Heb echt een haat liefde relatie met dit spel.. heb hem denk ik 5 uur gespeeld 2 maanden geleden... en een jaar daarvoor iets van 4 uur (was maar opnieuw begonnen). Ik vind het verhaal, de dorpjes, de characters, de chapters, muziek van chopin en de plaatjes/teksten daarbij echt prachtig. Echter de gevechten boeien me niet genoeg en aangezien je dat constant aan het doen bent om te levelen/verder te komen kan ik het niet opbrengen om de game verder te spelen.
Dit had ik ook bij Tales of Symphonia op de Gamecube (al was ik daar wel op de 24 uur oid) en bij Baten Kaitos op de cube (was ik denk ik rond de 10 uur). Best zonde want je hebt steeds iets heel moois in handen maar als je keer op keer soortgelijke gevechten hebt haak ik toch op gegeven moment af. Ook bij Baten Kaitos was dat heel erg aangezien ik dat echt prachtig vormgegeven vond en je echt weg kon dromen in die wereld.
Er is wel variatie in gevechten maar in principe wat veel gebeurd is: Je loopt tegen een vijand/schepsel aan, je komt in een battlescene, zo gauw je je tegenstander verslagen hebt kan je nauwelijks 10 meter lopen of je loopt weer tegen een vijand/schepsel aan. Je kan ze omzeilen maar dan level je nauwelijks... Jammer dat daar zoveel nadruk op ligt bij dit soort prachtige games. Speel liever een Zelda/Fable maar die missen dan weer diepgang (en dan doel ik op verhaal/sfeer etc.) en droomwereld van de RPG's.
Laatst bewerkt: 25 dec 2010