[XOne] Final Fantasy XIII [Deel 3]

Discussie in 'Games' gestart door SHiZ NL, 18 mei 2010.

1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ik hou daar op zich ook wel van, maar dan moeten boss battles niet zo teringmoeilijk zijn of ik moet gewoon de vrijheid krijgen. Helaas zijn we op dit soort momenten niet in het Wilde Westen.

2. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Als je met FF 13 alle vijanden verslaat die op je pad komen, dan zijn de bazen nooit echt heel moeilijk. Wel pittig, maar zeer goed te doen. Ben eigenlijk amper dood gegaan bij een baas. Gewoon op het juiste moment naar een verdedigende paradigm gaan, ik koos dan altijd voor een combinatie van Medic en Sentinal.

3. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    OMG!

Net chapter 8 gespeeld, en ik kan alleen maar OMG zeggen, heftig. Het hoe en wat vind je in de spoiler, let op: MAJOR SPOILERS mbt chapter 8!

Heb je eerst een heel leuk begin in een stad, hier is je stad FF haters:+, ok je kan er niks kopen maar je loopt wel in een stadje. Na een tijdje word je er mee geconfronteerd dat de zoon van Saz nu ook een kristal is. Gevolgd door een moeilijk summon gevecht met Doom, ik vond dit gevecht moeilijker dan alle andere vorige summon gevechten....

En dan....... ----spoiler------ pleegt Saz zelfmoord --spoiler---, ik dacht 't gedurende het filmpje wel af en toe van "ach schiet je zelf maar neer", maar hij deed het nog ook. Erg Japans maar voor een game toch wel dramatisch!.. En dan zijn er mensen die geen binding hadden met de characters.

4. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ieder summon gevecht had toch doom?

5. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    de eidon waar ik tegen vocht had het als naam

6. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    Ik ben nu op disc 2 beland..
    Vind het leuke game hoewel ik Eternal Sonata toch wat leuker vind.
    Maar kan iemand het upgraden van je wapens enzo ff uitleggen.
    En wanneer moet ik het doen?
    Want ik snap er niet zo veel van;):b:

Laatst bewerkt: 6 mrt 2011
  7. Steadyrabby

Steadyrabby ***

Leuk Bevonden:
    0
  8. powerslave666

Leuk Bevonden:
    270
    Bedankt..:b:
    Snap er nog niet veel vabn haha;)
    Ik lees dat je pas moet upgraden na chapter 10?
    Ik zit nu nog in Chapter 4 dus zeker nog even wachten dan??

9. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Hoezo wachten, je kan upgraden op ieder moment dat je wil. Ik ben iedere chapter bezig geweest met upgraden. Mijn broertje heeft het spel uitgespeeld zonder een item of wapen te upgraden. Met upgraden maak je het jezelf een beetje makkelijker, het is niet nodig. En het systeem is heel simpel, daar valt niet veel aan te snappen. Ik vind het een leuk systeem, maar diep gaat het niet echt.

10. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu in chapter 10, maar ik vind 'm eigenlijk maar erg saai:{... Even een korte FF pauze dan maar :)

11. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Bij chapter 10 is het juist leuk, want dan mag je je eigen party samenstellen. En met chapter 11 heb je grote open stukken waar je veel missies kan doen. Als je een zooi missies aanneemt om te levelen ben je nog zeker 20 uur bezig totdat je het spel hebt uitgespeeld. De enige chapter in het spel dat ik een beetje saai vond was 13. De rest vond ik allemaal wel gaaf.

12. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond chapter 5 of 6 de leukste, in elk geval de chapter waarbij je door het bos loopt. Prachtige sfeer, Chapter 9
    op dat vliegtuig
    vond ik al niet zo, en daar kon ik vanaf de helft al mijn eigen team samen stellen. Chapter 10 vind ik helemaal niks.

Ik heb wel gehoord dat er in Chapter 11 veel te doen is dus ik vecht sowieso wel even door chapter 10 heen!

13. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Misschien dat je het saai vindt omdat je het spel in 1 ruk uit wil spelen. Ik heb het uitgespeeld over een tijdsframe van een paar maanden. Dan had ik altijd zin om te spelen en heb me geen moment verveelt.

14. powerslave666

Leuk Bevonden:
    270
    volgens mij is het best saai ja om hem in 1x uit te spelen,.,.
    Volgens mij ben je al 100+ uren bezig als je alles wil halen uit de game;)

Ik hou juist niet van RPG's dat heel veel open gebieden heeft zodat je niet meer weet wat je moet doen..;)

15. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Tot nu toe eigenlijk wel bijna non stop gespeeld, komt ook omdat ik de game heb geleend van een vriend van me :)...

16. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Upgraden heeft weinig invloed op de game. Pas als je de marks gaat doen heb je er iets verder is het totaal nutteloos.

17. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    60 uurtjes ongeveer. Valt best mee vergeleken met andere JRPG's.

En nog steeds, Oerba <3 Mooiste muziek uit de game! _O_

18. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Kan iemand mij helpen?

Ik kwam altijd zonder moeite door de game, maar nadat je in het open veld komt en die hunts kan doen, ga ik steeds dood. Ik heb veel gegrind (een paar uur) op die plains en in dat bos.

Nu ben ik in een soort van vervallen tempel, net voorbij het bos na de plains.

3 maanden geleden of langer ben ik toen gestopt. Ik wil graag verder, maar waarom zijn mijn characters zo zwak? Voor ik op die open plains waren was het spel een eitje.

Ik heb tot nu toe van alle characters eerst hun primaire rollen geupgrade, secundaire nog niet.

19. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Dat is dan genoeg hoor. Misschien is het een beetje stom, maar ze hebben het spel zo gemaakt dat je na het uitspelen van het spel terug gaat naar Gran Pulse. Een aantal missies zijn gewoon te moeilijk in eerste instantie. Na het uitspelen unlock je de laatste fase van het Crystarium en dan is het pas mogelijk om alle missies te voltooien in Gran Pulse. Ik had Gran Pulse juist grotendeels overgeslagen omdat ik niet zo houd van open werelden. Als je de primaire rollen geüpgraded hebt, dan moet je gewoon doorgaan met het hoofdverhaal. Heb je na het uitspelen nog geen genoeg van FF 13, dan kan je de rest van de missies gaan halen op Gran Pulse.

Laatst bewerkt: 11 mrt 2011
  20. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    ok, maar moet ik voor het hoofdverhaal niet door die ruines? Of hoe ga ik anders verder met het hoofdverhaal? Ik wil gewoon de verhaallijn afmaken.

Ik heb me namelijk voorgenomen alle niet afgemaakt FF's te voltooien.

bij FFX moet ik alleen de laatste dungeon en bosses nog (ben begonnen toen spel uitkwam notabene en 1 maand gespeeld maar niet complete)

FFXII ben ik op 80%.

Bij FFVI moet ik nog wat sidequests doen om sterker te worden en dan de laatste dungeon.

FFIX moet ik nog de laatste dungeon, maar eerst wat sidequests om sterker te worden.

FFV ben ik vandaag aan begonnen :D die is echt goed nog, had al die tijd al anthologies, maar nooit gespeeld.

FFVIII ben ik op 3e disc maar heb het spel zelf niet, ooit eens geleend :p

Heb nu ik erover nadenk alleen 7 en 4 uitgespeeld

Laatst bewerkt: 12 mrt 2011

Deel Deze Pagina