat aan te doen denk ik. Bijvoorbeeld een optie om je tinypay shop toe te voegen aan je xbw profiel.

Of een afspraak om in je omschrijving je xbw nickname te vermelden op tinypay? Je kunt anders vanaf tinypay niet herleiden met welke xbw gebruiker je te maken hebt, en of het uberhaupt een xbw member is

16. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus stel dat ik nu simpelweg in een bubbelenveloppe mijn game verstuur heb ik helemaal geen 'bewijs'?

Overigens; 2 tinypay dingen toegevoegd in m'n draadje en ineens zijn m'n eigen foto's zo dood als wat?

17. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Oh excuses ik wist niet dat je Paypal moest hebben om in te loggen. Ik dacht dat je het over de betaling had. :+

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik zie je eigen foto's nog wel

19. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ook die van m'n xbox 360 games? Het systeem bevalt me tot nu toe erg goed, veel customization options. :)

20. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Ja, ik ben altijd huiverig om PayPal te gebruiken. Er komt naast mijn bank nog een bedrijf aan mijn geld, en dat vind ik vervelend. Op de 'oude' manier schrijft iemand direct het geld naar mij over. Dat vind ik persoonlijker beter.

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het een tof idee en als ik zou kunnen inloggen met mijn XBW-account zonder PayPal-betalingsoptie, dan was ik al begonnen met het aanpassen van mijn draadje. Maar ik heb zojuist ingelogd met PayPal maar volgens mij kan iedereen gelijk beginnen met kopen, dat wil ik niet, ik ben een controlfreak :+

Deel Deze Pagina