[TV-USA] Dexter

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door xerofox, 21 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Seizoen 3 vond ik ook minder.
    Gedoe allemaal rondom die bruiloft
    Spanning was inderdaad ver te zoeken. Seizoen 4 bevalt tot nu toe een stuk beter!

2. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik vond S3 met Miguel Prado echt geweldig hoor, grappig hoe de meningen zo verdeeld zijn hierover :)

3. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Season 3 was heel aardig, season 4 vond ik tot nu toe het beste, zelfs beter dan season 1! De verdere ontwikkeling van de persoon Dexter, het kat-en-muis-spel met de Trinity Killer en vooral het einde van de laatste ep waarbij ik echt een minuut lang compleet in shock en flabbergasted op de bank heb gezeten...

Mijn persoonlijke volgende, van goed naar minder goed (dus niet slecht!):

Season 4, Season 1, Season 5, Season 2, Season 3

4. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik vond in seizoen 3 erg weinig spanning zitten. In seizoen 1 was dat er vaak genoeg en in seizoen 2 al helemaal. (Bay harbor butcher, doakes. Jammer dat Lila heel seizoen 2 heeft verpest 8)) In seizoen 3 was dat veel minder aanwezig.

En nog even hierboven, Seizoen 5 boven 2 zetten? Oei!

S1, S2, S4, S3, S5.

5. Oldsk00l

Oldsk00l ouwe school

Leuk Bevonden:
    4
    is het nou af bij 5? vond het een beetje lame einde van het seizoen

6. Jeruzame

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vond het een lastige keuze: season 2 of season 5 beter... Velen zijn het met me oneens, maar ik vond Julia Styles wel een goede Lumen neerzetten. Bovendien vond ik het een flinke twist in de hele serie (Dexter gaat iemand anders helpen) en ook vooral hoe hij emotioneler werd, vond ik erg mooi en daarom beter dan season 2. Hoewel het eigenlijk appels met peren vergelijken is, want jij hebt ook goede argumenten voor season 2... Ach ja, het is maar een lijstje :p

7. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    Meh, Lumen vond ik echt boring. En die twist zat ook al in seizoen 3, met Prado. Daarom vond ik seizoen 5 helemaal niet zo boeiend. MAAR ook al heb ik minpunten hier en daar ik heb gewoon genoten van elk seizoen Dexter. Het karakter Dexter is gewoon tof om naar te kijken en die hele Miami sfeer vind ik ook super.

8. Jeruzame

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben het niet met je eens dezelfde twist bij Lumen en Prado het geval was; bij Prado waren/werden ze partners in crime, bij Lumen ging Dexter haar uit emotionele redenen helpen om haar trauma te verwerken door haar belagers te vermoorden. Een essentieel verschil, wat voor mij season 5 beter/leuker maakt dan season 2. En ik vind het verder verre van vervelend om naar Julia Styles te kijken (helemaal vergeleken met Prado), maar daar sta ik redelijk alleen in hier op het forum :p

9. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    Zo'n heel groot verschil was dat niet voor mij. Maar dat is erg persoonlijk natuurlijk. Zo vond ik de acteerprestatie van Julia ook verschrikkelijk.
    Vooral in die loods waar ze die gast neerschiet

10. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Heb de afgelopen 2 maanden oid alle 5 seizoenen gekeken, had het nog nooit eerder gezien (behalve voorbij zappen op tv), erg vermakelijk moet ik zeggen.

Seizoen 1 uiteraard heel sterk
    Seizoen 2 vond ik eerlijk gezegd ook wel heel goed (feit dat hij constant op de hielen gezeten werd, heerlijk)
    Seizoen 3 vergeet ik heel tijd waar die over ging :+ dus die heeft niet zoveel indruk gemaakt
    Seizoen 4 vond ik reeeeeeeete sterk einde hebben waardoor de soms wat saaie afleveringen in een keer wegvielen
    Seizoen 5 Hoopte ik weer op een reeeete sterk einde maar die was zo flauw als wat, minste seizoen dus.

11. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ben ook met Dexter begonnen, eerste 2 episodes gezien en smaakt naar meer!

12. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Vier seizoenen echt verslonden, maar ben denk een beetje Dexter moe. Heb het 5e seizoen op mijn pc staan, maar slechts de eerste ep gezien tot nu toe.

13. Ji E Toy

Ji E Toy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Supervette serie, van het weekend begonnen, nu met seizoen twee bezig. Help! Volgende week tentamens!:+
    Wel stom dat ik dit topic terug ging lezen en spoilers ging openen... Nu weet ik dus dat in seizoen 2 [SPOILER1]Doakes dood gaat:mad:[/SPOILER1] Maar goed, maar de serie niet minderO-)

14. Ji E Toy

Ji E Toy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dubbelpost:+
    Anyway, ik ben nu halverwege seizoen 2, maar het kan toch niet zo zijn dat Dexter gaat stoppen met doen wat ie doet?! Hij moet nog 2 1/2 seizoen door!

15. Jeruzame

Leuk Bevonden:
    4
    Don't worry, he'll find a way to continue... ;)

16. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik heb net het 5e seizoen afgerond en ik vond het toch wel een erg sterk seizoen weer. Seizoen 4 vond ik qua acteerwerk duidelijk het beste, maar ik denk dat mijn mening over de andere seizoenen toch wel verschilt met wat ik hier lees. Zo vond ik het juist bijvoorbeeld wel mooi dat het 5e seizoen eindigt met een schijnbare vrede waarin alles eindelijk op zijn plaats valt (wetende natuurlijk dat er nog een seizoen aankomt). Knap hoe elk seizoen toch compleet anders is.

17. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Misschien moet ik S05 gewoon nog een tweede keer gaan kijken, ik zag dat sommige mensen op de IMDB forums het hierover hadden. Dat het veel beter was na de tweede keer kijken, ik betwijfel het alleen. Want bij mij is iets goed of gewoon slecht....S05 viel me vreselijk tegen, kon er niet echt in komen en betwijfel ten zeerste dat het bij een tweede keer kijken anders zal zijn. Maar ik ga het wel doen denk ik.

18. Ji E Toy

Ji E Toy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig, ik heb s2 af, en alles is weer goed:+

Edit: vond het trouwens wel heel apart dat er geen enkele cliffhanger in zat aan het eind van het seizoen... Maar goed, nu prison break s1 en dan weer Dexter :D

19. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Woei en seizoen 5 ook afgekeken. Erg tof.

Ik wil meer! 5 seizoenen in 1.5maand gekeken... 8)

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Snap niet waarom ik gestopt ben bij aflevering 8 van seizoen 5 een paar maanden geleden.
    Want einde van 8 en het einde van 9 is geniaal. Damn zit er weer helemaal in. :D

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina