[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 18]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Nerrion, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ik geef zelf ook geen cijfers in dit topic, maar vroeg het me gewoon af.

2. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Idd, mijn persoonlijke beoordeling. Gebaseerd op het feit dat ik vind dat er geen 9 of 10'en bestaan. het is ook mijn mening van de 9 of 10'en die niet bestaan.

Yup, 10 impliceert imo dat iedereen hem fantastisch vindt en dat is nooit zo. Cijfers tussen de 3 en 8 zijn redelijk te vergelijken. Een 9 of 10 niet. In mijn ogen dan he ;)

Waarom? Tis gewoon een normale discussie, No hate here 8) Tsja, ik kan het niet beter verwoorden, ben een beetje verstrooid. }:]

3. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Bij je eerste zin, mis je al heel veel van TRON Legacy als je het eerste deel niet gezien hebt. Dan weet je in principe helemaal niet waar de film om draait. Het is geen remake van TRON uit 1982 ofzo, het is een direct vervolg erop dat bijna 30 jaar later zich afspeelt in de huidige tijd. Het verhaal sluit namelijk perfect aan op de eerste film en is dus niet een remake. Denk dat als je het eerste deel wel had gezien je een ander beeld van Legacy zou hebben. Verhaal verkracht snap ik dan ook helemaal niet, het verhaal is juist heel goed als je de eerste film ook gezien hebt.

In actie films zie je toch vaak dat het acteerwerk een minder belangrijke rol heeft dan films als Black Swan met heel veel dialoog. Die films draaien puur en alleen daar op. Dit is een actie film, niet een dialoog film met 2 uur dialogen. Het acteerwerk is prima voor wat het moet doen, je kan deze film niet vergelijken met een Black Swan. Dan is namelijk elk acteerwerk in alle actie films niet goed als je het zo gaat vergelijken.

Een 9 idd. Tuurlijk is dat persoonlijk, maar de film sluit perfect aan op de eerste TRON uit 1982, de muziek is geniaal en wederom had niet beter kunnen zijn voor Legacy, de actie is goed, de beelden en effecten zijn super mooi uitgewerkt. De film wordt nergens saai en de film is niet verkracht. Al mijn verwachtingen van de film zijn overtroffen. Vindt wel als je deze film een eerlijke score wil geven dat je het eerste deel ervoor had moeten zien, aangezien je dan helemaal niet weet waar het verhaal begint. Een personage als TRON wordt in Legacy helemaal niet uitgelegd of wie het is etc, want die komt uit de eerste TRON film. Als je helemaal niks van dat soort dingen weet dan zal je er ook niks mee hebben in de film.

Heb Black Swan een paar weken geleden geloof ik ook een 9 gegeven, wil niet zeggen dat ik deze film dan op dezelfde punten beoordeel. Dit is een actie film, dus die beoordeel ik op andere punten dan een "dialoog film" als Black Swan. Er zijn weinig actie films die ik meteen nog een keer wil zien nadat ik hem gezien heb, maar dit is er 1 van, net zoals ik Black Swan direct nog een keer gezien heb.

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Wie heeft het over vergelijken?

Dus toen jij een 10 kreeg voor je multiple choice tentamen omdat je alle antwoorden goed had. Zei jij nee maak er maar een 8 van geloof niet in 10'en. :p

Laatst bewerkt: 7 mrt 2011
  5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    daar kan ik nog wel een beetje inkomen, maar je redenatie sluit alleen een 10 uit ;)

@ Grave: dat acteerwerk vaak van ondergeschikt belang is bij actiefilms zorgt er ook voor dat veel actiefilms gewoon bagger zijn. Want het heeft natuurlijk totaal geen achtergrond. Het kan namelijk best samen! (Leon, Pour Elle, Old Boy)

Daarnaast zeg ik niet dat de film verkracht is, maar ik haalde Alice aan om aan te geven dat je hetzelfde verhaal ook slecht kan vertellen. Dus hij kan wel perfect aansluiten maar de flow van het verhaal was saai en voorspelbaar.

Niet dat we er nu uit komen, we zijn het gewoon niet met elkaar eens ;)

6. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Kevf, je hebt gelijk.

Black Swan
    9/10 (rectificatie) :cool:

7. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Je moet een actie film ook niet op dezelfde punten willen beoordelen als een "dialoog film". Het zijn 2 totaal verschillende genres met verschillende doelen. Een actie film ga je niet puur en alleen beoordelen op de dialogen, en een dialoog film ga je niet puur en alleen beoordelen op de actie in de film. Beide hebben een ander doel en daar hou je rekening mee bij het beoordelen van een film. Als je films op dialoog gaat beoordelen en puur acteerwerk dan zal een actie film nooit hoger dan een 7tje kunnen krijgen.

Vond de flow van de film helemaal niet saai. Denk dat als je de eerste film had gezien dat je meer uit de film had gehaald. heel veel dingen zie en weet je niet als jet het eerste deel nooit gezien hebt. Juist de combinatie van het eerste deel en Legacy maakt de film goed. Voorspelbaar zeker, maar dat is 99% van alle films, dat maakt een film niet slecht. Wist bij Black Swan ook meteen al hoe het zou eindigen, dus ook voorspelbaar, maar toch is het een geniale film.

Daarom hebben we gelukkig allemaal verschillende meningen :cool:

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Het is ook de waan van de dag voor mij. Kan op een dag Unstoppable een 9 geven omdat ik zin had in een no brainer. Maar als ik hem op een dag kijk waar ik er eigenlijk geen zin in had kan ik hem zo een 5 geven.

9. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Dan zou je een hele slechte recensent zijn :+

Snap wel wat je bedoelt hoor btw.

10. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    The Losers

Eindelijk deze film dan eens gezien. Stond al maanden op mijn PCH, maar verder dan 20 minuten in de film was ik nooit gekomen.

Dit weekend toch maar gekeken, en dat viel niet tegen.
    Beetje budget versie van The A-Team. Wel tof. :)

11. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Afgelopen week weer diverse films gezien. Toch apart, films waar ik redelijk wat van verwacht vallen vaak tegen, en films waar ik niets van verwacht vind ik leuk.
    Zo heb ik me best vermaakt met The Green Hornet en TRON.
    Reservoir Dogs vandeweek ook weer eens in de dvd speler gestopt en blijft een vette film. Dag erna Pulp Fiction gekeken, maar die vind ik toch wat minder (niet slecht, dat zeker niet).

12. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    The Green Hornet, welke versie had je? :)

13. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Hahaha, nja zoals ik al zei was het op een openbare plek, toen ik binnen kwam liep die chick vies door het bos en sprong ze van de brug af, heb het daarvoor allemaal gemist en het is me alleen een beetje verteld door een vriendin, wist dus niet dat matthew gehandicapt was, dacht meer geobserdeerd, en bij dat stukje met de vishaak ging ik wegkijken omdat het te dirty was :lol:
    Bij het bad dacht ik wel dat hij de force niet aan kon, maar vond ik dat ook best raar omdat hij in een houding lag dat hij z'n hoofd wel recht zou kunnen houden..

14. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Als ik me niet vergis deze: The Green Hornet 2011 R5 LiNE AC3 XViD-T0XiCiNK.
    Vond kwaliteit goed te doen op mn 17" pc monitor.

15. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou anno 2011 echt niet meer zonder bluray rips kunnen, alleen duurt het wachten altijd wat langer :mad:

16. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    De films die ik het echt waard vind om op Blu-Ray te kijken zitten vaak vol SCI-FI elementen.

Als ik een film echt goed vind koop ik hem op BluRay... maar dan moet de BluRay ook echt wel met kop-en-schouders boven de DVD release uitsteken.

Overigens twijfel ik nog steeds om de film "I Spit on your Grave" te gaan kijken. Hoe grafisch is het nou eigenlijk?

Verkrachting? Ja, off-screen zeker. Of is het net zoals bij Anti-Christ? Ik hou wel van smerige films ...

Aantal weken geleden Tron Legacy in de bioscoop gezien.
    Toch best een leuke film. De soundtrack van Daft Punk is heerlijk!
    Het acteerwerk is misschien niet het beste van't beste ... maar als je een mooie-vermakelijke film wilt zien is dit toch wel een aanradertje. Raad jullie wel aan om de eerste TRON ook te kijken. Als je deze kijkt zonder wat voorgeschiedenis te weten zal je niet snel weten waar het over gaat.

Al met al, een ; 7/10

17. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    I Spit on your grave is niet echt grafisch, maar ik ben ook wel wat gewend.

Ga hem gewoon kijken, wat heb je te verliezen ? 1 uur en 45 min ? Je surft zelfs langer op het internet per dag. . .

18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Gister Yogi Bear gekeken:+
    Al met al nog best een vermakelijk film met hier en daar wel een grappig momentje
    Verwacht alleen geen hoogstaand verhaal.
    Wat me wel erg opviel is dat het grafisch echt mooi is hoe ze Yogi op beeld hebben gekregen, maargoed dat zal tegenwoordig ook allemaal wel de standaard zijn:+
    Al met al geen spijt dat ik 'm gekeken heb en heb me prima vermaakt.
    6.5/10

19. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    idd ik wacht bij de nieuwe films gewoon op een retail bluray (van 25-45gb) of een 1080p rip van ~8-9gb. Ik heb ook een 42inch lcd dan merk je het verschil wel.

20. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Neem zelf altijd 720 BRripjes van 3/4GB. Goed genoeg, kwaliteit altijd zeer netjes.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina