[XOne] Final Fantasy XIII [Deel 3]

Discussie in 'Games' gestart door SHiZ NL, 18 mei 2010.

1. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ten eerste is Chronicles geen aparte FF game maar dat terzijde.

Zoals ik eerder aangaf gaven alleen de monsters het idee dat het een FF game was. Als je alle andere FF games gespeeld had kun je misschien meer inzicht in mijn post krijgen. Het gaat idd steeds meer bergafwaarts maar als je bv. FF6 t/m 9 gespeeld had zou het het grote contrast zien tussen die games en FFXIII. Ik heb tot nu toe alle delen incl. de spinoffs uitgespeeld.

Vervolg op FFXIII is FFXIII versus....een fighter...

Laatst bewerkt: 28 feb 2011
  2. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat chronicles en tactics spin offs waren, deze kwamen toen toch op de gamecube? Weet nog hoe jammer ik het vond dat ik daar toen geen FF X ofzo op kon spelen.

Tja ik ga niet de discussie in op het punt van de games voor FF X. . Want daar weet ik gewoon weinig van af dus daar oordeel ik niet over. Ik weet slechts dat FF VII een hele grote fanbase had, en FF VIII ook nog wel aanhangers had. Leek vooral te komen door de characters waar veel zich goed mee konden identificeren in combinatie met een lang durend spel en mooie tussen filmpjes.

Ik vind het eigenlijk wel indrukwekkend wat Square Enix doet door bij de afgelopen FF games steeds het combat systeem aan te passen. Bij FF X was het nog het klassieke systeem, FF X-2 was anders (niet mijn ding), en FF12 was ook weer anders. FF 13 vind ik echt een heerlijk systeem, zou leuk zijn als dit systeem ook in het vervolg komt. Ik vind dit systeem gewoon fijn, je stelt dingen in en bekijkt vooral tactisch wanneer je gaat healen, aanvallen of speciale aanvallen doet zonder dat je steeds weer (omslachtig) de tegenstander moet selecteren etc. Dat je HP terug is na een gevecht kan ik ook wel waarderen.

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Het vervolg is FFXIII-2, schat. ;)

4. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Zoiets dacht ik ook al, wat er in de edit bij staat is weer iets los van de FF serie.. Sowieso los van FF XIII

5. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    FFX-2 was idd minder en was meer een vervolg op het verhaal. De combat vond ik nog goed te doen maar de rest was erg matig.

Ik denk dat je Crystal Chronicles bedoelt. FF Chronicles was voor de PS1 en was FFIV + Chrono Trigger. Beiden waren gepoort van de SNES.

Het terugbrengen van HP en niet dood kunnen gaan maakt de game veels te makkelijk en ook veels te mainstream. Daarnaast is het voor mij ook geen uitdaging geweest. Iets wat ik wel had in de vorige delen.

6. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Idd Crystal Chronicles, tja dat meer mainstream vind ik dus wel fijn. Maar als je al veel FF games hebt gedaan dan is het inderdaad niet leuk. Als je FF XIII nog hebt, er schijnen nog pittige optionele bosses in te zitten. Heb je die al gedaan?

7. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Was versus niet de oorspronkelijke titel? De trailers lijken iig heel erg op elkaar.

Heb een aantal marks gedaan. Ongeveer 1/2 tot 2/3. Toen had ik geen zin meer. Heb de game ook in veel etappes moeten spelen. Steeds had ik geen zin meer om verder te spleen en ben ik er weer een paar maanden mee gestopt. Heb hem nog wel liggen maar weet niet of ik nog alle achievements wil halen. Game heb ik wel uitgespeeld.

8. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Das wel zuur dan, dan begrijp ik wel waarom je nu zo praat over FF 13.. Ik vind sowieso los van de hele "discussie" dat er ontzettend veel FF games zijn met elk hun universum, elk hun eigen battle systeem. Slechts hetzelfde soort vijand komt terug. Dit was dan voor jou gewoon de FF game die totaal niet in jouw straat lag, wellicht is FF XIV wel je ding =).. En anders kan je natuurlijk altijd nog eens een oude FF (remake) onder 't stof vandaan halen. Goede games van vroeger blijven immers games die de tand des tijds door staan. Iets wat ik nu ook nog met Secret of Mana heb, imo de all time beste rpg ooit _O_

9. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.723
    De trailers lijken totaal niet op elkaar. FFXIII-2 gaat verder waar XIII ophield en je speelt weer met oa. Lightning, terwijl Versus totaal anders is. Ik snap sowieso niet waarom Versus FFXIII wordt genoemd, aangezien ik nog geen enkel aanknooppunt met het FFXIII universum heb gezien. Ze kunnen die game net zo goed uitbrengen als FFXV.

10. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    FFXIV valt voor de meeste FFXI spelers ook tegen. Iedere dag zie je weer spelers terug komen in FFXI. Zelf vond ik heb ook erg tegen vallen.

Ik heb trailers of filmpjes van versus waaruit ik concludeerde dat het een fighter was met de FFXIII chars. De trailer van FFXIII-2 die ik laatst in de mail ontving leek heel erg op deze game. Verder hoor ik niks meer van versus en nam aan dat de titel gewoon aangepast is. Zou toch raar zijn als de game 2 sequels zou krijgen?

11. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.723
    Versus:

[gt]709810[/gt]

Ik neem aan dat je die bedoelt?

12. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Nee die ik ooit gezien heb was het gewoon 1 vs 1 like Soul Calibur. Daar leek dus de laatste trailer die ik van XIII-2 ontving ook heel erg op.

13. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.723
    Ooh, jij bedoelt die crappy PSP game Dissidia (2):

[yt]KfQ-jQuRMYU[/yt]

Maar XIII-2 wordt gewoon een vervolg op de vorige. Daarnaast zeggen ze dat ze hebben geluisterd naar de fanbase.

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Na die was het niet. Het was toen wel degelijk FFXIII versus. Was wel helemaal in het begin dus nog voordat FFXIII uit was.

15. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    FF XIII Versus is zeker geen 1 vs 1. Het is gewoon een volwaardige RPG die qua gameplay wel met Kingdom Hearts te vergelijken is. Maar het duurt nog wel even voordat deze titel het licht ziet. Niet eerder dan 2012.

Eind van het jaar komt eerst FF XIII-2. Het gevechtsysteem van XIII komt terug met wat tweaks, maar geen drastische veranderingen. Het schijnt minder lineair te worden en het verhaal wordt een stuk donkerder.

Maar Square Enix had het met die namen wel wat makkelijker kunnen houden. Een leek snapt er geen donder meer van. Ik vind het namelijk ook debiel dat de MMO delen 11 en 14 zijn, totaal niet logisch. En GForce heeft het over een 1 vs 1 vechtspel met Final Fantasy figuren. Dat moet dan toch echt Dissidia zijn, iets anders bestaat volgens mij niet.

16. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Ik moet nog steeds Final Fantasy XIII uitspelen zit in chapter 11, maar aangezien ik nog een aantal games moet uitspelen, laat ik deze even links liggen.:p

17. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Het was HD kwaliteit dus zeker geen PSP game...misschien dat ik iets verkeerd gezien heb.

Dan begint de game eindelijk een beetje leuk te worden.

18. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond chapter 6 anders de leukste chapter tot nu toe _O_, prachtige omgeving, leuke tegenstanders. Heb genoten :)

19. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ligt eraan welke eisen je stelt aan een RPG ;)
    Jij houdt gewoon van exploren, dus dan begrijp ik het wel.
    Zelf houd ik van typische JRPG's waar lineair meer regel dan uitzondering is.

20. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Dit dus, het is ook hierdoor dat ik zo kon genieten van Eternal Sonata :), mede vanwege het lineaire karakter!

Deel Deze Pagina