[PS4] [PSP/VITA] Tactics Ogre: Let Us Cling Together

Discussie in 'Games' gestart door Zifnap, 13 feb 2011.

1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440

"From the creators of the celebrated Final Fantasy Tactics comes one of the most highly anticipated sequels to the "Tactics" franchise. Hiroshi Minagawa (Director), Akihiko Yoshida (Character Design), Yasumi Matsuno (Game Design), Hitoshi Sakimoto and Masaharu Iwata (Composers), all key members of the original Tactics Ogre development team, have reunited to deliver the ultimate version of this definitive tactical RPG experience."

[gb]Story[/gb]

Sing to me of a time long past.
    A time when men answered to power alone.
    Ruled by steel.
    Steeped in darkness.
    Sing of an age called Xytegenia.

The Valerian Isles, jewels of the Obero Sea. Long a center of naval commerce, the people here have struggled throughout history for dominion over these shores.
    Finally there rose a man to put an end to this conflict. His name: Dorgalua Oberyth. But history would know him as the Dynast-King.
    Dorgalua took the disparate races of men calling the islands home and united them as one. For fully half a century he reigned, and Valeria knew prosperity.
    But upon his death, three clans rose to claim Valeria for themselves: the aristocratic Bakram, the teeming Galgastani, and the few but hardy Walister. Valeria was once again in the grip of a great blood war.
    The Bakram and the Galgastani quickly divided Valeria between themselves, and an uneasy quiet has since settled over the isles. Yet none believe the calm will last.

[gb]Trailers[/gb]

Child of Fate. Chose your destiny.

Sing to me of a time long past.

[yt]DMwCSzPIsyk[/yt]

Feature trailer.

[yt]n0yijU_ZWG8[/yt]

[gb]Critics quotes[/gb]

"Without question, the finest classic remake I've ever played. It helps that the source material is so strong, of course, but what really makes this PSP rendition stand out is the way its creators have addressed every single sticking point that frustrated me all those years ago." - 1UP

"But the reward for your investment is a thoroughbred classic, a tactical RPG with all the immediacy of Advance Wars and all the long-view flexibility of Disgaea. As with Final Fantasy Tactics, an unusually compelling story ensures you come to view each unit as far more than a pawn and – once you combine the narrative with characters that are built from ten thousand of your own tiny choices – the sense of ownership and connection is rare. Tactics Ogre: Let Us Cling Together matches its tall challenge with deep reward, and provides further testament to the genius of its estranged creator." - Eurogamer

"With its well-balanced party customization and superior story combined with new and interesting features like the CHARIOT system, Tactics Ogre is the best tactical RPG available on the PSP today. Don't let the lack of a flashy, modern presentation turn you off; anyone who loves wading into deep, lovingly-crafted RPGs are truly in for a treat." - Gamespot

"For fans of the genre, this may be better than Ivalice. Simply outstanding." - Cheat Code Central

"Bottom line: If I can only have one SRPG for the rest of my life, it isn't even a contest. I could play Tactics Ogre: Let Us Cling Together for the next 10 years and still be finding new stuff to try. One of the best remakes of all time. " - TotalPlayStation

....

The Wheel of Fate is turning. Which path will you walk?

Laatst bewerkt: 5 apr 2012
  2. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Bah, volgens mij gaat het gewoon om een PSN download, voor de PSP.

Tegenvaller. :mad:

3. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Damn you moest vandaag een report afmaken en door jou meteen paar uurtjes tactic ogre gespeeld op super nintendo, nooit een betere console dan de super nintendo geweest al die rpgs.

Ga nu snel aan de slag :)

4. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Ik ben zelf weer begonnen met Final Fantasy Tacics. Ook leuk. :)

Give us Ogre Tactics dammit!

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wat is er zo leuk aan?

mooie startpost trouwens.... ;)

6. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Check de reviews zou ik zeggen. :)

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    heb het spel hier liggen, maar crisis wat een shitload aan info en heb daarnaast nog nooit zo'n tactics spel gespeeld 8)

snap er nog maar weining van vrees ik

8. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat kennis van de game en het genre is wel welkom inderdaad, maar je vind vast wel je weg.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    echt alles gelezen wat er te lezen is, maar hopelijk wordt tijdens het spelen meer duidelijk.

als ik het goed heb kan ik via interrupt mijn team aanpassen maar qua lopen en act alleen met mijn eigen poppetje toch? Ben nu nog maar in het 1e kasteel en heb gewonnen maar geen klap uitgedeeld :p

10. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je bedoeld aan het begin van de game? ja dan heb je alleen nog maar controle over het hoofdpersonage.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    dat verandert later dus :+

maar ik kan de andere personages wel beinvloeden toch?

12. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij heb je geen controle over het gedragspatroon van de AI.
    Ik kan me nog goed herinneren dat een personage die ik graag had willen recruiten dood ging tijdens een gevecht omdat ze op de blind op de vijand afstormde.

Laatst bewerkt: 12 jan 2012
  13. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Straks piep je wel anders als je een party van twaalf helden alleen moet besturen. :+

Dat je maar één mannetje kunt besturen is inderdaad de tutorial. Zucht, zoveel goede games... ik ben ver gekomen met deze Ogre Tactics, maar werd tussendoor afgeleid. Niet doen bij deze game, want je raakt de draad in het verhaal kwijt. Verder super goede game en zeker nog een must-play voor mij, zodra ik tijd hiervoor heb.

Laatst bewerkt: 20 jan 2012
  14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ben het nu al kwijt.... :mad:

15. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Heh. Speel je deze game exclusief, of gemixt met andere games?

16. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Denam, geboren op de 11e in de maand van Flamescale. Inmiddels heeft hij zijn baron bevrijd en zojuist zijn eigen orde opgericht (Flamescale) in dienst van zijn baron. Wat worden zijn volgende orders?

Laatst bewerkt: 5 apr 2012
  17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    gemixt ==> werkt niet

18. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Weet ik. Daarom begin ik nu ook pas weer met deze game, nu ik met FF klaar ben. Tactics Ogre: Let Us Cling Together verdient het als één van de betere TBS games van 2011, maar het vereist wel alle aandacht. Morgen de derde battle. Volgens mij moet je daar een NPC beschermen en dat zijn de lastigste missies.

19. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Alweer een stukje verder. Ik had moeite met Quadriga Fortress en Arkhaipolis of Rhime. Het Rhime scenario is gewoon heel flauw, ergens op de kaart bevindt zich een NPC die (naar gelang je bepaalde keuzes hebt gemaakt) niet mag sterven. Niet dat ze naar jou toe beweegt, nee ze besluit de tegenstander aan te vallen en brengt zichzelf daardoor flink in de problemen. Ik heb dit scenario uiteindelijk gewonnen door één van mijn karakters zonder equipment over de kaart te sturen om zo de tegenstanders af te leiden en snel bij haar in de buurt te komen. Bij Quadriga Fortress begint jouw party onderaan het kasteel en de tegestanders staan bovenin, bewapend o.a. met bogen. Oh, en Nybeth is ook nog een necromancer dus alle troepen die je verslaat worden een paar rondes daarna weer tot leven gewekt. Maar ik heb hem wel verslagen. Vette missie hoor. :)

EDIT: Nog vergeten te melden. Tactics Ogre is ook op de Vita te spelen (marketplace download?), dus als je op zoek bent naar een stevige TBS game kan ik je deze zeker aanbevelen.

Laatst bewerkt: 21 feb 2012
  20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik vond het spel echt moeilijk direct in het begin al en had niet echt een flauw idee van wat er nu gebeurde :+

Deel Deze Pagina