1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Top Spin 4

Discussie in 'Games' gestart door iMark 007, 8 feb 2011.

  1. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Het niveau van de AI is in de demo wat omlaag gebracht om het ook voor de casual speler toegankelijk te maken. Bij de definitieve release zal het niveau dus (gelukkig) hoger liggen.
    Bron
     
  2. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.282
    Leuk Bevonden:
    344
    Kijk, dat is goed nieuws. Grafisch zal het ook wel goed zitten, sommige previews spreken van bijna fotorealistisch...
     
  3. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Wat een toffe demo (en game)!
    Ik houd echt van tennis en als dat dan zo levensecht uitziet vind ik het super.

    Met Nadal kan ik echt al zeer aardig spelen, vooral omdat ie precies speelt zoals in het echt :)
     
  4. Tyspolir

    Tyspolir Active Member

    Berichten:
    2.118
    Leuk Bevonden:
    0
    Andere mensen ook problemen met dat de AI op normal te makkelijk is, ik win 0-7 met 2 vingers in mijn neus, maar op hard verlies ik elke keer 7-1 of 7-2. te moeilijk is het dan :mad:
     
  5. robbin92

    robbin92 Atletico y Feyenoord

    Berichten:
    1.609
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik vind de hele demo te makkelijk, ik zit de hele tijd op hard de bal maar in het spel te houden omdat het anders zo snel afgelopen is.
    Had net een tie-break van 38-36:+.
    Vind het het moeilijkst om met Ivanovic tegen Serena Williams te spelen, die kan achterlijk hard slaan..
     
  6. Tyspolir

    Tyspolir Active Member

    Berichten:
    2.118
    Leuk Bevonden:
    0
    Kut, dan suck ik hard :+ Ook eerste keer dat ik een topspin speel though, of is het ook jouw eerste? Hiervoor alleen virtua tennis 3 gespeeld.
     
  7. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben de demo ook aan het downloaden,ben benieuwd.
     
  8. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Het spelen met Nadal vind ik toch het leukst. Ik vond de spelers niet echt wendbaar, maar dat ligt ook grotendeels aan de speelstijlen. Nadal is gewoon meer wendbaar dan Federer. Dat hele idee van 'baseline defensive' en 'baseline offensive' is gewoon erg leuk gedaan. Ben ook benieuwd naar de serve en volley spelers; die kom je in de demo niet tegen.

    Ik denk dat ik ook eerst maar een defensief sterke speler maak. Dat rennen en counteren vind ik wel leuk. Zeker als je vervolgens met een perfect geslagen bal het initiatief overneemt en het punt pakt. :)
    De dropshot kun je trouwens heerlijk slaan zeg, echt met heel veel gevoel.
     
  9. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind hem niet zo leuk spelen had ik bij topspin 3 ook.
    Virtua tennis is toch meer mij ding.
     
  10. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Hard is wel wat moeilijker, maar echt veel problemen heb ik niet. Ik doe net als Robbin92, als ik matchpoint heb dan laat ik de tegenstander het punt pakken. Als ik echt het punt wil pakken dan lukt dat ook wel. Stel dat je hypothetisch gezien het spel gaat kopen, dan moet je gewoon op normal beginnen omdat de AI tegenstand beter is in de full game.

    Met Top Spin 3 was het de beste keuze om een zeer aanvallende baseline speler te maken, maar toen kon je ook 10 verschillende vaardigheden levelen. Ik vind het nu wel een goede keuze van 2K om 3 verschillende speelstijlen te kiezen. Zo is het voor hun ook makkelijker om de balans in het spel te houden. Zelf ben ik ook wel een baseline speler, maar ik zie wel of ik aanvallend of verdedigend kies.

    Dropshot zuig ik nog wel in. Als ik hem te lang indruk gaat de bal het net in. Ik deed ook 1 keer een "dropshot" die achter de baseline viel. Maar toen stond ik er echt verkeerd voor en kwam de bal te hard op me afgespeeld.
     
  11. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Edit: heb het al gelezen :)

    Goed nieuws van de AI!

    Hoe is Top Spin in verhouding tot VT2009. Die heb ik namelijk wel, maar vind de game veel te makkelijk maar heb naar mijns inziens wel te weinig controle over de bal. Is dat in TS anders/beter?
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2011
  12. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet je even de demo spelen dan merk je meteen of er verschil inzit.
     
  13. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Dat snap ik :) Ik heb alleen de hele week geen tijd gehad om te gamen en zal dit ook de rest van de week niet hebben.

    Daarnaast ben ik sowieso overdag aan het werk en zodoende hoop ik dat mensen die beide hebben gespeeld een indruk kunnen achter laten. :)
     
  14. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Timing/positionering is alles: wanneer jij de goede afstand tot de bal behoudt en precies op het juiste moment A/B/X of Y loslaat, heb jij controle over de bal. Het is mij nu al een paar keer gelukt om flink tegen de lijn aan te meppen of om echte 'hoeken' te maken. Wanneer jij een slappe halfcourt bal terug krijgt, heb je vanzelfsprekend meer tijd en ruimte om de hoek te kiezen.
    VT2009 heb ik niet meer gespeeld. Na VT3 ben ik afgehaakt, dat was ook al veel te makkelijk en dat je om de haverklap met een snoekduik op de grond lag, vond ik ook maar niets. Dit is wel moeilijker.
     
  15. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    Top spin is inderdaad een veel moeilijkere game dan virtua tennis maar het is wat je zelf verkiest. Ik ga liever voor de snellere gameplay van virtua tennis.
     
  16. robbin92

    robbin92 Atletico y Feyenoord

    Berichten:
    1.609
    Leuk Bevonden:
    10
    Nee is niet de eerste;)
    Kocht de xbox met top spin 2 en heb met TP3 tijdje in de top 10 van de wereld gestaan..
     
  17. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Als je er tijd in steekt denk ik dat je meer voldoening haalt uit Top Spin. Natuurlijk is het lastig aan het begin, zeker als je nooit een Top Spin hebt gespeeld. Maar als je eenmaal weet hoe alles werkt en dat je de controls perfect in de vingers hebt, dan ga je het spel pas helemaal waarderen. Zoals Marco zegt, kan je met Top Spin echt de lijnen opzoeken. Hoe meer tijd en ruimte je krijgt om je slag te maken, hoe preciezer je de bal kan slaan. Je bent echt virtueel aan het tennissen. En Virtua Tennis is meer een geƫvolueerde versie van pong. Je kan niet uitslaan en je hebt bijna geen wapens om het punt naar je toe te trekken. Het heeft weer als voordeel dat deze serie makkelijker is op te pakken, zeker als mensen het beoordelen na een korte speelsessie.
     
  18. Domiolierook

    Domiolierook GT Domiolierook

    Berichten:
    841
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een klein vraagje,
    Wat doet de linker trigger in het spel ?
    Maakt het verschil als je RT - A gebruikt ? of is alles A ook goed genoeg.
    Vind het een vette demo, maar heb alle spellen van top spin goed gevonden.
    Virtua tennis was ook leuk maar ik ga liever voor top spin.
     
  19. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Met de linker trigger sla je inside out. Ben er alleen nog niet achter of dit echt functioneel is. Als je bijvoorbeeld een sterke forehand hebt kan je door inside out te slaan om je backhand heen lopen om uit te halen met je forehand.

    En RT + X is een dropshot, maar dat is volgens mij de enige combinatie. Dus RT + A is hetzelfde als gewoon A indrukken. Alles A moet je sowieso niet doen. Als ik bijvoorbeeld onder druk sta is het handig om te slicen. Dan krijg je meer tijd om je weer op het midden van de baan te positioneren. En slicen is handig om de bal laag op de baan te houden. Bij een hoge stuit is het makkelijker om de bal hard weg te leggen.
     
  20. Domiolierook

    Domiolierook GT Domiolierook

    Berichten:
    841
    Leuk Bevonden:
    0
    Als de knoppen zo blijven in de full game is het toch wat makkelijker geworden.
    Bij top spin 3 kon je namelijk wel met de rechter trigger een rally winnen.
    Moet wel zeggen dat ik de demo echt werelds vind. Is het alleen niet jammer dat alle spelers level 20 zijn ? Ook vind ik nadal een beetje overgewaardeerd. ik vind het wel alleen moeilijk om strakke volleys te slaan ? iemand daar al tips voor ?
     

Deel Deze Pagina