Mirror's Edge 2 development gestopt
"There were issues with the learning curve, the difficulty, the narrative, and then there was no multiplayer either'' aldus EA games baas Frank Gibeau...
De moeilijkheidsgraad en de leercurve waren een paar van de dingen die mij juist zo aantrokken, eenmaal veel geoefend ben je in staat om sprongen en manoeuvres te maken die voor een leek gewoon onmogelijk waren. Een platformer moet moeilijk zijn, je krijgt echt geen voldoening als je een run tot een goed einde hebt gebracht als het kan worden gedaan met 2 vingers in je neus. Narrative is sowieso bijzaak hoewel het een leuke bonus is wanneer goed gedaan, maar ME ging puur om de gameplay.
De noodzaak om in elke game een volledige MP te doen is gewoonweg absurd, niet alle games zijn ervoor weggelegd. Online support kan worden gedaan in andere vormen zoals tegen ghosts racen, leaderboards, dagelijkse challenges, unlockables, replays, theater mode(screenshots maken?) etc.
Game is gelukkig nog niet in de prullenbak gegooid, maar ik betwijfel of we een nieuwe ME titel krijgen voor 2013...
Klik om te vergroten...