1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Nat problemen op lossen met Thomson TG789vn

Discussie in 'Games' gestart door Stingray, 4 mrt 2011.

  1. Stingray

    Stingray NcA Clan Member

    Berichten:
    907
    Leuk Bevonden:
    29
    Aangezien nogal veel mensen problemen hebben met hun KPN Thomson TG789vn router geef ik hier een korte handleiding hoe dit heel simpel op te lossen is.

    1 -> ga naar je router: http://192.168.2.254

    2 -> ga naar Thuisnetwerk

    3 -> Zoek ik de lijst naar je xbox360 en klik hem aan

    4 -> Kies nu voor de optie Configureren (boven aan in het scherm)

    [​IMG]

    Verander het type in SPELCONSOLE
    Voor je zelf kun je je Xbox360 nog een statisch ip nummer geven (dus een vast nummer) en tevens een naam zodat je hem makkelijker weer kunt vinden in de lijst.

    5 -> Klik op toepassen! en klaar

    Doe je xbox360 aan, start COD Blackops bijvoorbeeld en zie daar NAT: Open.

    Dit heeft bij gewerkt, dus dat zou bij een ander ook zo moeten werken!

    Let me know! \o/
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2011
  2. GforceNL

    GforceNL Active Member

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    0
    Alleen jammer dat hij bij een reboot alles weer vergeten is....
     
  3. Stingray

    Stingray NcA Clan Member

    Berichten:
    907
    Leuk Bevonden:
    29
    valt mee, het enige wat ik moest doen was: Verander het type in SPELCONSOLE
    en het probleem was direkt weer opgelost.

    Maarja ik doe hem nooit uit dus hoef dat inprincipe nooit aan te passen
     
  4. Bubsy

    Bubsy Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey Stingray

    ik speel draadloos met mijn Xbox 360 en heb nu ook deze router gekregen en stap voor stap jou voorbeeld opgevold maar bij mij blijf ie strict erg vervelend :mad:
    Heb ook de zilvere experia box gehad en ook veel problemen mee gehad maar dat is me wel gelukt om daar het strict open te krijgen.

    ken jij me meschien verder helpen

    alvast bedankt ;)
     
  5. Stingray

    Stingray NcA Clan Member

    Berichten:
    907
    Leuk Bevonden:
    29
    ik ga dit weekend even kijken of ik voor de draadloze mensen hier ook een oplossing kan vinden... ;)
     
  6. Bubsy

    Bubsy Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    oke dan top ouwe ik kom er echt niet uit :mad:
     
  7. Stingray

    Stingray NcA Clan Member

    Berichten:
    907
    Leuk Bevonden:
    29
    Net mijn wireless adapter er in geprikt... Blackops er in... en NAT OPEN!

    In de experiabox vind ie hem ook weer als XBOX 360 maar dan wel met dynamische ip.. maargoed dat laatste zal mij een worst zolang de NAT maar op OPEN staat!

    Ik heb dus niks gewijzigd aan bovenstaande uitleg!
     
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2011
  8. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Helaas staat mijn xbox er niet tussen allemaal vage codes.

    Beetje vervelend.
     
  9. Stingray

    Stingray NcA Clan Member

    Berichten:
    907
    Leuk Bevonden:
    29
    Zoek tussen die vage codes het mac adres van je xbox360, zodra je die hebt ben je klaar...

    Voor de mensen die strict blijven houden, doe de experiabox aan en uit en als het goed is moet het verholpen zijn.
    KPN belooft al enige tijd met een firmware te komen voor het strict probleem te komen, en die is na 7000 mensen verstuurd als zijnde een pilot maar een definitieve oplossing voor dit probleem is er volgens hun niet en tevens geven ze GEEN ondersteuning voor zowel de xbox360 als de PS3
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2011
  10. burgemeester

    burgemeester Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, ik heb deze router ook, en mijn NAT type is gewoon open.

    Alleen als ik MW2 opstart vind deze nooit games... Hij blijft gewoon wachten in: waiting for players. Halo reach bijvoorbeeld werkt perfect

    Ervaring mee?
     
  11. scmogc0

    scmogc0 NDS Lite te koop

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    zo, ik zal het is even gaan testen, altijd al problemen gehad met deze router. Is het mogelijk om een andere router er aan te hangen zonder dat je abbonemment moete switchen? ik belde eerst wel via me router maar de router lag er om de haverklap uit en internet ook, kwamen en KPN mensen langs, om het te fixen en na een paar dagen lag het er weer uit.. Dus weer naar oude abbonement. ik bel dus niet via mijn router, kan ik er dan een andere router aan hangen, en heeft iemand een tip welke?

    en moet UPnP aan of uit?
    Moet je nog xbox live toewijzen aan je xbox?
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een slechte verbinding kan ook veroorzaakt worden een brakke kabel tussen de verdeelkast in de straat en de aansluiting in huis.
    Ik zou met KPN bellen en vragen of ze de kabel een keer willen testen !!

    Als je kiest voor de UPnP dan hoef je verver niets toe te wijzen omdat de UPnP dit helemaal automatisch doet.
     
  13. scmogc0

    scmogc0 NDS Lite te koop

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    BAM! hij is open :)

    Misschien handig om even te doen als je al vaak hebt zitten kloten met de settings..
    herstel even naar fabrieksinstellingen (duurt maar 5 mins)
    en kijk op je xbox wat het IP van je xbox is, klik dan op je Thomson Gateway op
    THUISNETWERK -> APPARATEN, en selecteer het apparaat met het ip wat je net op je xbox zag. die stel je dan in als Spelconsole. En even UPnP aanzetten daarna.


    ///edit

    Heeft iemand anders ook de melding bij Black Ops dat de server Not Available is?, en ja ik heb gold, en het is ook bij zombies en ja ik ben ingesigned, en ja bij mw2 kan ik wel gewoon online..
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2011
  14. markkark

    markkark Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb precies gedaan wat je zij maar er blijft staan NAT:confused:trict, ik heb hem op spelconsole gezet.
    maar ik kan ook niet mijn naam veranderen in bijv. xbox 360 dan zegt ie: kan naam mag niet bestaan uit cijfers.
    op cod blackops kan ik gewoon online maar bij mw2 lukt dat niet hij blijft maar servers zoeken daarbij kan ik ook meestal niet party's joinen dan zegt ie: cant connect to xbox live party... iemand een oplossing?
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2011
  15. matthijsvz

    matthijsvz Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik dit doe heeft het dan geen gevolgen voor de andere gebruikers, en is het ook niet zo dat hij gerestart moet worden ofzo? (mijn zus is al snel kwaad als je 1 sec geen internet heeft en ik heb er niet echt veel verstand van:9) en hoe weet ik welke naam mijn xbox heeft?, er staat 2 keer "unknown................."
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2011
  16. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze methode werkte eerst voor mij niet en ik weet sinds vanavond eindelijk waarom. Ik had al sinds we dit abonnement hebben geen open NAT kunnen krijgen, wat ik ook probeerde.

    Ik heb in mijn netwerk de TG789vn staan, met daaraan via één van de ethernet poorten een extra router die ik als netwerk HUB aangesloten heb (m.a.w. Modem>ETH1 - ETH2>Xbox360, niets in de WAN poort). Nu hadden we binnen ons netwerk al een tijdje het probleem dat sommige Windows computers en Telefoons via de WiFi geen internetverbinding konden krijgen TENZIJ ze gebruik maakten van een statisch IP adres. Op de automatische setting namen ze telkens een 192.168.1.X adres aan, terwijl de TG789vn met een 192.168.2.X adres werkt. Nu bleek dus uiteindelijk dat in mijn 2e router de DHCP-functie nog ingeschakeld stond. Dit heeft op ons vorige netwerk nooit tot problemen geleid, maar bij dit modem dus blijkbaar wel. Anyways, de boel draait nu en ik kon mijn ogen haast niet geloven dat mijn Xbox EINDELIJK met de tips die hier in de startpost staan een open NAT aannam. :thumbs:

    Lang verhaal kort; Als deze methode bij iemand niet werkt met een extra router, check ook de settings van die router even. Ook als deze als HUB aangesloten staat.

    DJ
     
  17. Razorraz

    Razorraz Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Jouw tip werkte in eerste instantie erg goed voor mij. Poorten waren open en geen problemen. Maar na enkele reboots schijnt mijn modem alles weer vergeten te zijn. Ik heb zitten kijken of ik de DHCP range kan aanpassen en de xbox 360 in het netwerk te hangen onder een statisch ip adres, maar ik kan nergens in het interface van de Thomson TG789vn vinden waar ik mijn DHCP kan veranderen. Weten jullie dat toevallig?

    Edit: Ik heb het gevonden, alleen kan ik deze niet wijzigen. Is daar een mogelijkheid voor?

    Adres van Thomson Gateway: 192.168.2.254/24

    Eerste adres van DHCP: 192.168.2.1

    Laatste adres van DHCP: 192.168.2.253

    DHCP-leasetijd: 1 dag, 0:00:00

    Auto-IP: Uitgeschakeld

    DHCP-server: Ingeschakeld
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2011
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Was vanmorgen even aan het rommelen in de v787 van mijn ouders en ik ontdek kan ik helemaal niets meer kan veranderen in het thuisnetwerk :confused:

    De v787 werkt alleen nog met dynamische ip-adressen :mad:
    Wat heeft poorten koppelen aan een dynamische ip-adress met een HDCP leasetijd van 1 dag nog voor zin.

    De pc/laptop end 2 dagen niet gebruiken en het apparaat krijgt een nieuwe ip-adres toegewezen van dat onding.
     
  19. Razorraz

    Razorraz Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is dus ook mijn probleem Melbuuln. Had het vinkje "Gebruik altijd zelfde ip adres" al uitgezet in de hoop dat hij automatisch het nieuwe ip-adres pakt. Maar dat hielp helaas niet..
     

Deel Deze Pagina