1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Top Spin 4

Discussie in 'Games' gestart door iMark 007, 8 feb 2011.

  1. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Ik was in eerste instantie niet van plan hem te gaan halen, maar na die filmpjes/gameplay en die positieve previews wel :)

    Twijfel alleen nog tussen de PS3- en de Xbox versie :)
    PS3 = online.
    Xbox = fijnere controller, achievements, overall vind ik de xbox fijner.
     
  2. eezdva

    eezdva Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    Ik zie dat Slicer hier al iets heeft gepost. Maar ik schrijf ook nog even. Ik hoop jullie allemaal op ITST te zien.

    Er zijn wel nederlanders die spelen voor de XBOX-tour maar zou toch wel leuk zijn als we er veeeeel meer zouden hebben. Goed Davis Cup bijvoorbeeld ? :)


    http://www.intertopspintour.net
     
  3. SlicerITST

    SlicerITST Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Character creation zal nog belangrijker zijn dan ooit in deze versie van Top Spin. Als het wordt zoals ze zeggen dat elke speelstijl die gekozen kan worden ook effectief is komt het goed. Dan weet ik zeker dat er veel mensen zijn die continue blijven experimenteren. Dit zorgt voor veel variatie in de multiplayer. Als het een langdradig proces is met weinig tot geen beloning op het eind dan is dat een doodsteek voor de game.

    Ik ben gereserveerd over het feit dat je nu ook met de pro's online kunt. Ik vrees dat veel mensen geen characters zullen maken waardoor je online alleen maar dezelfde 5 of 6 characters tegen komt. Dit gebeurde ook in VT09 volgens mij al waren er in dat spel geen 2 verschillende rankings. Ik wil veel variatie tegen komen in de multiplayer. Dat je elke match iets moet verzinnen om een bepaalde speelstijl te doorbreken.

    Bouchard lijkt een rare keuze ja. Ik snap wel wat ze er mee bedoelen. Zoals je zegt komt er maar per 3 jaar een nieuw deel uit. Ze willen dat je het spel over 3 jaar nog kan oppikken en met een ster van dat moment kan spelen. Maar het lijkt nu of ze random in de ATP ranking hebben geprikt voor een jonge opkomende ster. Heeft ze misschien in de jeugd goed gepresteerd?
     
  4. Tyspolir

    Tyspolir Active Member

    Berichten:
    2.118
    Leuk Bevonden:
    0
    Hopelijk komen er demo's van topspin 4 en virtua tennis 4. Heb geen idee welke tennisgame ik ga halen :eek:
     
  5. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik hoop ook dat het spel goed in balans is, dan kan het echt ontzettend vet worden. Ze zeggen dat ze er veel aandacht aan hebben besteed, maar het is altijd afwachten. Top Spin 3 introduceerde de nieuwe gameplay, maar die was niet goed in balans. Ik heb wel vertrouwen dat deel 4 meer in balans is. Onder andere hebben ze de risk shots uit het spel gehaald, dat werkte toch niet naar behoren in 3.

    Als je gewoon de Online World Tour speelt, dan kom je nooit de pro's tegen. Met pro's speel je de 2K Open. Ik denk dat veel spelers de voorkeur gaan geven aan de Online World Tour vanwege de toernooien die iedere week gerefreshed worden. Ik vind het leuker om aan toernooien deel te nemen dan een solo match die op zichzelf staat. En met de 2K Open speel je volgens mij geen toernooien. Met Virtua Tennis speelde ik wel altijd met de pro's, maar die is online gewoon beperkt als je het vergelijkt met Top Spin.

    En dat van Bouchard, ik heb geen idee hoe ze daarbij komen. Staat voor de rest vrij weinig over. Als je op je 17e pas op plek 390 staat, dan betwijfel ik of het een groot talent is hoor. Martina Hingis had toen volgens mij al 4 Grand Slam titels gewonnen op die leeftijd. Ik heb gewoon het idee dat Noord-Amerika een grote afzetmarkt is voor het spel, en dat ze dus gewoon een Canadese speelster erin gegooid hebben die potentie heeft. In Amerika en Canada is tennis een populaire sport.
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2011
  6. SlicerITST

    SlicerITST Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Top Spin 4 demo komt morgen voor de Playstation 3 en ergens van de week voor de Xbox 360.

    Bron
     
  7. Digs NL

    Digs NL Active Member

    Berichten:
    361
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben inderdaad benieuwd naar die character creator. Bij Top Spin 1 had je zeg maar een combinatie die goed werkt en die had iedereen dan ook. Alleen met een andere kop erop. Niet dat dat uitmaakte want het was toch gruwelijk verslavend. Ik hoop dat dit net zo verslavend wordt..
     
  8. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ok cool. Nog best vroeg, bijna 3 weken voor de release.
    Kan nooit kwaad om alvast even met het spel te stoeien.
    Ben alleen bang dat andere mensen hem niet gaan waarderen als er geen goede tutorial in de demo zit. Het is geen Virtua Tennis waar je de controls binnen 3 seconden doorhebt.
     
  9. Leip0079

    Leip0079 Active Member

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga zeker de demo spelen. Weet nu nog niet welke tennisgame ik ga halen :)
     
  10. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.284
    Leuk Bevonden:
    344
    Die online toernooien lijken me wel erg gaaf hoor, release schiet gelukkig al op :)
     
  11. SlicerITST

    SlicerITST Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Demo is uit:

    game marketplace - explore content - genre - sports & recreation - top spin 4 - exra's nog niet op de demo pagina te vinden volgens mij. En ik zit op mijn werk :'-(.
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313

    [​IMG]
    [​IMG]
    Top Spin 4 Demo
    Bestandsgrootte: 954 MB

    [​IMG]
     
  13. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    858
    Is het een mp demo? of alleen sp?
     
  14. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Zonder de demo gespeeld te hebben kan ik wel zeggen dat het een sp demo is. Ze gaan geen online mp in een demo doen, daarmee gooien ze hun eigen glazen in. Ik koop ook ieder jaar FIFA, maar dat zou ik niet doen als er online mp in een demo zou zitten. Misschien dat er in de demo wel offline mp zit.

    Ben de demo nu aan het downloaden.

    Ik had me gisteren wel op deze site geregistreerd, maar ik vroeg me af of je kosteloos aan de toernooien kan meedoen?
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2011
  15. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Heb net 5 potjes gespeeld in de demo. Voor een ieder die het topic een beetje doorgelezen heeft zal het geen verrassing zijn dat ik het helemaal geweldig vind. Ik moest even wennen aan de controls in het begin, aangezien ze voor de wedstrijd maar heel even getoond worden. Ik dacht aan het begin even dat ik de knop moest loslaten als de bal stuiterde. In een normale rally klopt dit ook redelijk. Maar je moet kijken naar de snelheid van de bal. Krijg je een hele langzame bal dan moet je de knop pas loslaten een stuk nadat de bal is gestuiterd. Als je loslaat geef je aan dat de speler zijn of haar swing kan gaan maken. Bij een langzame bal moet je dat niet doen bij de stuit, pas als de bal bijna zijn hoogste punt heeft bereikt na de stuit. Sta je onder druk, dan is er geen tijd om de knop lang in te houden. Doe je dat wel, dan is de kans best groot dat je een unforced error maakt. Dat heb ik al een paar keer gehad. Op easy en normal is de demo echt te makkelijk. Een beetje geoefende speler moet hard kiezen, toen had ik echt een aantal leuke rally's. Ik stond 5-2 achter, maar toen het kwartje viel qua controls won ik met 8-6.

    Zoals het er nu naar uitziet ga ik ontzettend veel plezier beleven aan het spel, vooral online. Of er dingen broken zijn kan ik nu nog niet zeggen met de demo, maar het gevoel van tennis is echt aanwezig. Ik houd er echt van dat timing zo belangrijk is in het spel, zo blijven de rally's boeiend. Met iedere slag kan het momentum van de rally omdraaien. Dat heb je met Virtua Tennis toch een stuk minder.
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2011
  16. Tyspolir

    Tyspolir Active Member

    Berichten:
    2.118
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe werken die controls nou precies? moet je 2 keer op A drukken bv om de bal op te laden en daarna te slaan? Ik krijg soms 'too soon' en soms 'good' of perfect terwijl ik steeds hetzelfde sla.
     
  17. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb net als Mark ook een aantal potjes gespeeld in de demo. Het is allemaal vrij kort (een mager tie-breakje), maar het voelt allemaal vrij 'af.' Heb helaas nog wel steeds het idee dat het speelveld in een aantal vakken is opgedeeld, al geniet je in combinatie met RT + A/B/X/Y wel wat meer vrijheid. Die slagen zijn dan ook risicovoller. Een netbal heb ik al gehad, zag er leuk uit! Strak tegen de lijnen aan slaan is me nog niet gelukt en ik weet niet of dat ook mogelijk is, maar daar is wellicht wat oefening voor nodig.

    De animaties van de beschikbare spelers (Federer en Nadal) zorgen voor wat herkenning. Leuk gedaan. Het vuistje in combinatie met de knie van Nadal zie je terug, net zoals zijn typische houding bij de returns.
    Zoals Mark terecht aangeeft speelt timing een belangrijke rol. Elke keer dat je een bal slaat komt er 'good', 'perfect', 'too soon' of 'too late' te staan. Op Easy en Normal is het inderdaad te eenvoudig en zullen ze een aantal ballen die je veel te vroeg/laat staan niet afstraffen, maar op Hard is het al wat pittiger en verlies je snel het initiatief.
    De slicebal en de dropshot vielen me positief op. Je kunt de bal echt precies over het net slicen en er voor zorgen dat de bal haast niet opstuitert. Wanneer je timing niet goed genoeg is, eindigt de bal in het net. De dropshot is ook erg lekker als je die goed weet uit te voeren, maar dat heeft ook nog wat oefening nodig. Ik kreeg het één keer voor elkaar om die bal direct dood achter het net neer te leggen en dat gaf toch wel voldoening. Is-ie echter iets te hard, dan krijg je 'm op Hard om je oren.
    De lob lijkt me iets te gemakkelijk. Die is tot nu toe elke keer gelukt en elke keer won ik het punt: ofwel de lob was een winner ofwel de slag erna was voldoende om het punt te pakken. Vrees dat hier weinig oefening voor nodig is.

    Al met al best een positief gevoel overgehouden aan de eerste paar potjes. Misschien kan de mate van vrijheid nog wel wat groter, maar ik denk dat ik deze wel aan ga schaffen. Met de online opties komt de variatie vanzelf in het spel natuurlijk.
     
  18. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Als de bal naar je toekomt en je hebt een goede positie op de baan ingenomen, dan pas A indrukken en pas loslaten op het moment dat je de swing van je racket wilt maken. Dus nooit 2 keer op A drukken. Maar 1 keer. Hoe langer je A ingedrukt houdt, hoe harder je slag (mits je goed timed natuurlijk).

    Animaties vond ik ook vrij goed. De spelers die in de demo zitten (Federer, Nadal, Serena en Ivanovic) leken ook goed qua uiterlijk. Je zag wel in het kiesmenu dat sommige andere spelers niet perfect leken qua uiterlijk, maar dat vind ik niet zo'n ramp. Goede animaties vind ik belangrijker.

    Het is allemaal tot op een zekere hoogte, maar ik vind wel dat je meer vrijheid hebt dan Top Spin 3. Ik heb ook al een netbal gehad en heb de bal toch al een aantal keer tegen de lijnen gespeeld. Heb ook al een aantal keren uitgeslagen, soms net aan, soms ruim uit. Maar ik moet toch wel meer spelen om hierover een duidelijker oordeel te vellen.
     
  19. robbin92

    robbin92 Atletico y Feyenoord

    Berichten:
    1.609
    Leuk Bevonden:
    10
    Heb net ook een aantal potjes gespeeld, ben er toch erg positief over.
    Vind het vooral leuk dat je ook Inside out kan slaan met behulp van de LT knop.
    Ook dropvolleys voelen erg lekker aan.

    Alleen de servicebeweging van Federer klopt niet?
     
  20. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Het publiek lijkt ook wat actiever trouwens. Ik had een rally met alles erop en eraan, veel slagen wisselingen, veel beweging, naar het net, een lob en noem het allemaal maar op en je hoorde het publiek gaan van "ooooooooh..." Dan geeft het toch wel voldoening als je dat punt binnen weet te slepen. :)
    Iets minder vond ik dat mijn spelertje stopte met rennen terwijl ik echt het idee van "die bal is nog van mij!" Ik zag dat dat in het filmpje van Gamekings al was opgemerkt, maar dat is wel een terecht puntje van kritiek denk ik.
     

Deel Deze Pagina