1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 18]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Nerrion, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    fight club: releasedate 15 oktober 1999 8)
    maar zijn idd genoeg goede films, maar ook veel meer films en de bekende zijn nu idd vaak mainstream om zoveel mogelijk te cashen. Maar misshien moet je wat beter zoeken
     
  2. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond de jaren '90 wel echt geniaal qua films. Maar om nu dan aan te nemen dat er een mindere tendens gaande is vind ik dan weer te snel. Misschien een wat mindere periode maar het kan ook zomaar weer beter worden. Overigens komt 1 van mijn favoriete films wel uit deze periode(Inglourious Basterds).
     
  3. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Nou, ik weet niet hoor, maar als je zoiets zegt zegt dat meer over jou eigenlijk en de films waar je het in zoekt.
     
  4. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Ik noemde dit expliciet als iets in de toekomst. Tuurlijk zijn er tegenwoordig nog goede films. Maar steeds meer van de goede films komen uit de indie-scene. 90% van de grote budget films zijn vandaag de dag 3D monsters. Ik hoopte gewoon op wat discussie :+
     
  5. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Maar volgens mij is dat helemaal niet waar. Er zijn zo veel goede films, zowel actie blockbusters van hoog niveau als films die je 'indie' zou kunnen noemen, was het niet dat er grote acteurs in spelen (etc. etc.).
     
  6. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Dat zijn er twee uit één decennium. Genoeg goede films uit dat decennium, maar ook uit het afgelopen decennium hoor. Dat bedoelde ik dus net al aan te geven: de dichtheid van 'goede films' hoeft niet perse kleiner te zijn geworden. Als je terugkijkt kijk je alleen naar de goede films, terwijl er gemiddeld misschien helemaal niet meer 'goede films' uitkwamen.
     
  7. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Het is maar net waar jij je focus op legt. Als jij alleen maar in de Metro, Spits en dergelijke kijkt, tsja dan is het gros uiteraard 3D.

    Ik kan me nog een gezegde herinneren . . .

    Wie zoekt . . . zal vinden.

    Om de zoveel jaar is er altijd wel een bepaalde "richting" of technologie waar de focus op ligt. Bullet-time films anyone ???

    Ik ben juist met datgene wat nu wordt uitgebracht. Makkelijker toegang to creativiteit. Dat was vroeger wel anders.

    Aanbod genoeg voor diegene die weet wat zij zoeken.
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2011
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik denk dat vergeleken met de 80s de verhouding crap-goede film zelfs is afgenomen. Wat een lading crap is in dat decennium uitgekomen, zeg. :+

    Edit: Yeah, de puntjes zijn back!
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik check altijd gewoon de site van mijn broertje (dikke film freak en student kunst cultuur en media), als ik even geen inspiratie heb :+ Staan altijd wel films tussen die ik niet ken en me vaak weten te verrassen:

    http://www.icantpaint.com/wesleydanes/movies/

    (vernieuwde site is nog under construction btw)
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hij geeft Scott Pilgrim vs. The World drie op tien. :eek: Dat is zo'n toffe film!
     
  11. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    [​IMG]


    The Mechanic
    Gewoon weer een vette actie film met Jason Statham. Vette actie, wel leuk verhaal, zeker voor een actie film. De film moet even op gang komen, maar daarna erg vet. Misschien had er nog wat vette actie scenes in kunnen zitten, maar zeker de moeite waard om te zien als je es even een goede actie film wil zien.
    7,5/10
     
  12. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    Crash (2004) Top 250 #247
    Drama waar alles wel zo'n beetje inzit. Verschillende culturen in L.A. zijn mooi uitgewerkt. Heel veel verhaallijnen die op de een of andere manier met elkaar verbonden zijn. Ik vond het voor het mooie eigenlijk net iets teveel verhaallijnen, teveel personages (en helaas wel erg veel toevalligheden). Maar de film zit verder goed in elkaar en is wel een uitstekende drama :thumbs:
    8.3 / 10
     
  13. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Crash. Dat je daar van kunt genieten. Zo'n berg met neppe, pretentieuze, voorgekauwde, voorspelbare, positief discriminerende, wannebe tranentrekkende KOTS. Die film is echt alles wat er mis is met Hollywood in één film, op z'n ranzigst uitgebeeld.

    Zo.
     
  14. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Remake van een onwijs goeie film van voor de jaren 90, en zelfs van voor de jaren 80. Charles Bronson, wat een held_O_
     
  15. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Nee, maar het is gewoon zo dat ik echt meer geïnteresseerd ben in nieuwere films dan in oude. Als iemand mij een film aanraad boeit het me niet veel uit welk jaar die komt, kijk ik dan ook niet na. Misschien word ik wel teveel beïnvloed door al die cijfertjes die gegeven worden op IMDB en door al die trailers op YT, ik vind het niet erg. Echte klassiekers kijk ik ook, alleen staan ze om de één of andere reden nooit hoog op mijn to-watch lijstje. :)
     
  16. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Klopt, Charles bronson blijft ook the man net als alle deathwish films :) Krijg meteen weer zin om die weer es te zien :)
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Typische SBS 6 Zaterdagavond film om 23:00. ;)
    Geweldige films. :D
     
  18. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Moon

    Wat een film!!! :eek: Ik hoorde van mensen dat de film best wel mooi is maar geen keiharde actie film en ik er het beste gewoon in kan gaan zonder enkele verwachtingen! En jezus ik zat toch wel even op bepaalde momenten met een brok in mijn keel! Dit zijn nou films waar ik graag naar kijk! _O_
    Je kon wel zien dat het 'low budget' was op bepaalde momenten maar op andere leek het wel een film waar het er niets op leek! En Sam Rockwell deed het uitstekend! Kevin Spacey had ook een geniale rol, ik had het zelfs niet eens meteen door dat hij het was :+

    Richting het einde leek het alleen wel of het wat 'inzakte' en het einde was er voor mij eentje met een 'nare' nasmaak...

    8/10
     
  19. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Maar jammer genoeg kon mikecitybike er wel van genieten. Niet iedereen hoeft iets perfects te zien, kan ook genieten van een leuke/'goede' film.
    dat ik dit zeg tegen een intersupporter, faal :+

    Wel leuk - en knap - dat je zo'n duidelijke mening, heb zelf altijd wel moeite om iets te beschrijven als ik het kut vind.
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ben het ook lang niet altijd met hem eens, maar dat is dan meer op dit soort 'standaard'-films-vlak :)


    vet he! Was die gewoon vergeten in mijn lijstje bij het betoog dat er echt juist super veel goede films uitkomen. Echt zo van genoten. Het eerste gedeelte van de film had van mij nog wel wat langer gemogen

    die eenzaamheid, had imo nog bedrukter gekund
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina